Topic: Blender Education zoekt hulp  (gelezen 9189 keer)


Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 14 maart 2016, 14:19:31 pm »
Hey ik wil ook wel helpen. Zal je ff PM-en. Ik kan grafisch werk doen en wil ook wel Drupal leren.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 14 maart 2016, 14:50:05 pm »
Nick, ik ben even zo vrij geweest je toe te voegen aan mijn LinkedIn. Dan weet je wie ik ben ;)

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #17 Gepost op: 29 maart 2016, 13:53:33 pm »
Hallo allemaal,

ik ben net terug van een welverdiende vakantie, vandaar dat het antwoord wat op zich liet wachten.

De keuze voor Drupal is er op aanraden van mede webdesigners. pmwiki is in dit geval verre van toereikend (ja, als ik toegang heb tot php kan ik zelf ook alle functies van Drupal programmeren, maar dat is net het punt, ik wil het warm water niet opnieuw uitvinden). Ik had ook voor wordpress of Joomla of zo kunnen gaan, maar ik heb uiteindelijk voor Drupal gekozen. Wordpress richt zich toch nog net iets meer op blogs, terwijl Drupal (en waarschijnlijk ook Joomla) breder gaan. Waarom dan Drupal en niet Joomla of gelijkaardig? ... euhm, ik kende geen van allen en heb gewoon gekozen :) Misschien ook met een beetje liefde voor eigen streek aangezien Drupal een Antwerpse uitvinding is? Hoe dan ook, we hebben nu een framework gekozen en we gaan niet om de haverklap veranderen.

Momenteel bestaat het team uit twee actieve programmeurs: ik en Mark. Daar is zopas Maria bij gekomen om de grafische vormgeving eens aan te pakken. Wat we vooral nodig hebben zijn extra programmeurs (iedereen op dit forum is immers wel een beetje grafisch vormgever hé ;) ). Denk er wel aan dat 'grafisch vormgever' op een website bijna uitsluitend 2D is en geen 3D. Dat is gewoon de aard van het beestje.

Ik wil ook alvast meegeven dat we ondertussen voorbij de basics van Drupal gaan. Wil je dus meewerken, dan moet je wel bereid zijn om meer te leren dan enkel het toevoegen van modules en aanzetten van opties. Voorlopig, dat wordt later wel weer wat makkelijker. Maar niet getreurd, ik ben ook vanaf 0 begonnen en Mark ooit ook. En wij zijn er om te helpen. We discussiëren onderling ook nog af en toe over de 'beste' manier om iets te implementeren.
Ook is het idee/hoop, dat deze website echt wel kan bijdragen aan de Blendercommunity. Dit houdt in dat we met de website eigenlijk naar een professioneel niveau moeten streven. Maar dat doen we uiteraard samen :)!

Ellajw, ik heb geen pm ontvangen, wel je Linked in uitnodiging. Nog steeds interesse om Drupal te leren? Dan ben je van harte welkom om het samen met ons te doorgronden.
Peter, hoe zit het met jou? Kan je wat programmeren en zo je het een zonde vinden om toch met Drupal te beginnen?

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #18 Gepost op: 29 maart 2016, 14:00:52 pm »
correctie: ellajw, ik heb je mailtjes wel ontvangen. Ze zaten nog ergens tussen de 200 andere ongelezen mails van de afgelopen twee weken.