Topic: Human skin textures  (gelezen 89 keer)


Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 289
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 juli 2017, 10:04:21 am »
Hallo blendaars,

Ik volg op dit moment deze tutorial:
https://cgblender.com/subsurface_scattering
Allemaal leuk en geweldig, maar gelijk ontstaat er een vraag bij mij. Hoe maak je de textures?
Hij geeft zelf aan: "Hi, yes, it is a photo scanned model, I didn't create it though, you can actually download this model with textures on the internet for free."

Ik heb verschillende tutorials gezien, die het anders aanpakken...moeilijk,moeilijk,moeilijk... en uiteindelijk krijg je geen image van, maar een heleboel node setups voordat je aan je skin ├╝berhaupt begonnen bent.  Is er iemand die het wel weet?

Ik ben wel zover gekomen om het te weten dat je het moet unwrappen, texture maken... tja, hoe verder?

Groeten
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2017, 15:33:06 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2017, 15:06:50 pm »
Ik teken/schilder het meestal in photoshop. Je kunt ook foto's maken recht van voren en recht van opzij. Die koppelen aan de juiste uv, recht van voren en de andere recht van de zijkant en dan met de clone brush in de paint mode op de juiste uv proecteren, daar zijn wel tutorials van.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 209
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2017, 13:55:35 pm »
Zojuist heb ik de tutorial gezien.
Je kunt misschien van iemand in je omgeving of van jezelf, foto's maken en die gebruiken als 'texture'  uitgangspunt en dan zien, welk effect het spelen met de nodes hebben?