Topic: Even voorstellen  (gelezen 7837 keer)


Offline Pilgrimm

  • Member
  • *
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 02 februari 2021, 08:45:11 am »
Goedemorgen,

Hierbij zou ik mezelf graag willen voorstellen op dit forum. Ik ben sinds een paar jaar wat aan het knutselen met Blender, en ben nog erg een amateur, maar ik vind het leuk om zo nu en dan eens een 3D model te maken (of een poging daartoe te doen ;)). Ik heb een interesse in geschiedenis, wat vaak een inspiratiebron voor mij is voor het maken van een 3D model. Ik probeer dan ook me zo nu en dan te wagen aan een historische reconstructie, zoals bijvoorbeeld te zien is in de afbeelding hieronder (het gaat hier om een poging om een reconstructie te maken van de 'New York Crystal Palace' die in 1858 in vlammen is opgegaan; hopelijk is het een beetje zichtbaar, op mijn laptop komt de afbeelding wat donker over). Daarnaast maak ik zo af en toe nog allerhande andere modellen, als ik daar een idee (en de tijd!) voor heb. Ik heb een aantal modellen op Sketchfab staan, mocht je eens willen kijken wat ik zover heb gemaakt.
Zoals al gezegd, ben ik nog best een amateur in Blender, en ik sta dus altijd open voor tips en advies! En om een gezellig praatje te maken natuurlijk. ;) Ik hoop dat door actief te worden in een online community, ik van anderen kan leren en ook zo meer motivatie heb om wat meer tijd in Blender te steken.


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 02 februari 2021, 18:09:16 pm »
Welkom op het forum Pilgrimm.

Ben benieuwd naar je werk en vragen worden vrijwel altijd vrij snel door een blenderaar beantwoord.

Ik ben meer into animeren maar voor scenes zit je al snel dingen te bouwen.

Van landschapjes tot complete kastelen en dorpjes.

Groetjes , Succes en laat ons meegenieten !  ::)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2021, 18:27:18 pm »
Welkom op het forum Pilgrimm.
We zijn blij met nieuwe inbreng op het forum en de meeste hier zijn ook Blender amateurs zoals ik.
Maar heb je vragen of wat kletspraat dan kun je dat het hier allemaal kwijt  ;)
Ik ben ook op Sketchfab gaan kijken en je bent al goed bezig, ik vind je Abandoned chair helemaal te gek en heel mooi gemaakt. Dus lekker verder met modelleren van de historische reconstructies en laat ze hier maar zien.


Offline Pilgrimm

  • Member
  • *
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 februari 2021, 20:59:25 pm »
Bedankt voor de verwelkoming, beiden! ;D

Ik ben ook op Sketchfab gaan kijken en je bent al goed bezig, ik vind je Abandoned chair helemaal te gek en heel mooi gemaakt. Dus lekker verder met modelleren van de historische reconstructies en laat ze hier maar zien.
Leuk dat je op mijn Sketchfab pagina hebt gekeken! Die 'abandoned chair' is inderdaad het meest populaire model, daarnaast ook het model van die brug. Die heb ik een aantal maanden geleden gemaakt na een tijdje niks meer met Blender te hebben gedaan. Daarna ben ik aan de slag gegaan met die reconstructie van het New Yorkse paleis. Die reconstructie kostte me echter veel tijd, dus op een gegeven moment wilde ik ook weer eens iets anders gaan maken. Voor de kerst heb ik daarom tussendoor nog dat model van die 'covid-proof' notenkraker gemaakt en op Sketchfab gezet. Ik denk dat ik later ook nog eens verder ga met dat model van het New Yorkse paleis, ik zag op dit forum al wat tips voorbijkomen waarvan ik had gewild dat ik ze had geweten voordat ik aan dat model was begonnen. ;D

Offline Emmenaar

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 02 februari 2021, 21:30:45 pm »
Welkom Pilgrimm!

Zelf ben ik ook nieuw hier en merk dat dit forum een bron van inspiratie en educatie is!

vr gr
Marijn

Offline Pilgrimm

  • Member
  • *
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 februari 2021, 08:12:36 am »
Bedankt voor de verwelkoming, Marijn! Leuk om te horen, ik ben benieuwd wat het forum mij gaat brengen! ;)

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2021, 17:29:46 pm »
Welkom Pilgrimm,  ik ben hier ook nieuw en mijn eerste indrukken met dit forum zijn heel positief.  Ik ben benieuwd naar wat je hier gaat laten zien.
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/