Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 92
16
Animatie en Rigging / Blender Physics instellingen advanced
« Gepost op: 24 oktober 2022, 15:50:24 pm »
Hoi.

Weet hier iemand veel van Blender physics ? Ik bedoel geavanceerde phhysics.
Instellingen , de precieze invloed van grootte van de mesh , aantal iterations etc... ?

Ik wil een nieuwe flipperbaan maken. Maar na een klein stukje baan stuitert de bal steevast van de baan.
Met wat voor instellingen dan ook.

De Blender manual is slechts zeer summier op het gebied van physics instellingen.
Dat weet ik zowat uit mijn hoofd.
Maar het is haast niet stabiel te krijgen...

17
Belichting en Rendering / Re: Shading perfect. Rendering not
« Gepost op: 09 oktober 2022, 12:44:23 pm »
Zorgen dat er iets te weerspiegelen valt is vaak de helft van het succes.
Een vurige texture er tegenover zetten , of in geval van 3D camera werk een highres 3D omgeving background.


18
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 06 oktober 2022, 16:56:35 pm »
Ik heb besloten dat er meer deining in de karaktertjes moet zitten en het geanimeerde bloedvat moet wat mooier met een naschok.
Dan kopieer ik gewoon de frames een aantal malen.

Plus nog een aftiteling.
Daarna maak ik het volgende filmpje met muziekje.


19
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 23:45:08 pm »
Daar is tie dan.

"Jerome the Exosome Song"

https://www.youtube.com/watch?v=sDGJjEarFNI

20
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 22:52:08 pm »
Alles gerendert.
Nu nog die 16,5GB omzetten naar een AVI met VirtualDub en dan vanuit OpenShot , waar ik de ondertitels ook al heb gemaakt bij de proefrender , de lage resolutiefile vervangen door de hoge resolutie file.
Zo werk ik. Dan kan ik al editten voordat de uiteindelijke render klaar is.

Dan nog exporteren. Tot zo...

21
Eindresultaten / Re: monstertruck
« Gepost op: 18 september 2022, 00:30:48 am »
Net echt.

Mooie render.

22
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 00:29:51 am »
Bij een vriend op zijn RTX 3070 kaart duurde een frame renderen slechts 9 seconden.

Ongelooflijk snel.

Dus dat is wel iets dat ik uiteindelijk ook wil. Een 3070ti.

Jammer dat ze zo duur zijn.

23
Animaties / Re: Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 00:28:14 am »
Morgen mag mijn nieuwe i5 10400F een middagje meerenderen.

S'avonds zal ie klaar zijn.

Een driestemmig liedje word gezongen door 3 karaktertjes.

1800 frames.

Tot morgen !

24
Animaties / Jerome the Exosome Song
« Gepost op: 18 september 2022, 00:26:09 am »
Hier post ik morgen mijn "Jerome the Exosome Song" clip.

Hij duurt maar liefst een volle minuut. Net niet avondvullend dus.

Ik had wat tegenslag met renderen. Mijn nieuwe i5 10400F CPU doet er 1:50 minuut over.

De FX8350 met GTX970 leek er 5 minuten over te doen , en bij frame 23 zelfs 7.56 minuut.

Renderen over CUDA met GPU en CPU tegelijk was het probleem, werd warm ook.

Nu ik over alleen de GPU CUDA render , doet hij er 45 seconden over...

Dus morgen klaar.  8)

25
Leden stellen zich voor / Re: Nooit te oud om te leren…
« Gepost op: 17 september 2022, 21:17:07 pm »
Welkom op het forum Hans.

Leuke dingen maak je. Modelbouw.
Met Blender kun je inderdaad alles maken.

Op welke schaal maak je trouwens modelbouw objecten ?
Groetjes en we helpen elkaar graag hier op het forum.

26
Animatie en Rigging / Re: Problemen met het appenden van characters
« Gepost op: 15 augustus 2022, 23:15:56 pm »
Ja wat was dat ook weer.
Ik had het als ik oude Blend files open in de nieuwe 3.+ Blenders.
Een of ander vinkje in de preferences.
Maar waar ook weer precies.
Zal eens kijken...

Had het ook maar op een forum gevonden.

27
Leden stellen zich voor / Re: Hallo
« Gepost op: 20 juli 2022, 00:36:39 am »
Hoi.  Welkom op het forum.

Interessant en leuk materiaal op je kanaal.

Wat voor game engine ga je gebruiken ?

Schroom vooral niet om wat test materiaal of animaties te delen.

Dat word hier zeer gewaardeerd. Krijg je meteen wat feedback.

Succes met jullie onderneming en games !


28
Belichting en Rendering / Re: Graag tips om verder te komen!
« Gepost op: 20 juli 2022, 00:29:03 am »
Ik ga meteen uitzoeken wat K-Cyckles is.

Maar als je zulke specs nodig hebt voor je scene willen we hem natuurlijk graag zien als ie gerendert is...

Al is het maar een stukje...  ::)

Succes !

29
Animatie en Rigging / Re: Blender 3.2.1 Bake functie
« Gepost op: 20 juli 2022, 00:22:58 am »
Ik zeg dat omdat ik hetzelfde probleem onlangs had , na een paar seconden.
Bleek dat ik om te testen slechts 500 frames in cache had.
Daarna ging de soft body physics stuiteren en mal doen.
Logisch.
Dat moet je echt Baken. Anders word het een zooitje...
Zodoende.

30
Animatie en Rigging / Re: Blender 3.2.1 Bake functie
« Gepost op: 20 juli 2022, 00:21:29 am »
En hoe lang duurt die animatie ?
Want 150 frames is genoeg voor 5 seconden 30fps , of 2,5 seconden 60fps...

Anders je bake verwijderen , project saven , dan weer openen en opnieuw baken...
En check je path van je cache.
Of dat wel klopt.

Succes !

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 92