Topic: Welke aperaturen, software en opslag gebruik jij voor blender projecten ?...  (gelezen 3290 keer)


superjamie

« Gepost op: 07 december 2016, 11:46:50 am »
Hoi medeblenders...

Laat ik deze keer eens een topic starten, om te vragen, welke aperatuur, programma's
en opslag jullie gebruiken voor uw blender projecten... ik zal jullie eerst maar vertellen,
welke ik in elk geval gebruik:


Aperaturen:
1. Computer met redelijk snelle NVIDIA Kaart (weet alleen niet goed welke ik heb)

2. Laptop (heb momenteel wat probleempjes hiermee)

3. Tablet voor het creëren van "alpha kanalen" voor "GIMP en Blender Cycles"

4. Samsung S3 om o.a. cycles renders op te zetten




Software:
1. Blender (heb momenteel versie 2.78) + manuellab add-on voor mens characters

2. FreeCAD voor Modellen en Onderdelen

3. GIMP voor het bewerken van textures en cycles renders + simpelle speculair mappen

4. AwesomeBump voor het genereren van diffuse, normal, bump en roughness mappen

5. Paint voor wat kneine dingen

6. Audacity voor het bewerken en vervormen van geluid voor blender cycles animaties




Opslag:
1. Externe Schijf

2. Google Drive



Tja... dat gebruik ik in elk geval voor oefen projecten als serieuse projecten...
Nu ben ik benieuwd welke aperaturen, software en opslag jullie gebruiken...

Laat het graag weten,
Groejes Jamie.

« Laatst bewerkt op: 07 december 2016, 13:56:59 pm door superjamie »

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2016, 12:46:32 pm »
Aparaturen:

1. Desktop computer - GeForce GTX 980 Ti; Intel(r) Core i7-4770K CPU 3.5 GHz; 12 GB RAM

Software:

1. Blender - voor alles wat met 3D mee te maken heeft...
2. Photoshop CC - ...
3. Illustrator CC - vector editing / painting software
4. Marvelous Designer 5 - modeleren etc. van cloth simulaties
5. ShaderMap - alle textures verkrijgen van 1 color texture
6. SpeedTree Modeler - modeleren van 3d bomen
7. Substance Painter - painten van 3D objecten + automatisch creëren van textures
8. MakeHuman - ...

Groeten :)

Vanwaar je interesse, Superjamie?
Ave, morituri te salutant.

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 07 december 2016, 13:14:27 pm »
Aparaturen:

1. Desktop computer - GeForce GTX 980 Ti; Intel(r) Core i7-4770K CPU 3.5 GHz; 12 GB RAM

Software:

1. Blender - voor alles wat met 3D mee te maken heeft...
2. Photoshop CC - ...
3. Illustrator CC - vector editing / painting software
4. Marvelous Designer 5 - modeleren etc. van cloth simulaties
5. ShaderMap - alle textures verkrijgen van 1 color texture
6. SpeedTree Modeler - modeleren van 3d bomen
7. Substance Painter - painten van 3D objecten + automatisch creëren van textures
8. MakeHuman - ...

Groeten :)

Vanwaar je interesse, Superjamie?

Waarvan mijn inetresse ?:
Oorspronkelijk voor game developing... maar tegenwoordig meestal
photo-realistic rendering in cycles en 3d-printing... hoewel ik mijn
3d-geprinte onderdelen in het programma FreeCAD wil modelleren...

Maar nu vind ik de 3d-printers nog te duur, dus 3d-printing staat
voor de toekomst in mijn planning... ik wil mij voor nu, voornamelijk
richten op photo-realistic rendering in blender, plaatjes als animaties,
maar ook hiervoor wil ik mijn modellen in FreeCAD maken, voor het
creëren van mens characters gebruik ik o.a. de manuellab add-on
voor blender... zie hier: http://www.manuelbastioni.com/manuellab.php

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2016, 13:29:43 pm door superjamie »

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2016, 15:53:17 pm »
Ik vind je verhaal duidelijk en veel succes toegewenst. hopelijk is het niet alleen je dromen najagen maar ook daadwerkelijk bereiken.

Wat ik vanuit je verhaal niet begrijp is, waarom je FreeCAD wilt gebruiken?
Blender wordt steeds meer geïntegreerd voor het 3D printen... dus daar light het niet aan.

Zelf denk ik dat juist één van de plus punten van Blender is het modelleren, los van het sculpten, particles etc. Ik zou zeggen, concentreer jezelf juist op één software...waar je, binnen je veld en grenzen, alles kan doen. Anders ben je met veel softwares bezig - hier weet je een beetje, daar ook een beetje en uiteindelijk probeer je een geheel van te maken...
Los van de efficiëntie duur het uiteindelijk veel langer om alles te bestuderen en onder de knie te krijgen. Stel je bent per software een jaar bezig... mocht je met 3 softwares werken, ben je alleen 3 jaar kwijt aan het leren en experimenteren... Terwijl je deze 3 jaar kan gebruiken voor het leren van 1 multifunctional software, waar de overige 2 softwares binnen vallen, en gericht naar een resultaat toe kan werken... van wat ik hier zie en merk, mocht je geen 3D voorkennis of ervaring hebben, lukt je blender niet om binnen 1 jaar helemaal te leren op het niveau van Andrew Price...

Wat jij wilt, kan allemaal - begrijp me niet verkeerd, ik keur je keuze niet af.
Ave, morituri te salutant.

superjamie

« Reactie #4 Gepost op: 08 december 2016, 10:00:26 am »
Ik vind je verhaal duidelijk en veel succes toegewenst. hopelijk is het niet alleen je dromen najagen maar ook daadwerkelijk bereiken.

Wat ik vanuit je verhaal niet begrijp is, waarom je FreeCAD wilt gebruiken?
Blender wordt steeds meer geïntegreerd voor het 3D printen... dus daar light het niet aan.

Zelf denk ik dat juist één van de plus punten van Blender is het modelleren, los van het sculpten, particles etc. Ik zou zeggen, concentreer jezelf juist op één software...waar je, binnen je veld en grenzen, alles kan doen. Anders ben je met veel softwares bezig - hier weet je een beetje, daar ook een beetje en uiteindelijk probeer je een geheel van te maken...
Los van de efficiëntie duur het uiteindelijk veel langer om alles te bestuderen en onder de knie te krijgen. Stel je bent per software een jaar bezig... mocht je met 3 softwares werken, ben je alleen 3 jaar kwijt aan het leren en experimenteren... Terwijl je deze 3 jaar kan gebruiken voor het leren van 1 multifunctional software, waar de overige 2 softwares binnen vallen, en gericht naar een resultaat toe kan werken... van wat ik hier zie en merk, mocht je geen 3D voorkennis of ervaring hebben, lukt je blender niet om binnen 1 jaar helemaal te leren op het niveau van Andrew Price...

Wat jij wilt, kan allemaal - begrijp me niet verkeerd, ik keur je keuze niet af.

OK, dan is het goed...

Ik ben zomaar benieuwd wat je gebruikt als opslag, Mortalea ?... maar ook
ik bedoel er niets verkeerds mee, maar ben alleen maar benieuwd...

Zoals ik heb gezegt in mijn eerste post, bovenaan dit topic, heb ik dus voor
mijn opslag: een externe schijf + Google Drive. Alleen ik heb Google Drive
tot nu toe nog niet gebruikt, heb het net geinstalleerd, samen met mijn
Pleeg Moeder Liesbeth v.d Jagt... vandaar...

Alvast bedankt voor je antwoord,
Groetjes Jamie.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 december 2016, 10:31:20 am »
Mijn PC had aan het begin 2 TB intern opslag, waarvan ik 1 TB voor 3D en 2D werken gebruikte. Overige 1 TB is voor documentatie, video, muziek etc.
Later heb ik nog 3 TB aan toegevoegd voornamelijk voor 3D werken - files, tutorials, iso softwares etc.

Intern:
- 4 TB in totaal

Externe harde schijven (gebruik ik op dit moment niet):
- 4 TB
- 500 GB


Ave, morituri te salutant.