Topic: Maken en vormgeven van 3D verpakkingen voor virtuele supermarkt gevraagd  (gelezen 18357 keer)


Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #15 Gepost op: 23 november 2015, 18:46:55 pm »
Flauwe hap...ik heb de opdracht niet gekregen omdat ik de textures niet verkleind had - niet dat er ook maar enige indicatie was hoeveel geheugen er beschikbaar was en in hoeverre de textures dus verkleind zouden moeten worden, maar goed.

Ik vind het prima als mijn kwaliteit niet goed genoeg gevonden wordt, of als ik te duur ben, of welke andere praktische reden dan ook,  maar het is gewoon balen als je je afgewezen wordt (en dus inkomsten misloopt) om zo'n flut-reden.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 23 november 2015, 19:49:12 pm »
Beste Zaph,

Inderdaad, heel vervelend. Vooral omdat het vooral veel zegt over onkunde?/onwetendheid?/ onvolledigheid? van de tegenpartij, om jou (misschien onbedoeld)voorafgaand aan de opdracht, volledig te informeren. Want als ik je bericht zo lees, begrijp ik het dan goed, dat dit feitelijk niet is gebeurd? Anders had jij daar toch van tevoren rekening mee kunnen houden?

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #17 Gepost op: 23 november 2015, 20:19:02 pm »
Wat in het eerste bericht van dit onderwerp staat is wat gevraagd werd...

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 24 november 2015, 07:34:01 am »
Low poly i.v.m. geheugen....staat inderdaad niks over texturen verkleinen...balen zaph....maar heb je nu wel die dreft fles af...ben wel benieuwd..

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #19 Gepost op: 24 november 2015, 13:24:23 pm »
staat inderdaad niks over texturen verkleinen...
Dat hoeft op zich ook niet natuurlijjk, want dat is een vanzelfsprekend onderdeel van het geschikt maken voor een game. Ik heb half jaren 90 games gemaakt in C++, en dan leer je wel hoe je alles moet uitbalanceren voor optimaal geheugen- en processorgebruik. We hadden op een gegeven moment zels sprites in assembly die zichzelf in het video-geheugen schreven zodat er geen extra code voor nodig was om dat te doen.

Maar goed - wil je optimaliseren dan moet je wel weten waarvoor je optimaliseert. Je kunt willekeurig 128x128 pixels kiezen, of 256x256, maar dat is net zo zinvol (of zinloos) als het laten wat het is.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 24 november 2015, 13:32:43 pm »
Rozz,
Ik ben heel benieuwd hoe je de Dreft fles hebt aangepakt, qua modeleren.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #21 Gepost op: 24 november 2015, 14:57:25 pm »
maar heb je nu wel die dreft fles af...ben wel benieuwd..

Nee, ik ben veel te druk bezig met importeren van KML bestanden in een website van een klant van me...  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 24 november 2015, 15:00:11 pm »
Rozz,
Ik ben heel benieuwd hoe je de Dreft fles hebt aangepakt, qua modeleren.

Ben er nog mee bezig...valt niet mee...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #23 Gepost op: 25 november 2015, 10:27:26 am »
Dit heb ik tot nu toe, ik heb alleen nog een zijaanzicht van de fles nodig om de juiste vorm te krijgen.
Ik ben nog niet in de winkel geweest anders had ik wel een flesje dreft aangeschaft die gaat toch lang mee en ik kan er naderhand een raket van bouwen voor de kleinkinderen. ;-)



Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 25 november 2015, 11:53:42 am »
Ziet er al goed uit ijp

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #25 Gepost op: 25 november 2015, 15:47:56 pm »
Dit heb ik tot nu toe, ik heb alleen nog een zijaanzicht van de fles nodig om de juiste vorm te krijgen.

En dan de oorspronkelijke vraag - hoe heb je dat aangepakt?  :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #26 Gepost op: 25 november 2015, 16:16:26 pm »
Bij mij ontstaat dat vanzelf ik heb er geen vaste volgorde voor.
Maar deze keer ben ik begonnen met een cirkel op de plaats van de stikker, deze cirkel gevuld met Ctrl / Grid Fill.
Vanuit deze cirkel de fles opgebouwd en als je de vorm van de fles hebt extuud je hem 3x zodat hij wat dikker wordt.
Nu heb ik de mirror modifier gebruik om de groeven aan beiden zijden zo goed mogelijk te maken.
Daarna heb ik tot aan de hals een vertex group gemaakt en op dat gedeelte de Laplacian modifier toegepast.
Hierdoor kreeg ik een redelijke topologie maar die moet je hier en daar grondig aanpassen om het helemaal goed te krijgen.
Hopelijk heb je hier wat aan Succes.

Mijn vrouw heeft een flesje Dreft gekocht en ik kan nu ook weer verder. ;-)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #27 Gepost op: 25 november 2015, 21:37:37 pm »
Dank - ik ga van het weekend eens kijken of ik daar worst van kan maken!  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #28 Gepost op: 25 november 2015, 22:12:52 pm »
Heren denk niet dat je er dan al bent want ik ben er ook nog niet ;-)
Je zult de topologie toch nog moeten aanpassen en nog heel wat capriolen uit moeten halen met Propotional editing en Smooth vertex om een lijkend Dreft flesje te krijgen.
Succes.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #29 Gepost op: 27 november 2015, 09:54:14 am »
Na heel wat modeleer capriolen hebben uitgehaald is dit wat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen.
Het moet hier en daar nog ietsjes strak worden getrokken en dan vindt ik het wel genoeg Dreft. ;-)
De fles krijgt nog qua materiaal nog een metamorfose dus nog even wachten op het eind resultaat.