Game Engine > Onderhanden werk en demo's

Model en sculpt

<< < (2/24) > >>

koos2:
Nu zie ik wie het is, Pipo de Clown. ;)

Eerst dacht ik Andre van Duijn maar nu denk ik Jack Nickelson, als het Pipo niet is,

rozz:
The Joker?

Ruud:
Het is nog even lastig, ik weet niet of de topology bij de mond juist is, of die rond de boven lip moet of op deze manier om de totale boven lip in controle te krijgen, Dit kan altijd met re topology nu ben ik aan het bouwen zonder de ngons te gewijzigd te hebben.

Waarom is topology belangrijk, om het model langs de juiste weg te modeleren moet je met de natuurlijke flow meegaan.
Met subdivide veranderd je model niet drastisch.
Met rigging blijft je model in de juiste vorm.
Spieren die er natuurlijk uitzien
Met textures die in de juiste richting gepaint kunnen worden.
En veel meer.


Hier zie je praktijk voorbeelden.
https://www.youtube.com/watch?v=sP-GKRE1_7Q

Hier wat uitleg van de topology en zijn tal videos die re topology uitleggen als je de ngon moet wijzigen.
https://www.youtube.com/watch?v=PLEhMoxppZk
https://www.youtube.com/watch?v=im9XZf2C1s0

Hier ze broer :) mapcat maakt het een totaal ander persoon.

koos2:
http://4.bp.blogspot.com/-F4A0z5P7y9k/VY2OyIXc-gI/AAAAAAAAAMw/WzyoR23KO5c/s1600/t1.gif

dit is een goed voorbeeld.

Ruud:
Een voorbeeld van re topology :P
Tot zover geen 5 poles omdat ik van te voren de looplijnen evenredig veel edges geef of althans probeer.
De voorkant is in middels dicht voor fijn tuning, nu vanaf de oren naar achteren en het oor zelf.
De nek pak ik als laatste.
Zelf gebruik ik geen tutorials ,wel om hier de uitleg te geven,wat ik redelijk beroerd doe :P
Als er vragen zijn van wie dan ook we zijn hier met zijn allen om te leren of uitleg te geven.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie