Topic: Animatie bij gedicht van mijn dochter  (gelezen 5650 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 februari 2016, 07:57:50 am »
https://youtu.be/w5Hic6jlwE8
Eindelijk weer eens iets leuks om te publiceren. Het is nog niet klaar, maar wat feedback stel ik op prijs.

Mijn dochter maakt gedichten en treed regelmatig op bij festivals. Om haar gedichten nog meer of anders onder de aandacht te brengen willen we wat korte video's maken. Dit is een eerst test. Het moet 1 maart gepubliceerd zijn om bepaalde redenen.Helaas heb ik er deze week bijna geen aandacht aan kunnen besteden waardoor ik veel concessies heb moeten doen. Toch denk ik dat ik het leuk genoeg is om te publiceren. Maar wil graag horen wat jullie er van vinden.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 29 februari 2016, 10:21:23 am »
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het al heel knap vindt dat je dit al voor elkaar hebt gekregen en zeker de Lip sync.
Maar wat vindt ik ervan, het gedicht en de hond kan ik niet goed bij elkaar plaatsen.
Als het een animatie met een kop koffie was geweest dan had het gedicht bij mij beter binnen gekomen.
Maar zoals je weet smaken verschillen dus til er niet te zwaar aan. ;-)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 februari 2016, 10:53:34 am »
Ik snap je kritiek IJp. Zeker in dit stadium is het moeilijk te plaatsen. waarschijnlijk, maar dit is niet zeker worden de gedichten door allerlei niet voor de hand liggende figuren voorgedragen. We zijn zoekende naar een stijl.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 29 februari 2016, 14:19:15 pm »
Tja..
Er zit vast heel veel werk in, maar van een aantal dingen denk ik echt van waarom?
Waarom staat de hond na iedere stap even stil?
Waarom gaan de schouders bij de voorpoten zo op en neer?
Is het expres zo gedaan, of was het tijdgebrek?

Een van de belangrijkste dingen bij animaties is dat alle bewegingen 'vloeiend' moeten gebeuren. Bij iedere pas even stoppen is dus echt een no-go. Probeer eerst de beweging van het lijf van de hond te animeren, en vervolgens pas de poten.
« Laatst bewerkt op: 29 februari 2016, 14:20:52 pm door Ezra »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29 februari 2016, 14:30:59 pm »
Bedankt Ezra, hier kan ik wat mee. Als je lang ergens naar kijkt dan zie je een hoop niet meer.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 februari 2016, 14:43:31 pm »
Beste Koos,

Knap gedaan.
Je hebt zo te zien bewust een fantasiehond genomen. De fantasiekleurtjes op het dier refereren daar ook aan.
Het gedicht is zo lijkt het, passend gemaakt, om te worden 'uitgesproken' door een hond. Is een hond haar lievelingsdier? (dat zou ik goed kunnen begrijpen!)
De hond 'draagt voor', terwijl het in rustige pas loopt.

Zo komt het op mij over.
Het is een 'chique' voordracht, gedaan door een elegant lopend fantasie-dier.

Misschien past het, als er een fantasievoorwerp aan het dier wordt toegevoegd, of bv. een bij het dier lopend, springend of vliegend fantasieobject of diertje (kan heel simpel zijn), dat naar de hond 'luistert' terwijl het met de hond mee loopt/springt/vliegt.

Ik denk dat het de 'feestvreugde' verhoogt.

Nu 'mist' er een 'publiek'. Terwijl deze voordracht er wel om 'vraagt'.

Al met al héél knap gedaan en wat een leuke hobby! Geweldig leuk om dit zo samen met haar te kunnen doen, lijkt me zo!
Petje af en ga absoluut door!!!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29 februari 2016, 14:55:17 pm »
Bedankt voor deze kritiek. ook hier kan ik mee verder. Een sitekick is een goed idee en sluit heel goed aan bij het beoogde doel.
Ze heeft inderdaad ook een gedicht over haar hond. Dat gaat er over dat ze een zijn, dat is ook de achterliggende gedachte. Die had ik moeten nemen, maar deze is korter en ik heb even een tijd gebrek.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 29 februari 2016, 22:36:07 pm »
Heel apart koos, mijn dochter doet ook aan optredens...met woord gegoochel...tapschrift en hopelijk later , mensen zeggen dingen....google het maar eens...echt gaaf om te zien hoe jij haar `begeleid`..inspireert mij erg....

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 01 maart 2016, 09:43:33 am »
Wat leuk Rozz. Zo zie je maar weer "Birds of feather flock together". Grote kans dat onze dochters elkaar een keer gaan ontmoeten op een dergelijk gebeuren. Zo groot is die wereld niet.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 maart 2016, 14:54:51 pm »
Heel leuk gedaan Koos, leuk om te zien.