Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3
1
Andere software / PureBasic (Programmeer Taal)
« Gepost op: 06 juli 2020, 09:03:35 am »
Hoi leden.

Ik heb nu al ongeveer twee jaar ervaring met 'PureBasic' en zit met mijn programmeer ervaring al tegen niveau 2 aan.
PureBasic heb ik betaald voor dacht ik 90 euro. Dit is een levenslange eenmalige betaling en je kunt alle toekomstige versies gratis downloaden.

Vroeger dacht ik dat 'BASIC' talen percé beginners talen waren, maar volgens mijn vrijwilliger had ik dat mooi mis.
Mijn vrijwilliger zegt dat 'PureBasic' zelfs sneller draait dan talen zoals C\C++. Ik had ook nooit gedacht dat 'PureBasic' een goede taal was.
Voor andere geintereseerde is hier de link.

Ik begin de logica van het programmeren nu steeds meer door te krijgen.
Nog een groot aantal opdrachten en ik zit in niveau 2 in de programmeer-wereld.

Ben je geintreseerd, succes en ik wens je veel programmeer ervaring.

2
Over Blender / Blender 2.80 Final Release is Uit!
« Gepost op: 31 juli 2019, 20:07:24 pm »
Hoi luitjes...

Zat vanmorgen op mijn mobiel te kijken en zag een YouTube filmpje dat blender 2.80 volledig is los gelaten.
Hier kunt u hem downloaden...

Succes, ik heb de komende tijd nog veel programeer werk te doen dus houd me verlopig nog niet bezig met blenderen…
Jamie.

3
Over Blender / Blender Heightlights 2018!
« Gepost op: 01 januari 2019, 14:24:52 pm »
Hey Medeblenders...

Aangezien het jaar 2019 gisteren nacht om 0:00 uur (12 uur s'nachts) is begonnen,
Hier is een link naar blender 2018.

Succes nog met Blender 2.8 Beta, Jamie.


4
Handleidingen / Blender 2.8 Sculpting - Custom Brushes
« Gepost op: 18 december 2018, 10:55:33 am »
Hey Leden...

Zag een filmple over dat je in blender 2.8 ook custom bruches kunt inladen.
Hier is de video. Leek me wel interesant om met jullie te delen.



5
Over Blender / Blender 2.8 Beta is Uit!
« Gepost op: 03 december 2018, 10:23:08 am »
Hey Leden...

Blender 2.8 Beta is uit...

Ik dacht laat ik nu even kijken naar blender.org en zag dat de beta release (nog niet
de officiele release) it is.

Hier is de link: Blender 2.8 Beta

Succes met testen, ik heb het verlopig druk met programeren...
Jamie.

6
Leuterhoek / Vandaag is mijn 26e Verjaardag!
« Gepost op: 26 oktober 2018, 10:23:35 am »
Hey leden...,

Vandaag worden ik en mijn tweeling broer 'Stuart van Cadsand' 26 jaar...
Dit wilde ik even vermelden, zoals ik vorig jaar en de jaar daarvoor hebt gedaan.

Ik houd mezelf op't momet alleen niet zo bezig met blender, omdat ik aan het
studeren ben voor hobby programeur. Ik ben op het moment het spelletje
Bouncing Ball aan het programeren in mijn eigen stijl.

Ik heb de paddle en de bodum al deels geprogrameert, moet nu wel nog
wat 'Bug Hunting' doen voor de bal... + de bal laten bewegen en terug kaatsen.
Daarna wil ik data uitlezen voor de stenen in 12 levels. Dan de bonussen
en de score programeren.

Als ik dat gedaan heb ook nog een topscore lijst inbouwen + geluiden vinden
en muziek maken met Anvil Stodio... die uiteindelijk programeren en toepassen
in mijn bouncing ball en dan ben ik hoop ik al een eind verder.

Ik ben ook al aan het eind van Programeer Niveau 1 en hoop rond 2019 naar
niveau 2 te gaan...

Jullie nog veel succes met blenderen, Jamie.


7
Over Blender / Blender Open Data Benchmark Release!
« Gepost op: 25 september 2018, 11:02:22 am »
Hey Leden...,

Ik wil nog niet zeggen dat blender 2.8 al uit is, dus niet tevroeg juigen...

Blender Open Data Benchmark is al wel uit... deze heeft 4095 benchmarks...
Hier is de link...

Succes, Jamie.

8
Traditionele artwork / JamieVanCadsand Logo 2018!
« Gepost op: 09 augustus 2018, 11:17:35 am »
Hey 2D Painters...

Ik heb in GIMP mijn eigen logo ontworpen met mijn initiaal J.C...
Dit is em:

JamieVanCadsand Logo 2018


Wat vinden jullie hiervan?, Jamie.


9
Over Blender / De Officiele Blender Channel voor 5 dagen geblockeerd!
« Gepost op: 21 juni 2018, 09:20:17 am »
Hey Blender Beginners en Youtube Kijkers...

Ik ging net naar blender.org, om te kijken of er nog iets nieuws is, las ik dat
de officiele blender channel voor dacht ik 5 dagen wereld weid geblockeerd is...

Dit is zoals ik begreep een 'copyright issue' die geloof ik met youtube weer moet
worden opgelost. Ik weet niet precies hoe ze dit bedoelen, maar hier is een link
om er meer over te lezen:

https://www.blender.org/media-exposure/youtube-blocks-blender-videos-worldwide/


10
Andere software / [Sciensific Analysing Software] VCell
« Gepost op: 18 mei 2018, 09:20:55 am »
Hey leden,

Ik ben zeer geinsereseert in natuurkunde, met namen biosysica en relativatie.
Heb de komende tijd druk met het uitvogelen, hoe VCell werkt. VCell is een
cellulaire data analysis software om bijvoorbeeld te kunnen uitployen wat de
reacties zijn van cellen. VCell is free en open source. Deze bron wil ik even delen.

Voor andere geinsereseerde, hier is de link.

Succes, Jamie.


11
Over Blender / [Blender 2.8] 2.8 GUI Widget en Toolbar
« Gepost op: 02 mei 2018, 11:09:38 am »
Hey leden...

Ik had begrepen dat ze vanaf blender 2.8 een nieuwe GUI Widget willen ontwikellen....
Hier is de link: https://code.blender.org/2018/04/tools-toolbar-and-tool-widgets/

Ik weet niet precies waarom ze dit willen, maar je kunt de link openen om er meer over
te lezen...




Edit:

Ik denk dat ze dit willen, omdat het de gebruiker gemakkelijker zal moeten maken om
bijvoorbeeld tools te gebruiken en omdat het minder ruimte in neemt op wat betreft je
werk veld... ik dacht ook om minder hot-keys te hoeven gebruiken voor bepaalde tools
zoals bijvoorbeeld de rip tool (Ctrl + V dacht ik)...

Jamie.


12
Over Blender / [Blender 2.8] Cycles VS Eevee, voor wat ga jij ?!
« Gepost op: 21 april 2018, 22:12:17 pm »
Hey leden...

Natuurlijk zijn ze bezig om blenders internal engine te
verbeteren en heb gehoord dat cycles als eevee materialen
in de viewport zichtbaar worden, dus ik denk dat cycles
ook nog blijft bestaan, naast eevee...

Waar ga jij voor, als blender 2.8 officieel uit is ?....

Ik zal hier de twee verschillen uitleggen:
Cycles (ray tracé engine) is meer voor photoreslistic renders,
maar trager op wat betreft renderen.... en heeft true graphics
zoals shadows en reflecties.

Eevee (real time engine) is meer voor het creëren van game assets
en voor visualiseren van dingen... het heeft slechts false graphics
zoals shadows en reflecties en dus minder realistisch vergeleken
met cycles... en andere ray tracé engines... maar sneller op wat
betreft renderen dacht ik....




13
Hey medemodullers....

Ik ben bezig met het leren mensen modelleren in blender met verschillende tools...
maar ik heb een vraagje over "Organic Modelling / Hotkey  "O", voor organic modelling...

Ik zie weleens blenders op youtube die ook met de organic modelling tool (Hot Key "O")
werken en die de Hotkey "O" / Organic Modelling Brush groter of kleiner maken, zodat
de hun modellen de juiste organische vorm krijgen, afhankelijk van hoe organisch
vertices moeten worden.....

Maar dan mijn vraag:
- Hoe maak je de Hotkey "O" - Brush Groter / Kleiner ?....


Ik weet wel dat het bij texture painting / sculpting op "F" is, maar voor de organic modelling tool ?....
Ik bedoel dan de tool die je kunt enable/disable door op de hotkey "O" te drukken in edit mode,
maar dan de groote van de organic shape brush (de hoeveelheid smooth voor organic modelling).

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt ?...., alvast bedankt,
Jamie.

14
Onderhanden werk / [Cycles] Realistic Human Modelling, Eerste Keer...
« Gepost op: 17 april 2018, 21:33:17 pm »
Hey medeblenders...,

Ik probeer voor het eerst een mens figuur te modelleren in blender
en het gaat tot nu toe redelijk...

Human Body:




Human Legs (Feets must be comming there):



Ik had een hand gemodelleerd, maar die was echter aan de mislukte kant...
Ik had de vingers anders willen doen als de nagels...

Human Hand Mistake



Human Hand Deleted



Ik ben dus van plan dat als ik vanavond tijd heb, nog een poging te
wagen voor die hand...

Realistische Mensen modelleren is dus echt een uitdaging voor mij,
dit is de eerste keer....

Jamie.


15
Over Blender / [Nieuws] The 22nd Annual Webby Awards is Hier!
« Gepost op: 17 april 2018, 13:56:41 pm »
Hey leden,

The 22nd Annual Webby Awards is hier..... ik weet niet wat het is, maar volgens mij heeft het
met animatie films te maken, die (bijvoorbeeld) met blender zijn ontwikkeld, zoals Agent 327...

Hier is de link


Dit wilde ik even posten....,
Jamie.

Pagina's: [1] 2 3