Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JvL

Pagina's: 1 ... 225 226 [227]
3391
Leuterhoek / Re: Texturing
« Gepost op: 21 augustus 2013, 19:27:17 pm »
Twee vragen:

- welke unwrapmethode heb je gebruikt?
- Heb je de vorm van de bogen nog gewijzigd nadat je de textuur had aangebracht?

3392
Leuterhoek / Re: Texturing
« Gepost op: 21 augustus 2013, 18:26:42 pm »
Dan denk ik dat je het niet helemaal goed hebt gedaan want ik heb het ook nog even geprobeerd en dat lukte gewoon. Ik heb eerst de twee objecten samengevoegd en voorzien van de houttextuur. Daarna heb ik ze weer uit elkaar gehaald en een object een zeetextuur gegeven door hem te selecteren en naar de Edit Mode te gaan. Je ziet hem dan unwrapped op de eerste textuur maar die kun je dan gewoon inwisselen door een andere textuur in te laden en te kiezen. Vervolgens ga je terug aar de Object Mode en dan hebben ze beide een andere textuur.

Als het nog niet wil lukken laat het dan even weten want dan kunnen we altijd nog even kijken waar het precies mis gaat.

3393
Leuterhoek / Re: Texturing
« Gepost op: 21 augustus 2013, 12:18:48 pm »

3394
Leuterhoek / Re: Texturing
« Gepost op: 21 augustus 2013, 10:52:37 am »
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat. Wat bedoel je precies met verbindingslijnen?

3395
Leuterhoek / Re: Texturing
« Gepost op: 20 augustus 2013, 23:01:05 pm »
Graag gedaan. Het lijkt moeilijker dan het is hoor.  De eerste methode is de eenvoudigste maar als de objecten dicht bij elkaar zitten in je model zou je repetitie in de textuur kunnen zien.

Succes.

3396
Leuterhoek / Re: Texturing
« Gepost op: 20 augustus 2013, 21:51:15 pm »
Als de objecten allemaal hetzelfde zijn kun je ook 1 van de objecten unwrappen en van een textuur voorzien. Vervolgens selecteer je ze allemaal tegelijk gevolgd door ctrl+L. Hierna kies je Object Data.
Hierna zijn de objecten gelinked en als je er 1 wijzigt wijzigen ze allemaal.

Je kunt ze ook allemaal selecteren en met ctrl+j samenvoegen tot 1 object. Vervolgens in Edit Mode unwrappen (nu kun je ze wel over elkaar heen leggen of juist niet als je ze allemaal een iets ander deel van de textuur mee wilt geven). Vervolgens in Edit Mode op p drukken en de optie 'by loose parts' selecteren. Wanneer je terug gaat naar Object Mode zijn het weer losse objecten. Je moet hierna hooguit de origin van de verschillende objecten weer terug zetten op geometry.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

3397
Blender Interface / Re: Map voor de plaatjes
« Gepost op: 19 augustus 2013, 13:30:16 pm »
Ik heb zelf ook per project/model een map met daarin de volgende submappen: Textures, Reference Images, Renders, Sounds en wat verder nog nodig is.

3398
Animaties / Re: Intro + animatie
« Gepost op: 18 augustus 2013, 23:07:47 pm »
Nogmaals bedankt ijp. Ik blijf zeker actief op het forum want ik kan vast nog wel wat nieuwe dingen leren hier.

3399
Animaties / Re: Intro voor animatie
« Gepost op: 18 augustus 2013, 23:03:26 pm »
Dank je ijp. Op zich zijn die ogen niet zo moeilijk te maken hoor. Het is eigenlijk een donker transparante plane (als een zonnebril) met daarachter twee uv spheres voorzien van een emission shader. De emissionwaarde (lichtsterkte) kun je dan keyframen voor het langzaam opkomen en uitgaan.

3400
Animaties / Re: Intro voor animatie
« Gepost op: 18 augustus 2013, 17:35:30 pm »
Dank je Wim. Het "sprongetje" is eigenlijk de camera die naar beneden valt en stuitert (vandaar ook de plof en de kreun) maar misschien dat dit niet helemaal goed over komt. Helaas kan ik hem niet groter maken omdat ik hem als inleiding naar de volgende animatie gebruik (waar het eigenlijk om gaat) en het logo dus niet te overheersend moet zijn.
Bedankt voor je feedback.

3401
Animaties / Intro + animatie
« Gepost op: 18 augustus 2013, 12:47:55 pm »
Dit is de intro  uit mijn vorige topic maar dan gecombineerd met de eigenlijke animatie waar het om gaat. De complete animatie is bedoelt als intro voor filmpjes die een vriend van mij maakt.
http://www.youtube.com/watch?v=zyvGso40g2U&feature=c4-overview&list=UUEAD6VKjRDFy771vbnrdWNA


Schiet maar raak! ;)

3402
Animaties / Intro voor animatie
« Gepost op: 18 augustus 2013, 02:09:56 am »
Dit intro heb ik speciaal gemaakt om voor een andere animatie te plakken. Het was de bedoeling dat de intro qua stijl bij het onderwerp van de animatie paste. Dat is lastig te beoordelen zonder deze animatie maar die zal ik ook snel posten.
http://www.youtube.com/watch?v=koVz2EktFhU&feature=c4-overview&list=UUEAD6VKjRDFy771vbnrdWNA

Geef gerust je mening want ik ben altijd benieuwd naar de ideeen van andere mensen.

Grtz.

3403
Leden stellen zich voor / JvL
« Gepost op: 18 augustus 2013, 00:43:18 am »
Hallo, ik ben JvL en ik ben ongeveer een jaartje aan het rommelen met Blender voor mijzelf en af en toe voor anderen. Het werken met Blender bevalt mij prima omdat het een zeer veelzijdig programma is vergeleken bij andere software waar ik mee werk (vnl. Autodesk).
Ik hoop hier nog het een en ander op te steken van de mensen hier.

Grtz. JvL

Pagina's: 1 ... 225 226 [227]