Topic: Vandaag is mijn 24e verjaardag !  (gelezen 4116 keer)


superjamie

« Gepost op: 26 oktober 2016, 09:55:09 am »
Hoi medeblenders...

Vandaag 26/10/2016 is mijn 24e verjaardag en ik heb dus ook o.a. plannen voor mijn
oefen projecten voor blender... Mijn plannen zijn o.a. om mezelf te gaan richten op het
programma FreeCAD, MakeHuman, GIMP en Blender. Maar de komende maanden ben
ik van plan om verloopig veel tutorials te gaan bekijken en te volgen om een eind verder
te komen in het programma FreeCAD...




Oefen Fase1 - FreeCAD
Eerst heb ik plannen om veel tutorials te gaan bekijken en te volgen van FreeCAD en
daarmee oefenen... Ik wil het programma FreeCAD kunnen gebruiken om complexe
environments, voorwerpen, onderdelen, interieurs en dergelijke te kunnen creëren voor
renders, animaties en 3d-printing.

Oefen Fase2 - Make Human
Als ik het programma FreeCAD eenmaal onder de knie heb, ben ik van plan om ook nog
te gaan oefenen met MakeHuman... Ik wil het programma MakeHuman kunnen gebruiken
om characters, mensen en personen te kunnen creëren... Als ik hiermee ga oefenen, denk
ik dat ik eerst wil oefenen met het creëren van personen die ik ken, mezelf na maken en
texture painten en dergelijke... Maar volgens mij is er een nieuwe versie van MakeHuman
uit, dus wil ik mijn oude versie van MakeHuman verwijderen en die nieuwere versie
downloaden. Ik wil ook nog uitzoeken hoe ik addons kan installeren voor MakeHuman en
Blender, om MakeHuman files te kunnen importeren in Blender en die modellen dan te
kunnen renderen in cycles (op het begin mogelijk alleen met plaatjes, later met animaties).

Oefen Fase3 - Blender Cycles Renderen
Als ik FreeCAD en MakeHuman eenmaal onder de knie heb, ben ik van plan om te gaan
uitzoeken hoe nodes werken (aangezien ik dat al een beetje weet) en daarmee advanced
shaders te kunnen creëren voor photo-realism... Als ik dat kan, hoop ik mogelijk dat ik dat
kan gebruiken voor photo-realism movies (zo realistisch, dat het net een opnamen lijkt)...
Ik weet alleen niet of ik dat ook ga redden in mijn 24e jaar.

Oefen Fase4 - Blender Cycles Animaties
Later als ik het werken met nodes eenmaal onder de knie heb... ben ik van plan om te
gaan uitzoeken hoe je complexe animaties kunt maken in blender cycles en wil ik mogelijk
oefenen om speel films en intro's te kunnen maken voor mijn projecten... Ik ben dan ook
van plan om voor mijn 24e verjaardag geld te vragen voor een geruisloze geluids-recorder
en wil ik die misschien gebruiken als ik wil leren animeren in blender cycles... om o.a. mijn
stem te kunnen opnemen, bepaalde geluiden te kunnen opnemen en te kunnen vervormen
en bewerken (ik ben van plan om hiervoor audacity te gaan gebruiken)... maar het creëren
van blender cycles animaties staat nu niet voor mijn 24e jaar in de planning... misschien wil
ik wel kijken of ze op Arduin (ik woon op stichting arduin) weer cursusen aanbieden, dan
hoop ik dat ze de computer totaal cursus op arduin weer hebben of zoiets (vroeger heette
dat HCC Arduin of zo), zodat ik daar nog verder kan uitzoeken hoe ik o.a. force fields en
simulaties kan creëren in blender cycles. Ik weet wel ongeveer hoe ik gloth simulaties kan
creëren, maar ook daarvan weet ik niet precies hoe ik het moet instellen.

Ik zal jullie een mogelijke tip geven voor het maken van lang-durige cycles animaties... ik
wil waneer ik hiermee aan de slag ga, proberen of het renderen van cycles animaties ook
kan in meerdere stappen... door elke stap te saven als een .avi bestand en elk keyframe
die al gerenderd is te verwijderen, totdat per/stap de laatste keyframe(s) voor elk object in
blender over blijft en die van het eind naar het begin zetten per/object in blender en dan
weer een stukje animeren... daarna save je het weer op als een .avi bestand en zo door...

Als je alle stukjes bij elkaar heb als .avi bestanden... dan ga je ze bij elkaar doen als een
geheele animatie film... wat vinden jullie van mijn tip ?... ik zal dat welleens willen proberen,
kijken wat het resultaat is... misschien doe ik dat aanstaande keer als mijn vrijwilliger weer
komt...

De tussendoor-stap
Ik ben zoizo van plan om morgen te beginnen met het leren sturen van mijn dromen...
Lucide Dromen word dat genoemd. Dat is dat je er snachts in je slaap ervan bewust bent
dat je droomt...







Mijn Verjaardag Feest
Maar eerst ga ik mijn verjaardag vieren, vandaag als zondag. Vandaag komt mijn pleeg-
moeder Liesbeth v.d Jagt en zondag nog meer mensen van in elk geval mijn pleeg famillie.

Straks om een uur of een komt mijn pleeg moeder al, dan wil ik graag vragen of ik geld kan
vragen voor mijn verjaardag...

Waarom deze Topic ? !
Ik heb deze topic speciaal gestart om te leuteren over mijn verjaardag en de plannen die
ik voor mijn blender projecten heb voor na mijn verjaardag...

Groetjes Jamie...
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2016, 12:02:15 pm door superjamie »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2016, 10:13:18 am »
Van harte jongen, jij gaat een drukke tijd tegemoet lees ik wel...succes met alles. :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2016, 10:20:43 am »
Van harte gefeliciteerd!  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2016, 10:26:05 am »
Joepieieieie! Ik wou dat ik 24 was met al die leuke technische mogelijkheden van tegenwoordig. Geniet er van!!

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2016, 11:44:00 am »
Gefeliciteerd.
Wat leuk dat je van plan bent te leren om lucide te dromen.
Ik heb dat altijd van mezelf gekund , hoewel ik er ook op geoefend heb.
Lang geleden allemaal. De lucide droom bied eindeloos veel mogelijkheden...

Succes met je ontdekkingen en leerproces Jamie !:)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2016, 11:51:02 am »
Van Harte Gefeliciteerd en maak er een mooie dag van.

PS,
Probeer vandaag niet aan Blender te denken.  ;)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2016, 13:32:00 pm »
Gefeliciteerd Jamie,

Fijne dag en succes met al die plannen van je! Genoeg te doen zie ik al.

MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26 oktober 2016, 14:47:23 pm »
Hier een link met eenvoudige Nederlandstalige lessen.
http://b3d101.org/nl/leren/

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 27 oktober 2016, 00:03:33 am »
Alsnog van harte Jamie .