Coding > Afgeronde scripts en thema's

Module: Open file

(1/3) > >>

Mark aka Dark:
:D , ik ben blij dat ik deze module kan laten zien! Ik heb em zelf nodig voor de mp3 speler die ik aan het bouwen ben. Met deze module is het namelijk mogelijk om bestandspaden in te laden in je script door simpelweg het bestand te selecteren in een browser!

Ik heb zelf nog maar 4 weken ervaring met python programmeren dus ik ben op zoek gegaan op internet hoe ik met python een bestand kan selecteren in een browser. Ik dacht mazzel te hebben toen ik las dat python daar een eigen module voor heeft > tkinter geheten. Helaas kwam ik er net zo snel weer achter dat blender deze module niet heeft! Blender draait namelijk op een aangepaste versie van python. Ik heb vanalles geprobeerd om deze module alsnog in de python versie van blender te krijgen, maar dat lukte niet. Nadat ik wat onderzoek gehad gedaan op diverse blender fora bleek dat wel meer gebruikers hier tegen aan liepen, maar niemand had een werkende oplossing.

Terwijl ik die fora aan het afstruinen was kreeg langzaamaan een steeds duidelijker idee. Dit idee heb ik uitgewerkt, en hiervan een module gemaakt. De basis van het idee is dat ik dit script aftrap in zijn eigen python omgeving. Deze omgeving heb ik gemaakt door een basis python versie te pakken (50 a 60 mb) en (bijna) alles eruit te gooien behalve die tkinter module. Toen hield ik een versie over van nog geen 3 mb. Vervolgens roep ik die python omgeving aan en geeft mee dat ie die tkinter module moet aftrappen. Hoe dit werkt zie je hieronder. Ik heb dit vast in het engels gedaan, er van uitgaande dat als dit echt werkt dat ook blenderaars buiten nl/be dit willen gebruiken.


In onderstaand voorbeeld zie je hoe dit eruit ziet en wat er dan in de file variabele staat (rechts in de commandconsole).


Dropbox link naar de module in zipformaat

MAD

Jogai:
Nice work!

Is tkinter niet los te downloaden?

Mark aka Dark:
als los staande applicatie bedoel je?
ik heb het niet kunnen vinden.

Bedankt voor je compliment.

Als iemand trouwens de module wil testen... graag! Ik vind het zelf nog een beetje onwerkelijk dat het me gelukt is. Zou inhouden dat ik met mijn 4 weken python ervaring voor elkaar krijg, wat anderen al jaren niet lukt? Ik kan het eigenlijk nog niet echt geloven...

Ik heb de module voor windows gebouwd, maar naar mijn idee moet ik het vrij makkelijk cross platform kunnen krijgen.

MAD

RDL:
dank u ..voor dit

 heel nuttig


mvg rudi

Jogai:
Het werkt, maar dan moet je wel zelf python 3.3.3 met tkinter geinstalleerd hebben staan. De bijgeleverde python3x faalt met de melding dat er geen python3.dll geregistreerd is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie