Topic: video editing!?  (gelezen 4962 keer)


Offline asena

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 december 2014, 18:09:21 pm »
Als ik mijn video importeer bij video editing komt er alleen een blanke scherm ik kan mijn video niet zien! Ik heb al heel veel tutorials gekeken op youtube en aan veel mensen gevraagd maar ik krijg nooit een antwoord... alsjeblieft help!




Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 december 2014, 09:54:01 am »
Gelukkig heb ik de luxe van After Effects, dus heb ik een dergelijk probleem nooit mee gemaakt. In uiterste nood kun je naar een open source variant van After Effects zoeken, die zijn er wel. Ik neem aan dat je geen heel bijzonder dingen wilt gaan doen. Of betalen voor After Effects.

Het mooiste zou zijn als iemand je van de community hiermee zou kunnen helpen zodat je het gewoon met Blender zou kunnen doen. Helaas ben ik niet de gene die dat kan. Waarschijnlijk had je mijn noodplan zelf ook al wel verzonnen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 08 december 2014, 10:11:33 am »
Hoi asena,

Doet Blender dit bij al je video’s of alleen bij deze? Als het bij alle video’s is dan kun je het beste even de nieuwste Blenderversie downloaden en installeren.
Als het alleen bij deze is kan Blender waarschijnlijk niet overweg met de compressie of videocodec maar dat kan ik je zo niet vertellen zonder de originele video te zien. Een mogelijke oplossing is dan om online even te zoeken naar een programma dat video’s om kan zetten naar images (losse frames). Deze kun je dan weer als imagestrip binnenhalen in Blender.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #3 Gepost op: 08 december 2014, 10:56:47 am »
Ik denk inderdaad dat dit een probleem is met de codec.

@JvL: zou het kunnen helpen om een codec pak (bvb cccp) te installeren?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 08 december 2014, 11:00:15 am »
Asena,
Ten eerste welkom op dit forum.
Zo te zien heeft JvL jou probleem al opgelost dus nog veel Blender plezier.
Heb je meer Blender problemen dan kun je ze hier kwijt, de leden op dit forum zijn super snel ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 08 december 2014, 11:12:59 am »
Zelf heb ik dit probleem nog nooit gehad maar het lijkt mij dat het zeker het proberen waard is. Als het werkt dan is het een snellere en eenvoudigere oplossing dan wat ik voorstelde.

Mooie aanvulling!

Ik denk inderdaad dat dit een probleem is met de codec.

@JvL: zou het kunnen helpen om een codec pak (bvb cccp) te installeren?

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #6 Gepost op: 08 december 2014, 13:30:05 pm »
@Asena,
Misschien dan even aanvullen: wat je misschien kan proberen is om een codec pakket te installeren. Dat vergroot het aantal codecs dat je computer aankan. Dat werkt sowieso in windows mediaplayer, VLC, ... maar of blender ook meedoet weet ik niet, maar het is het proberen waard. Een codec pakket dat ikzelf meestal gebruik is CCCP (http://www.cccp-project.net/) gewoon downloaden en installeren. Er bestaan instellingen, maar die laat je best gewoon op de standaard staan. Dit is iets dat voor de rest op de achtergrond zijn werk doet.

Laat zeker iets weten als dit (niet) werkt.

Zelf heb ik dit probleem nog nooit gehad maar het lijkt mij dat het zeker het proberen waard is. Als het werkt dan is het een snellere en eenvoudigere oplossing dan wat ik voorstelde.

Mooie aanvulling!

Ik denk inderdaad dat dit een probleem is met de codec.

@JvL: zou het kunnen helpen om een codec pak (bvb cccp) te installeren?