Topic: BenchMark addon  (gelezen 58304 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #135 Gepost op: 03 april 2015, 08:31:34 am »
ik heb die nieuwste testversie gedownload, gekopieerd naar de scripts map van mijn Blender 2.73 en de .blend die daarin staat open gedaan (zowel rechtstreeks, als via blender 2.73->menu->open).

Start zonder problemen op, links de image editor klaar om te renderen, rechts boven de properties editor op de scene tab en alles dichtgeklapt. Rechts onder de text editor met de read-me file open.

Die readme file zegt me: 'druk op de start benchmark knop' maar die vind ik dus nergens. Er staat expliciet: gebruik geen F12, dus ook de gewone render knop zal het wel niet zijn zekers. Waar staat die knop ergens?

ik vrees wel dat ik morgen zal moeten verder gaan. Nu wordt het te laat en ik gok dat mijn trage laptop er toch een hele tijd over zal doen alvorens die de scene gerenderd heeft.

Hoi Nick,

Je moet de benchmark starten vanuit blender zelf. Dus blender openen. De module blenchmark activeren, en dan via het menu Render > Benchmark. Dan start de module up.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #136 Gepost op: 03 april 2015, 09:54:15 am »
Nog meer mensen die willen testen?
Nieuwe testversie:
hier kun je de nieuwe versie downloaden
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #137 Gepost op: 03 april 2015, 10:00:16 am »
Gisteren was het al een beetje te laat om nog te testen maar vanavond zal ik het direct doen.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #138 Gepost op: 03 april 2015, 10:17:46 am »
Gisteren was het al een beetje te laat om nog te testen maar vanavond zal ik het direct doen.

thnx! zonder jullie zou een addon goed maken best lastig worden!
MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 05 april 2015, 17:16:56 pm »
Hallo Mark, ik kom waarschijnlijk van een andere planeet, maar wat doet in hemelsnaam een Benchmark addon? Ik heb Wikipedia erop nageslagen, maar kan me niet goed voorstellen hoe ik me dit in Blender moet voorstellen of kan gebruiken.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #140 Gepost op: 05 april 2015, 18:23:39 pm »
Hallo Mark, ik kom waarschijnlijk van een andere planeet, maar wat doet in hemelsnaam een Benchmark addon? Ik heb Wikipedia erop nageslagen, maar kan me niet goed voorstellen hoe ik me dit in Blender moet voorstellen of kan gebruiken.

met een benchmark meet je als het ware de performance. In dit geval van je processor en grafische kaart. Mijn addon meet je performance van je cpu en gpu dmv de tijd die je nodig hebt om een bepaalde scene te renderen. Deze benchmarks kun je uploaden naar blenchmark.com vanuit blender. Doordat iedereen daar zijn rendertijden naar toe stuurt, kun je heel goed zien welke processoren en grafische kaarten goed performen, en welke minder.

Je kunt de addon installeren zoals elke andere addon. daarna activeer je de addon in je preferences. Daarna kun je in het menu voor Render > benchmark kiezen. En dan start de addon. Er word een nieuwe scene geladen, en dan kun je benchmarken.

MAD
« Laatst bewerkt op: 06 april 2015, 21:57:29 pm door Mark aka Dark »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #141 Gepost op: 06 april 2015, 21:11:03 pm »
Het heeft even wat langer geduurt voor ik hem kon testen maar hij werkt (net als de vorige versies) probleemloos.
De addon werkt als een trein. Helaas is de rendertijd wat toegenomen maar dat ligt aan Blender zelf.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 07 april 2015, 12:30:37 pm »
Ik wil het wel testen, maar mijn videokaart is heel simpel. EenAti Radeon HD 4600 draaiend op een i7 2,6 GHz met 6 GB intern geheugen 64 bit.

Volgens mij kun je zonder Benchmark vertellen dat dit niet een kaart is om aan te bevelen. Maar als je zegt dat het toch wel interessant is als ik het ook test dan wil ik wel kijken.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #143 Gepost op: 07 april 2015, 12:46:57 pm »
Het gaat ook om het testen van de benchmark zelf - die heeft Mark gemaakt, namelijk.  ;)

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 07 april 2015, 23:52:45 pm »
Nog meer mensen die willen testen?
Nieuwe testversie:
hier kun je de nieuwe versie downloaden

Doe ik nou zo sullig?


Ave, morituri te salutant.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 08 april 2015, 00:01:17 am »
Ave, morituri te salutant.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 09 april 2015, 00:36:09 am »
Bedankt voor de uitleg Mark.
Ik was vergeten de benchmark te activeren als add-on in preferences...
Opnieuw ! :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 09 april 2015, 17:23:15 pm »
En hoe heet je addon dan , ik heb twee python-script bestandjes naar de addon map gekopieerd , maar ik kan nog geen addon aanvinken...:)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #148 Gepost op: 09 april 2015, 17:45:52 pm »
Blenchmark (met een L na de B dus)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 09 april 2015, 21:57:36 pm »
Heb ik wel geprobeerd , maar zat er niet tussen... Ik zal nog eens kijken hoe ik ook weer een addon toe moet voegen....
Ik heb toch Blender 2.71 , ik dacht dat de Python bestandjes toevoegen in de Addon map afdoende was.... :)