Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Koen

Pagina's: [1] 2 3
1
Mededelingen / Re: Suggesties voor domeinnaam
« Gepost op: 27 maart 2013, 20:38:36 pm »
Hoi! misschien is het handig om het meest gezochte zoekwoord bij google in je domeinnaam op te nemen. Hiermee kom je bovaan in de zoekresultaten te staan en krijg je meer bezoekers /  leden.

ik heb een aantal domeinen gechecked en deze zijn nog beschikbaar:

blender-forum.nl
blender-uitleg
dutch-blenderclub.nl
blender-freaks.nl

groetjes

2
Onderhanden werk / Re: Spiegeling in raam van alpha channel
« Gepost op: 13 februari 2013, 19:13:46 pm »
Hoi Mark,

Bedankt voor je tips! Wellicht dat ik nog een toelichting kan geven op het plaatje om een beeld te geven van de situatie waar ik mee zit te kampen.  

Jongetje groter= gebruik van focal length. Het jongetje is in verhouding op het balkon afgemeten. Daarna is het jongetje naar de camera toegehaald. Dus volgens blender zou de verhouding moeten kloppen. Ik denk dat het formaat door de focal legth komt. (caaera is van ver ingezoomd) Ik kan hier nog eens naar kijken.

schaduw in het raam= De vorm van de schaduw is inderdaad een probleem waar ik ook mee zat te kampen. Het probleem zit hem in de plane die in een hoek op het raam staat en de rayshadow dus niet recht vanuit de plane komt. Maw. de ray komt in een hoek op het plaatje waardoor het raam slechts een deel van de schaduw reflecteerd. Ik kan idd nog eens proberen de lamp te verplaatsen om te zien wat er dan gebeurt. Ik verwacht dat er dan geen schaduw meer in het raam te zien is.

Wolken= Inderdaad heb ik een plaatje gebruikt waarbij de wolken onder aan de horizon staan. Dit is wel eenvoudig aan te passen.

Ik zal nog eens wat knutselen om te zien of ik een oplossing voor je tips kan vinden. Wordt dus vervolgd!

groet,

Koen

3
Onderhanden werk / Re: Spiegeling in raam van alpha channel
« Gepost op: 04 februari 2013, 08:30:50 am »
Super! Bedankt.

4
Eindresultaten / Re: Het dooit.
« Gepost op: 03 februari 2013, 21:12:40 pm »
gaaf gedaan! heb je de mix in blender gemaakt? Of heb je het model geexporteerd en in photoshop/gimp gemaakt?

5
Onderhanden werk / Re: Spiegeling in raam van alpha channel
« Gepost op: 03 februari 2013, 21:10:49 pm »
thanks ijp! probleem is dat ik dit in cycles gemaakt heb en de gewenste opties niet kan vinden..  :( misschiend dat ik nog iets met de node editor kan doen?

groet,

Koen

6
Onderhanden werk / Spiegeling in raam van alpha channel
« Gepost op: 03 februari 2013, 16:50:26 pm »


Hey guys,

Graag ik zou  wat feedback willen op deze foto. Het moet echt realistisch worden.

Daarnaast hoor ik graag of iemand weet hoe ik de schaduw/spiegeling in het raam in kleur krijg? Het lijkt nu wel of het een schaduw is ipv een spiegeling.  Ik heb hier nu al vele uren in zitten maar kan het niet vinden. Weet toch zeker dat het kan.

tips?

7
Leden stellen zich voor / Re: wagdie
« Gepost op: 03 februari 2013, 16:18:10 pm »
Welkom wgdie. Leuk je erbij te hebben.  :)

groet,

Koen

8
Eindresultaten / Re: Het dooit.
« Gepost op: 24 januari 2013, 08:46:51 am »
Heel knap gedaan ijp. Dat je zou moeten overstappen op cycles mag wel duidelijk zijn. -_-  

groet,

Koen

9
Leden stellen zich voor / Re: Yskonyn
« Gepost op: 18 januari 2013, 17:28:02 pm »
Welkom Robin. Blender is echt een super programma en ik denk dat je hier veel kunt opsteken.

 ;)

10
Over Blender / Re: Kennen jullie Bsurfaces all.
« Gepost op: 15 januari 2013, 15:23:10 pm »
Nice!

11
Blender Interface / Re: Blender crash
« Gepost op: 09 januari 2013, 12:51:33 pm »
thanks Jogai.  :)

12
Blender Interface / Re: Blender crash
« Gepost op: 08 januari 2013, 14:24:38 pm »
Super! Ik heb hem inmiddels al opnieuw gemaakt en werkt nu prima maar ben toch benieuwd of de blend file corupted is.

13
Blender Interface / Re: Blender crash
« Gepost op: 06 januari 2013, 08:29:03 am »
Thanks Jogai,

Cycles is inderdaad even een maatje te groot voor mijn laptop. hehe! Ik zal even rondneuzen in de instellingen.  :D

groet,

Koen

14
Blender Interface / Blender crash
« Gepost op: 05 januari 2013, 17:09:11 pm »
Ik heb blender geupdate naar de nieuwe alfa versie en weet niet of ik hier zo blij mee ben. Tijdens het texturing van een object (glass) is blender uitgeschakeld door windows en krijg ik mijn project niet meer opgestart. windows geeft een melding dat deze de driver heeft hersteld en blender heeft uitgeschakeld. Als ik blender gewoon opstart dan werkt deze wel maar ik weet niet hoelang. De vraag is of jullie dit ook hebben en of het aan blender 2.65a ligt?


(Melding) "Intell Display driver has stopped responding and has been succesfully recoverd".

groet,

Koen

15
Leuterhoek / Re: Een Gelukkig nieuw Blender jaar!
« Gepost op: 01 januari 2013, 11:14:39 am »
Bedankt! Jij ook een heel gelukkig en gezond nieuw jaar gewenst. :D

Pagina's: [1] 2 3