Topic: Is er iemand...  (gelezen 6684 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 03 juni 2013, 15:17:25 pm »
Die ervaring heeft in het maken van thema's voor phpbb fora?

Ik wil een soort van "thanks" of "rating" systeem gaan inbouwen in het forum. Maar zoals bij wel meer modules merk ik dat ons huidige blauwe thema niet zo goed daarmee overweg kan. Ik kan natuurlijk het thema aanpassen zodat het wel werkt, maar misschien is dit wel een mooi moment om gewoon het thema aan te passen, zodat in de toekomst extra modules zonder problemen geinstalleerd kunnen worden.

Nou lijkt me het zo ie zo wel een leuk idee om een thema te maken voor dit forum met, je raad het al, Blender! Dat zou natuurlijk een thema moeten worden waarbij alles in 3D lijkt te zijn. Het zou handig zijn als je 1 van de 2 standaard thema's zou kennen van phpbb fora. Maar is geen must denk ik.

Ik vind het zelf erg leuk om te doen, maar zoals altijd heb ik er stomweg de tijd niet voor. Maar misschien iemand van dit forum?
Ik hoor het wel...

MAD

P.S. Volgens mij maken wat internationale Blender fora ook gebruik van phpbb. Als we het thema zo kunnen maken dat het overduidelijk blijkt dat het met Blender gemaakt is, wekken we misschien ook de interesse van andere fora.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2013, 20:27:14 pm »
Ik heb geen ervaring met thema's voor phpbb fora maar ik ben wel webdeveloper dus het lijkt me dat ik het moet kunnen.

Een van de eerste styles die ik tegenkwam gebruik je hier. Is het een idee om over te stappen naar een iets uniekere look? Misschien dat je dan al wat meer features kan gebruiken.

Deze bijvoorbeeld (klikbaar):


Als er leuke ideeen zijn wil ik er misschien wel wat tijd voor maken..

Oh, en waarom is er voor phpBB gekozen? SMF heeft bijvoorbeeld meer mogelijkheden voor de gebruikers bij het posten en een rating systeem is daar ook vrij makkelijk.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 04 juni 2013, 13:15:49 pm »
Ik heb voor phpbb gekozen omdat dat software is die al geruime tijd in ontwikkeling is, een grote commuinity heeft, een heleboel add-ons heeft en door de meeste bekende fora gebruikt wordt.

Ik heb inderdaad een bestaand thema gebruikt voor dit forum. Ik wilde er in eerste instantie niet al te veel tijd aan kwijt zijn omdat het nog helemaal niet zeker zou zijn of dit forum van de grond zou komen. Nu lijkt me het dus handig om 1 van de 2 standaard thema's van phpbb te pakken en die aan te passen naar een nieuw thema. We zouden dus een eigen stijl en plaatjes kunnen maken met behulp van blender.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn dat iemand in blender een mock up maakt van het forum in de nieuwe stijl. En dat iemand anders dit omzet naar de template van phpbb.

Maar zoals gezegd, als ik dat zelf moet gaan doen, dan gaat het nog even duren.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #3 Gepost op: 04 juni 2013, 14:10:32 pm »
Maar die argumenten gaan voor een hoop fora op. Zie hier een leuke vergelijking tussen SMF en phpBB: http://webmasterformat.com/blog/phpbb-vs-smf

Af en toe lijkt het of phpBB juist wat beperkend is (bijvoorbeeld tabelleninvoer of nu weer het ratingsysteem). Vandaar mijn opmerking, ik wil je keuzes niet afkraken  :P

Nu het forum nog klein is kan het nog gemigreerd worden. Hoe meer gebruikers en mogelijkheden hoe moeilijker het wordt voor een converter..
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2013, 15:16:23 pm »
Citaat van: "Jogai"
. Zie hier een leuke vergelijking tussen SMF en phpBB: http://webmasterformat.com/blog/phpbb-vs-smf
hm, dat zet je wel aan het denken ja. Misschien dat ik toch eens SMF uit moet proberen op een subdomein ergens.
Citaat van: "Jogai"
Hoe meer gebruikers en mogelijkheden hoe moeilijker het wordt voor een converter..
En dit maakt overstappen natuurlijk errug makkelijk. Laten we daar even tzt een nieuw topic over beginnen. Ik wil het in dit onderwerp vooral even hebben over een eigen thema.

Afgezien van welke software we gebruiken, ik zou het het leukst vinden als we een overduidelijk blender-made thema hebben. Ik heb daar al wel wat ideeën voor.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2013, 08:37:31 am »
Ik ga hier voorlopig geen tijd voor hebben  :cry:

Is er iemand die het leuk lijkt om een mock up te maken voor een layout van het forum?

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2013, 15:52:42 pm »
Mockup maken lijkt me wel leuk, implementeren ook. Nu nog tijd...

Overigens is het voor een mockup ook al wel van belang  (en makkelijk) welke plugins er draaien, of welke je wilt gaan gebruiken. Kun je een lijstje neerzetten?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2013, 16:40:30 pm »
Even voor mijn zekerheid, een mock up is toch een plaatje van forum to be?

voordat mensen mij verkeerd begrijpen.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2013, 19:10:30 pm »
Ja, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Mockup
Citaat
Meestal zijn de mockups dus voorbeelden qua uiterlijk

Implementatie hangt dan weer wel af of we al dan niet over stappen naar SMF...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2013, 07:21:50 am »
oh ja, moet ik ook nog naar kijken...  :(

Kan ik van iemand extra tijd kopen?  :lol: je snapt toch niet dat er mensen zijn die zich vervelen?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl