Dutch Blender Community

Hulp => Belichting en Rendering => Topic gestart door: superjamie op 25 oktober 2016, 15:07:05 pm

Titel: [Cycles] Photo-realistic skin shader (node setup)
Bericht door: superjamie op 25 oktober 2016, 15:07:05 pm
Hoi medeblenders...

Ik ben van plan om mij de komende tijd te gaan richten op het modelleren en het renderen
van mensen... en later ook voorwerpen en omgevingen... maar dan heb ik nog een vraag:

Heeft iemand enig idee hoe je met subsurface scatter shader foto-realistische skin effecten
kunt bereiken, met een image textuur van een huid ?... Het is de bedoeling dat het ook
werkt op bijvoorbeeld een huid textuur van sproeten, pukkels of bijvoorbeeld moeder-
vlekken...

Kan iemand mij helpen met het vinden van goede leerzame tutorials voor het creƫren van
een foto-realistische skin shader op een image textuur van een huid ?...

Alvast bedankt, groetjes Jamie.
Titel: Re: [Cycles] Photo-realistic skin shader (node setup)
Bericht door: Zaph op 25 oktober 2016, 16:53:16 pm
Kom, Jamie - een beetje creatief zijn!

https://www.google.nl/search?q=blender+foto-realistische+skin+shader
Titel: Re: [Cycles] Photo-realistic skin shader (node setup)
Bericht door: rozz op 25 oktober 2016, 17:23:17 pm
Gewoon de juiste algoritmen invoeren in de google search bar een de antwoorden komen op je af...
Titel: Re: [Cycles] Photo-realistic skin shader (node setup)
Bericht door: Speedthriller op 25 oktober 2016, 20:19:16 pm
Je kunt ook de volgende add-on gebruiken. http://www.manuelbastioni.com/manuellab.php De skin shaders die hier gebruikt worden zijn erg goed vind ik.
Titel: Re: [Cycles] Photo-realistic skin shader (node setup)
Bericht door: koos2 op 25 oktober 2016, 20:59:57 pm
Grappig ik had zojuist deze addon in mijn favorieten gezet.
Titel: Re: [Cycles] Photo-realistic skin shader (node setup)
Bericht door: JvL op 25 oktober 2016, 22:23:02 pm
Ik gebruik hem al een tijdje want je kan er ook anime characters mee maken. Zeker een aanrader.