Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - P D

Pagina's: 1 [2]
16
Experimenten / Ornamenten
« Gepost op: 26 oktober 2014, 18:38:09 pm »
Dit vond ik wel een leuk ideetje.
Foto gedownload van cgtextures.com
Er staan verschillen bruikbare foto's van dit soort.
Nu nog even een toepassing hiervoor vinden.

http://youtu.be/cZ-17IE3ye4

17
Experimenten / Winterlandschap
« Gepost op: 24 oktober 2014, 12:45:03 pm »
Ik wil gaan beginnen met een nieuw stadje. dit keer een winters tafereeltje
Om wat ervaring met sneeuw op te doen heb ik even een sneeuwlandschapje gemaakt.
Toen ik de kale bomen wilde maken liep ik tegen een probleempje.
Ik heb nu een hoofdstam gemaakt met daarop wat losse grotere takken met daarop kleine takjes als particles.
Mijn vraag is kan ik ook particles op particles zetten. dus zo dat ik een stam heb met daarop de grote takken als particles en daarop ook weer particles voor de kleine takjes?
Zelf heb ik wel geëxperimenteerd. maar dan laat blender niet alle particles zien.


18
Hulp / Water
« Gepost op: 14 oktober 2014, 20:26:44 pm »
Een vraagje:
Ik wil een kleine movie maken, geen bewegende beelden behalve wat kabbelend water.
Dit wil ik zo maken dat ik de movie kan laten repeteren maar dan zo, dat de beweging in het begin en het einde aansluiten zonder een verspringende bewegingen.
Is daar een instelling voor?

19
Onderhanden werk / Oud Stadje
« Gepost op: 08 september 2014, 11:05:44 am »
Inmiddels gestart met het maken van een oud stadje. Hier het eerste resultaat van het eerste huisje, het nog niet helemaal af.
De linker gevel heb ik er voorlopig ingepast, die is nog niet definitief. Voor de textuur van de goot moet ik nog een ander image zoeken.
Met de dakpannen heb ik flink gestoeid, uiteindelijk heb ik het opgelost met particles.
Een vraagje:Ik wil op de dakpannen wat mos laten groeien, kan ik bovenop die particles, weer particles plaatsen of krijg ik dan bij iedere pan dezelfde structuur?
   

20
Onderhanden werk / Monster Project
« Gepost op: 28 augustus 2014, 11:58:24 am »
Monsterproject, ik ben gestart met een monsterproject, niet hetzelfde idee als The Way of the samurai maar een ander monster dat ik 40 jaar geleden heb getekend. De opdracht die ik toen had, was om zo’n lelijk soort mens te maken als mogelijk was. Dit was toen het resultaat. (Inmiddels ben ik er wel achter dat er nog wel lelijkere mensen rond lopen)

Inmiddels ben ik aan de modelering begonnen. het is de eerste keer dat ik een serieuze poging doe om te modelleren. Mijn bedoeling is om hem later te leren lopen en niet een echte movie te maken. Het lijkt me wel mooi om zo’n figuur, na 40 jaar tot leven te brengen.
ik denk dat ik de hulp van jullie wel zou kunnen gebruiken, dus brand maar los met jullie kritieken.
Mijn eerste vraag die ik nu heb; is er niet ergens op internet een standaard model te vinden dat ik alleen maar hoef te veranderen zodat ik niet voor de tweede keer het wiel hoef uit te vinden. Of is wat ik nu zeg, zoiets als vloeken in de kerk.




Het resultaat tot nog toe;


21
Materialen en Texturing / Scherpe randjes verzachten
« Gepost op: 10 augustus 2014, 14:02:03 pm »
Enken dagen geleden heb ik deze foto van de begonia's laten zien.

Mijn vraag is de volgende: wat mij mateloos stoort aan deze foto zijn de scherpe randen van de groene bladeren, de gele blaadjes vallen wel mee.
ik heb geprobeerd met een blur filter dit te corrigeren maar dan wordt alles wazig.
Ik weet dat het ook kan met Bit Mapping maar dat is niet mijn bedoeling.

Mijn vraag:
Is er een mogelijkheid in Blender, om de randjes van de groene blaadjes te blurren en de gele bloemen niet ???

22
Particles en Simulaties / Water druppel
« Gepost op: 07 augustus 2014, 21:59:39 pm »



Graag zou ik enkele waterdruppels op mijn bloemen leggen.
Ik heb het met glastexture geprobeerd ook samen met een glanstexture maar krijg niet het gewenste resultaat. Wie kan mij helpen

23
Leden stellen zich voor / Even Voorstellen
« Gepost op: 07 augustus 2014, 18:04:59 pm »
Hallo ik ben Peter 67 Jaar. woon in Bergeijk,van beroep realistisch Kunstschilder. Sinds enkele maanden ben ik me gaan verdiepen in Blender 3D. ik hoop op deze site nog veel te kunnen leren.
Ook vindt ik het leuk een Nederlandstalige site te hebben gevonden want mijn Engels is bedroevend.


Pagina's: 1 [2]