Game Engine > Onderhanden werk en demo's

Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)

(1/6) > >>

blenderbrammetje:
Hoi , ik ben net begonnen aan het maken van een game om uit te vinden wat er mogelijk is met de Blender Game Engine.....

Ik heb daar een doel mee , ook al is dat geen game. Die Transparante man , als hij klaar is , is bedoelt om plaatjes en animaties te kunnen maken van organen en meridianen , zodat de stroming van energie in beeld kan worden gebracht....
Ik wil de Game Engine benutten om een progje te maken waarin de kijker zelf , met een bestuurbare camera , in en uit de transparante man kan kijken , zo diep als hij wil , op iedere plek die hij kiest.
Op die plek word alles dan transparant in de vorm van een cirkel. Later kan ik nog acupuctuur "mappen" , lees textures toevoegen.... Het was maar een idee.

Pyro III echter , is gebaseerd op Pyro , een spelletje op de 486DXII waarin je een spaceship bent  in een kubus-omgeving , zoals in de Cube , alle kubussen zijn middels openingen inhet midden van de meeste vlakken ervan , doorverbonden.... Het wemelt er van de aliens , zowel spinnen op de muren , als schepen die rondvliegen en op je schieten.... Ik was ff verslaafd , je kunt namelijk alle kanten opdraaien , zodat er geen boven of beneden is.... De ingangen kun je slechts op kleur van elkaar onderscheiden....

Nou ja , een scheepje laten vliegen is geen probleem. Ik ga ervan uit dat de muren ondoordringbaar maken ook niet zo moeilijk is , maar de rest , de programmering van vijanden en ze laten schieten , heb ik nog geen idee van.

Nou en , al doende leert men. Ik zal enkele plaatjes posten van wat ik al heb , het heeft nu nog niet eens de juiste textures , maar vooral zal ik hier vragen posten als ik ergens niet uitkom. Er zijn vast mensen die het leuk vinden zelf een leuk spelletje te maken , zodat we van elkaar kunnen leren ! :P

blenderbrammetje:
Zonder plaatje is er niks aan he... PyroIII  :-\




Ik heb sinds kort ook een screencapture progje. Werkt goed Full HD... Als ik een werkend iets heb laat ik het zien.

swets:
is het ook nog ergens te downloaden?

blenderbrammetje:
Nou Swets , mijn vliegtuigje vliegt pas sinds vannacht , hij kan alle kanten op roteren met stuurtoetsen en dan gas geven , tegengas en links en rechtsom draaien met WASD... :)

Ik moet de gameomgeving van kubussen helemal herbouwen , van kubusmuren. Zomaar in de binnenkant van een blenderkubus vliegen liet de physics niet toe...
Maar ach , zo word het ook weer een tikje mooier.....

nu nog schieten.... en vijanden ? :)

IJp:
Ziet er al goed uit en zo te horen heb je er nog werk zat aan om die vijanden te maken.
Ben zelf niet z'n gamer maar ben heel benieuwd als het helemaal klaar is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie