Topic: [Modifiting] Een model verschillende lagen geven, kan dat ?  (gelezen 2625 keer)


superjamie

« Gepost op: 06 juni 2016, 10:30:59 am »
Hoi medeblenders...

Is het met de standart blender mogelijk om een gewone model met een modifier
verschillende lagen te geven ?... ik bedoel het zo, dat je een model hebt, die model
geef je met een modifier verschillende primitiven lagen volgens de normalen, zodat
je er met UV-mapping een relief in kunt krijgen (geen displacement mapping, maar
een andere modifier om een model verschillende lagen te geven volgens de normallen
van het model)... ik zit er namelijk aan te denken om te oefenen met game
omgevingen die relief hebben (maak ik bedoel niet met de ingebouwde bump en
parallax functies in de BGE, maar het zelfde soort effect met UV-Mapping en
modelling)... weet iemand of het kan en hoe dan ?... ik bedoel met lagen dus geen
lagen waaruit een render, plaatje, animatie of scene is opgebouwd, maar ik heb
het over relief achtige effecten, maar dan hoe je een model zeg maar meerdere
primitive lagen kunt geven, zodat ik er met UV-Mapping een relief in kan krijgen,
door de textuur van een game object uit verschillende vakken op te delen, elk vak
is dan een laag (maar voor dat heb ik al een topic over parallax mapping), ik heb het
hier over hoe je dat kunt bereiken met modelling, hoe je een model verschillende lagen
kunt geven om dit te kunnen texturen... als jullie het niet snappen, zou je het
misschien kunnen opzoeken op google (maar dan wel met de termen relief mapping en
UV enzo, over hoe ik het bedoel)... weet iemand hoe je een model met een modifier
verschillende lagen kunt geven ?... alvast bedankt,

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2016, 10:41:45 am door superjamie »

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2016, 12:37:12 pm »
Je wil voor games je polycount juist zo laag mogelijk houden. Wat ze normaal doen is eerst in 3D het reliëf modelleren, dat 'baken' ze dan in een normal-map die je dan weer in je game kan gebruiken (evt. nog mappen op object). Is dat wat je bedoelt? Google dan op 'baking' of 'bake high poly to low poly"

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 07 juni 2016, 15:07:47 pm »
Je wil voor games je polycount juist zo laag mogelijk houden. Wat ze normaal doen is eerst in 3D het reliëf modelleren, dat 'baken' ze dan in een normal-map die je dan weer in je game kan gebruiken (evt. nog mappen op object). Is dat wat je bedoelt? Google dan op 'baking' of 'bake high poly to low poly"

Ook dit zal ik misschien willen doen, maar dat bedoel ik niet... maar als het goed is kan
ik mijn modellen die ik maak dus ook verschillende lagen geven door voor elke laag op
duplicate te klikken en vervolgens op grow/chrimp en dan grow/chrimp instellen op de
waarde 0.005 of zoiets... en op elk laag de zelfde textuur UV-Mappen (elk laag heeft
de zelfde posities in de UV-Map) en later voor elk laag een andere material met elk net
een andere transparantatie map om de relief er in te krijgen... ik ben ook van plan om
zelf mijn eigen texturen te leren maken, dus dan wil ik het denk ik gelijk uitproberen op
game scenes en game objecten in de BGE...