Topic: Texturing  (gelezen 16539 keer)


Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 augustus 2013, 12:07:24 pm »
Even zeuren.
Pf ik ben aan het onderzoeken hoe ik texture opbreng. Ik moet zeggen dat het een stuk ingewikkelder is als dat ik gewend ben, zit nu filmpjes te bekijken en help door te spitten in de hoop dat ik het ook op een simpele manier kan doen.
Nou ja het is niet anders.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2013, 21:06:12 pm »
;)  zo herkenbaar,

precies de reden waarom ik eerder al 2 keer afgehaakt ben. de 3de keer liet ik me niet kisten, en heb beste leuke resultaten mogen bereiken voor een hobbyist.

Sterkte, en laat je niet kisten!

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2013, 23:11:02 pm »
Hier wat gebouwen tutorial die je kunt bekijken.  :shock:  

http://www.youtube.com/watch?v=KggDob44xsY

http://www.youtube.com/watch?v=en0kl2aL ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Tj-S5QAac3U

En hier nog een van blender Guru.
http://www.youtube.com/watch?v=XCEN0qQOsIA

Als je deze hebt bekeken is het een makkie.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2013, 08:18:38 am »
Goedemorgen Blendelaars.

Vandaag verder proberen om de tekstuur onder de knie te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2013, 09:05:58 am »
Goedemorgen
Ik hoop dat je nog wat aan die tutorials heb gehad.
succes vandaag.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2013, 11:21:09 am »
Ben er druk mee bezig ijp. Probeer alle stappen maar gelijk te noteren zodat ik het altijd weer terug kan zien. Maar voorlopig kom ik slechts langzaam vooruit. Maar goed elke stap is er een.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2013, 11:47:29 am »
Ik heb ook al hele boek werken gemaakt en heel veel favorieten tutorials in internet Explorer staan (heel handig).
Ik ben nu 2 jaar bezig en ga ook nog steeds langzaam vooruit.
Maar we komen er wel.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2013, 08:32:19 am »
De muur is nu voorzien van de stenentekstuur.



bedankt voor de hulp. Nu de rest nog en dan kan ik zeggen dat ik het onder de knie heb.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #8 Gepost op: 20 augustus 2013, 08:46:52 am »
Gaat er al heel goed uitzien!

Aangezien je interresse bij kastelen ligt, is de nieuwe competitie van blenderguru niets voor je: http://www.blenderguru.com/new-competit ... ilization/
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2013, 09:24:34 am »
Leuk dat je dat aanhaalt Jogai. Maar de deadline is op 9 september, dat ga ik zeker niet redden.
Trouwens ik denk dat ik het maar heel rustig moet opbouwen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 20 augustus 2013, 10:28:22 am »
Oké, volgende probleem met het aanbrengen van de tekstuur. Als voorbeeld heb ik 10 objecten geselecteerd waar dezelfde tekstuur op moet komen.
Toch krijg ik er maar 1 die ook echt van tekstuur voorzien word.

Hoe krijg ik in een handeling alle geselecteerde objecten met dezelfde tekstuur.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 20 augustus 2013, 17:08:55 pm »
Spring weer gelijk op de tijd lijn naar 15:56
Je kan de unwrap opjecten op elkaar leggen op de plaats waar jij de textuur het mooist vind.
http://www.youtube.com/watch?v=en0kl2aLZE8

Ik zie dat je blender boven in de balk op default heb staan en je maakt zelf een nieuwe Uv Editing vensters.
Klik maar eens op default en kies daar Uv Editing en wala daar hebben we een uv venster, zo kun je ook weer terug naar default heel handig de andere vensters zijn ook perfect.
Succes.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 20 augustus 2013, 20:09:46 pm »
In de screenshot hierboven kun je zien dat er in het linker venster 10 objecten staan. Waarvan er 1 duidelijk de focus heeft. Deze krijg ik dan ook te zien in het rechterscherm. De anderen krijg ik met geen mogelijkheid in het andere rechterveld. Ik kan ze dus ook niet over elkaar heen leggen en op die manier allemaal in een keer voorzien van de tekstuur.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #13 Gepost op: 20 augustus 2013, 21:51:15 pm »
Als de objecten allemaal hetzelfde zijn kun je ook 1 van de objecten unwrappen en van een textuur voorzien. Vervolgens selecteer je ze allemaal tegelijk gevolgd door ctrl+L. Hierna kies je Object Data.
Hierna zijn de objecten gelinked en als je er 1 wijzigt wijzigen ze allemaal.

Je kunt ze ook allemaal selecteren en met ctrl+j samenvoegen tot 1 object. Vervolgens in Edit Mode unwrappen (nu kun je ze wel over elkaar heen leggen of juist niet als je ze allemaal een iets ander deel van de textuur mee wilt geven). Vervolgens in Edit Mode op p drukken en de optie 'by loose parts' selecteren. Wanneer je terug gaat naar Object Mode zijn het weer losse objecten. Je moet hierna hooguit de origin van de verschillende objecten weer terug zetten op geometry.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2013, 22:55:30 pm »
Oke ik snap dat ik het niet snapte. JvL dat ga ik morgen uittesten.

bedankt maar weer.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB