Topic: Beginnersvraag  (gelezen 3485 keer)


Offline Blender enzo

  • Member
  • *
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 december 2017, 16:21:32 pm »
Hoi Collega's

Ik ben nieuw in de wereld van Blender, maar ik heb wel al 3000 youtube tutorials bekeken, dus het begint te dagen.
Mijn probleempje is als volgt:
Ik wil een Legostad maken. Ik heb een website gevonden waar je legomodellen kan uploaden naar .obj en dan kan importeren in Blender.
Alleen hebben deze modellen heel veel verts en faces etc. (het zijn eigenlijk bouwsels bestaande uit duizenden stukjes)
En als ik 4 modellen (huizen) heb ingeladen in Blender wordt mijn computer al supertraag.
Ik hoef eigenlijk niets meer aan de huizen te veranderen, dus eigenlijk is mijn vraag:
Kan ik een model ook vereenvoudigen naar 1 piece. Dus dat ik wel de verschillende kleuren behoudt, maar dat ik niet meer 3000 verschillende steentjes heb. Dus dat het model bestaat uit 1 vorm. Ik neem namelijk aan dat de complexiteit dan afneemt en dat ik dan eenvoudig veel meer modellen kan importeren.
Dus eigenlijk dezelfde techniek als met een word document. Kan ik in blender een 'pdf' maken van een object, zodat ik wel de lay-out behoudt, maar dat ik dan niet meer de tekst kan aanpassen.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Alvast bedankt.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2017, 17:13:15 pm »
ctl+J - daarna decimate (modifier)... :)
« Laatst bewerkt op: 22 december 2017, 22:27:12 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline JamieVanCadsand

  • Member
  • *
  • Berichten: 176
  • Blender Project: Geen
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 januari 2019, 11:00:25 am »
Ik heb blender de laatste half jaar zelden gebruikt... ik ben op het moment aan het studeren
voor mijn hobby, programmeren...

Maar goed...
Misschien kun je 'Ctrl+J' doen en dan 'Edit Mode'... om het dan minder complex te maken