Topic: Wijnglas  (gelezen 6074 keer)


Offline mblender

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 april 2014, 12:22:39 pm »
Na de post van Mark eens te zien dacht ik: dat zou ik ook wel eens willen proberen. Dus hier is ie dan, de eerste render van mijn wijnglas, plus een logo er op geplakt met Adobe Photoshop CC.
Wat vinden jullie er van?


Offline Blom3dd

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2014, 13:29:50 pm »
tof achtergrond is mooi
een kritiek puntje, de voet lijkt een beetje bol te zijn door de spiegel vloer, dat ziet er eeen een beetje raar uit.

Offline mblender

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2014, 13:32:28 pm »
Idd, je hebt gelijk, ik zal eens kijken wat ik daar aan kan doen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2014, 13:54:41 pm »
Het ziet er mooi uit ,wat mij opvalt dat de projectie 2d is alsof het een poster is zonder diepte.
Of was dat de bedoeling?

Offline mblender

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2014, 14:43:50 pm »
Ja eigelijk wel.  :P
Maar het staat wel degelijk op een plane, maar die is 100% glossy, dus een perfecte spiegeling. Daardoor lijkt het inderdaad wat 2D.
Ik ben nog wat bezig, en ik zal sevves wel de final render uploaden.
« Laatst bewerkt op: 21 april 2014, 14:50:38 pm door mblender »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2014, 14:48:21 pm »
Dat ziet er perfect uit , goed gelukt dan.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2014, 17:22:34 pm »
Ziet er goed uit maar ik heb wel een vraag. Heb je de voet, steel en kelk los van elkaar gemodelleerd want bij de overgangen tussen deze delen zie ik (bij inzoomen) lijnen  die je daar niet verwacht? De steel lijkt met een driehoekig  of kegelvormig deel in de voet en de kelk te steken.

Het viel mij heel toevallig op hoor maar verder ziet het er prima uit. Mooie achtergrond ook.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 21 april 2014, 19:50:07 pm »
Ik vindt het heel knap gemaakt laten we dat voorop stellen.
Maar ik sluit me aan bij de puntjes van JvL en ik voeg er nog wat aan toe ;)
Het lijkt of de wijn tegen de buitenkant van het glas aankomt en ik zou de weerspiegeling op de grond wat minder maken.
Hier een tutorial met bier en hierin laten ze zien waar je met glas op moet letten.
http://www.youtube.com/watch?v=Xbc3KMIOuKM
Misschien met wat aanpassingen een super glas wijn. ;)

Offline mblender

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2014, 18:07:04 pm »
Nee ik heb hier 3 verschillende objecten van gemaakt, omdat ik het echt een wijnglas ook uit (ik denk) 3 delen bestaat. En ik zal eens kijken naar wat ik aan de wijn zelf kan doen, dat die iets minder tegen het glas aan zit. En ja ik zag ook juist dat het inderdaad leek op een kegelvormige onderkant maar in feite is dit gewoon plat. Het is denk ik een weerspiegeling. Toch bedankt voor de feedback :)

« Laatst bewerkt op: 22 april 2014, 18:26:53 pm door mblender »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2014, 18:37:07 pm »
De bolling zoals het lijkt komt door dat er vanuit het midden een (h)bolling plaats vind maak  je de midden ring iets groter is het denk ik opgelost :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2014, 19:16:04 pm »
Nee ik heb hier 3 verschillende objecten van gemaakt, omdat ik het echt een wijnglas ook uit (ik denk) 3 delen bestaat. En ik zal eens kijken naar wat ik aan de wijn zelf kan doen, dat die iets minder tegen het glas aan zit. En ja ik zag ook juist dat het inderdaad leek op een kegelvormige onderkant maar in feite is dit gewoon plat. Het is denk ik een weerspiegeling. Toch bedankt voor de feedback :)

Je kunt dit in het vervolg voorkomen door de spin modifier te gebruiken waarbij je de halve contourlijn om een as laat draaien. Het glas bestaat daarna uit een geheel en ben je die ongewenste lijnen kwijt.
De wijn die teveel tegen de buitenzijde van het glas zit kun je oplossen door de wanddikte van de kelk te vergroten zodat je meer glas ziet en voor de wijn kun je dan de binnenzijde van de kelk kopieren zodat het niet door het glas gaat steken.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 24 april 2014, 20:02:56 pm »
Nice ! Ziet goed eruit !!  8)