Topic: [Sciensific Analysing Software] VCell  (gelezen 2664 keer)


Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 mei 2018, 09:20:55 am »
Hey leden,

Ik ben zeer geinsereseert in natuurkunde, met namen biosysica en relativatie.
Heb de komende tijd druk met het uitvogelen, hoe VCell werkt. VCell is een
cellulaire data analysis software om bijvoorbeeld te kunnen uitployen wat de
reacties zijn van cellen. VCell is free en open source. Deze bron wil ik even delen.

Voor andere geinsereseerde, hier is de link.

Succes, Jamie.

« Laatst bewerkt op: 18 mei 2018, 10:53:13 am door JamieVanCadsand »
Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2018, 09:57:42 am »
Er zijn zoveel mooie dingen op de wereld. Je moet minstens 500 jaar worden om met alles te kunnen spelen. Erg leuk maar ik denk niet dat ik hier aan toe kom.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2018, 10:24:44 am »
Er zijn zoveel mooie dingen op de wereld. Je moet minstens 500 jaar worden om met alles te kunnen spelen. Erg leuk maar ik denk niet dat ik hier aan toe kom.

Ik gelukkig wel, behalve op dinsdag en zaterdag avond... althans, in de meeste gevallen.
Op dinsdag avond heb ik zewmmen en op zaterdag avond meestal soos, behalve in de
zomer.

Zoals ik al zei, ben ik zeer geinetreseerd in natuurkunde met namen biologie / anatomy en
relativatie, maar aangezien ik al ruim vier tot vijf jaar vast loop in deze hobby, heb ik deze
software gisteren op mijn laptop en computer gedownload, op de hoop dat ik een eind verder
kom... en eindelijk verder kan in het hele hobby proces.

Over de jaren dat deze hobby al op gang is bij mij, begin ik steeds logischer na te denken
over o.a. de manier waarop ik deze hobby wil uitvoeren.... gisteren heb ik op mijn laptop
speciaal een account gewijzigt, alleen voor VCell analysis projecten. Maar wel even een
virus scanner erop gedownload (ik gebruik meestal Avast als virus scanner, maar wel de
gratis versie), voordat ik VCell heb geinstalleerd.

Om VCell te kunnen installeren moet je wel 'als administrator' zijn ingelogd, anders krijg je
een foutmelding. Vandaar dat ik eigenlijk mijn laptop account heb gewijzigt of hoe moet ik
het zeggen.

Als ik vanavond nog tijd over houd, na dat ik vanmiddag mijn kamer moet schoonmaken,
wil ik gaan uitvogellen (met zowel vanavond als van het weekend en door de weeks) hoe
het programma werkt...

Dus blender laat ik een hele poos rusten en ben van plan om deze software te willen gebruiken
om de samenhang van zintuigen, zenuwen en chemische processen en alles te analyseren en
de reacties ervan, mij lijkt het zeer intresant om met dat soort dingen bezig te zijn... want dat
is in principe mijn meest grootste hobby, blender staat eigenlijk op de tweede a derde plaats
voor mijn projecten...

« Laatst bewerkt op: 18 mei 2018, 10:50:39 am door JamieVanCadsand »
Wat zijn mijn Voornemen voor 2019:
- Minder Cafeïne en Suiker drinken.
- Per/Week 12 tot 14 Uur Werken aan mijn Programmeer-Studie.
- Mijn Perspectief Tekenen weer Opakken.

Ik hoop snel naar Programmeer Niveau2 te kunnen.
Programmeren gaat bij mij boven alles, Bij jouw ook?.

Suc6 dan, Jamie.