Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 92
1186
Blender Interface / Re: image or movie
« Gepost op: 17 februari 2014, 00:20:25 am »
Juist. Heb ik verder niets aan toe te voegen.

Maar wel ff op te merken dat je in Blender ook Import images as planes hebt.
Dan is alles al keurig voor je gemapt ook, je kunt die planes gewoon subdividen zonder je mapping te verknoeien.En animeren...
Is wel een add-on, dus je moet bij de add-ons ff import planes as images aanvinken.
Dan verschijnt ie als optie bij Start/Import als "import images as planes"....

1187
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 17 februari 2014, 00:15:35 am »
Juist, je bent er al verder mee dan wij.
Animeren en clothing in ieder geval wel... Mooi filmpje, mooie dame ook...
Die clothing simulatie is echt mooi !

1188
Animaties / Re: B-RAM Sportscar
« Gepost op: 17 februari 2014, 00:11:34 am »
Tsja, die banden ook nog ja,die waren ff snel om te renderen... nou ja, als tie klaar is laat ik hem rijden. Binnen een paar dagen, want ik ben inmiddels aan een Lamborgini Gallardo begonnen.
Maar ook al heb ik referentie plaatjes front side en top, dat valt nog niet mee, maar met foto's erbij.... gaat het wel lukken maar niet zo snel....

Dus maak ik eerst mn eigen bakkie af. Zou zonde zijn om m niet te laten rijden.... :D

1189
Animaties / Re: B-RAM Sportscar
« Gepost op: 16 februari 2014, 19:48:49 pm »
Ik denk dat ik hem nog even afmaak, de randjes van het achterraam, een logootje voor en achter en natuurlijk een benzinedopje,
stoelen en een stuur erin et voila, dan laat ik m een stukje rijden....  :D

1190
Animaties / B-RAM Sportscar
« Gepost op: 16 februari 2014, 19:47:26 pm »
Ja, daar is tie dan, de eerste met Blender gemodelleerde automobiel.
Zonder referentiemateriaal, gewoon uit het hoofdje, zit wel een deukje in de deur dat ik er niet meer uitkijg, of ik moet de hele deur opnieuw modelleren....
Maar goed, ik begin dus meteen aan een Lamborgini Gallardo. Is mijn lievelingsmodel, dus deze keer met referentie...

Maar wat vinden jullie van deze....
http://www.youtube.com/watch?v=k0ipbQT0OVo&feature=youtu.be

Zie onderaan , daar staat de definitieve versie !  :roll:

1191
Animaties / Re: Layered Plane Special Effects
« Gepost op: 16 februari 2014, 19:44:07 pm »
Tsja Ijp, ben wel met node-editor bezig, compositing lukt al aardig maar die glare was in een andere render al mislukt....
Ik zal eens kijken, dat maakt het wel mooier ja...
Ik wil deze laatste combineren met een particle system, dan post ik m weer....

1192
Modelleren / Re: modeling
« Gepost op: 14 februari 2014, 10:23:17 am »
Nee. Sculpten is meer om af te werken of vrij te modelleren / kleien....

De meest gebruikte vormen zijn - Boxmodelling , je neemt een kubus , vormt die naar smaak terwijl je steeds meer diepte toevoegd door connect loops te maken (CTRL-R)
                                                     als je een lichaam of andere symmetrische vorm maakt subdivide je één keer en ga je in mirror-mode verder....
                 
                                                   - Edgemodelling , in mirror mode als je iets symmetrisch maakt , is vanuit een plane steeds nieuwe faces extruden, vakje voor vakje,
                                                     zo ben je wat vrijer je eigen topologie te bedenken, en maak je makkelijker ronde vormen....


                                                   - Sculpten als je model klaar is , en na het applyen van je mirror, zodat je asymmetrische accenten kunt leggen.
                                                  - Dyntopo-sculpten voor de kleintste details.... Dan creeer je automatisch genoeg polygonen voor de diepte of fijnheid die je wilt...

Succes ermee...                         - Tutorials , dan doe je het spelenderwijs een keer met hulp , voor luie mensen zoals ik.... ;)

1193
Animaties / Re: Layered Plane Special Effects
« Gepost op: 13 februari 2014, 12:38:56 pm »
En deze, maar die is bedoeld als onderdeel van een special effect in een filmpje....
Weet iemand hoe ik de buitenkant van de sphere kan faden, met een soort falloff ofzo, ik heb de fresnel geprobeerd en de falloff, maar die maken mijn texture kapot....

http://www.youtube.com/watch?v=Y-l4PT8GbP0

1194
Animaties / Re: Layered Plane Special Effects
« Gepost op: 13 februari 2014, 12:36:34 pm »
En nog eentje...
Er zou een mooiere overgang moeten zijn naar de achterste layer... Maar goed, daar word over nagedacht...
http://www.youtube.com/watch?v=XHAADHSfId8

1195
Animaties / Re: Layered Plane Special Effects
« Gepost op: 11 februari 2014, 21:41:13 pm »
Thnx JvL , ze komen nu pas weer op gang. In 3dsMax was ik ongeveer waar ik nu ben in Blender, hoewel ik een stuk beter kan modelleren en animeren,...
                Met layers en noises alleen al kun je leuke dingen doen. Er zit wel een wiel met lampen in vier kleuren in, om ze meer te laten gloeien...
                Ik heb geprobeerd er een Glare-node op in te laten werken maar dat is min of meer mislukt.... Volgende keer beter dus.....

@Ijp   ,    Ja je hebt gelijk, dat was ook wat ik probeerde mar de blend-texture in sphere-mapping  heeft een gradient die niet groter kan uifaden of ik hou minder over,
               Ik kan natuurlijk een kleinere gradient pakken die zachter is en dan een grotere plane.... Ga ik doen...

Thnx voor de feedback, en probeer het zelf eens, gewoon drie planes  importeren, vijf keer subdividen en een curve-modifier toepassen, ff animeren over een curve,
Dan een Blend-texture maken voor de radial gradient met sphere mapping
En een texture die je animeert, verder ff je alpha goed laten bepalen door de Blend-texture.... etc.... Tweaken is er nog niet van gekomen....
De Volgende word weer mooier ! :D

1196
Traditionele artwork / Re: Alweer een promo online
« Gepost op: 11 februari 2014, 16:42:39 pm »
Oke JvL , mijn ongezouten mening over bovenstaand promo-filmpje.

Vet gedaan, dat wel, maar ik maak zelf filmpjes. Er zijn slechts een paar manieren om van beeld te wisselen.
Fade in/Fade out - Fade overgang - rechtstreekse cut/knip geen overgangseffect)
Verde slide in en slide out. Upward/Downward slides.....

Bijna alle andere effecten zoals ronddraaiende frames, openvouwende frames , spiraalframes, Etc, de "extra effecten" van bv. Pinnacle Pro, of Vegas, Premiere Pro....
Zijn gewoon not done.... Slechts in zeldzame gevallen , met de juiste beelden , met de juiste vaart toe te passen, anders geeft het een goedkoop, sloppy , crappy effect.
Een Homevideo-effect....

Ik vind dat je een goed en dynamisch gebruik maakt van  cuts en fade-overs , laat het daarbij of creeer zelf in Blender een Effect.
Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening, ha ha....
Goed in elkaar gezet.  ;)

1197
Animaties / Re: Layered Plane Special Effects
« Gepost op: 11 februari 2014, 16:05:52 pm »
Hmm, juist, ik heb me weer herinnerd welke instelling de belangrijkste was, de blender-mix instelling dus, waar je kiest voor Add, Substract, Mix of Multiply...
Zeg maar hoe blender omgaat met verschillende alpha-layers tegelijk....

http://www.youtube.com/watch?v=5hOWI4NviDI

De volgende word natuurlijk weer mooier..

1198
Animaties / Layered Plane Special Effects
« Gepost op: 10 februari 2014, 23:58:46 pm »
Zo, nu is het plan om een geweldig mooie layered special effect te maken met planes of spheres... De eerste snelle poging post ik zo...
Gebruikmakend van transparancy alpha-channels in meerdere lagen, geanimeerde noises en/of cell-structure voronoi lagen....
Ik streef naar lichtgevende kleuren die wazig in elkaar overlopen enzo... 3d graag...

Ik laat iedere volgende poging die weer mooier is zien, als je zelf een nog mooiere hebt, post m !
http://www.youtube.com/watch?v=AQQSDn_OSN8

Hmm, hij pakt wel erg donker uit op youtube,...volgende keer met meer emit renderen....

1199
Animaties / Re: Particle Lampjes
« Gepost op: 10 februari 2014, 12:59:40 pm »
@ JVL nee, gewoon een experimentje ja, hoewel ik eigenlijk zocht naar mooie dwaallichtjes te maken kwam ik meteen tutorials tegen ,
          dit is dus een particle system met een group, nl. lampje en sfeertje, moest ik ff proberen. lukt wel dus.

          Weet er iemand hoe ervoor te zorgen dat de lifetime van de particles geen invloed meer heeft op de lampjes, maar op de alpha transparency van de sfeer ?
          Groetjes !

1200
Animaties / Re: Particle Lampjes
« Gepost op: 10 februari 2014, 12:43:14 pm »
Hmm, die Blur (Gaussian) blurt ook de vloer, die word er wel lelijker van.
Mijn videocodec (h.264) heeft moeite met zoveel beeldinfo tegelijk...heb de bitrate verhoogt, dat cheelt van die divx blokjes bovenin beeld.
Maar dan nog.... Misschien dat de mp4 codec beter werkt, moet ik nog proberen.....

http://www.youtube.com/watch?v=HlurmaYmUls
Hmm, deze keer had ik wel naar BMP gerenderd, dus moet ik nog opnieuw kunnen coderen... Wat is de beste codec....

Pagina's: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 92