Topic: [Fast Working] Cursor verplaatsen naar midden van object [OPGELOST]  (gelezen 2719 keer)


superjamie

« Gepost op: 12 juni 2017, 14:58:52 pm »
Hoi medeblenders...

Ik ben momenteel nog regelmatig aan het oefenen met modelling. Maar als ik de cursor
dan op een bepaalde model (een object) wilt gaan richten, moet ik dus voor zover mijn
kennis op dat gebied is, de cursor instellingen dan helemaal anders instellen, gericht
op de zelfde instellingen van dat model (object) waar naar ik mijn cursor wil gaan richten.

Weet iemand een tip, over hoe ik points, edges of faces van een bepaald model gewoon
kan sellecteren in edit mode en vervolgens de cursor richten op het midden van dat
gesellecteerde deel van dat model, zonder helemaal met die instellingen te moeten
hannessen ?... dan hoop ik sneller te kunnen werken in blender met wat betreft modelling
en in elk geval rigging en animation.

Heeft er iemand tips ?... alvast bedankt,
Jamie.


« Laatst bewerkt op: 13 juni 2017, 16:29:54 pm door JamieVanCadsand »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2017, 22:39:37 pm »
In de edit mode het deel selecteren waar het om gaat, dan shift S dan komt een keuzemenu.
Je kunt daarna ook nog in de object mode metmesh> transform een keuze maken. Die knop xzit naast de modeknop.
 

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2017, 10:35:29 am »
In de edit mode het deel selecteren waar het om gaat, dan shift S dan komt een keuzemenu.
Je kunt daarna ook nog in de object mode metmesh> transform een keuze maken. Die knop xzit naast de modeknop.

OK dan... bedankt voor je tip. Maar wat moet ik dan kiezen om de cursor naar de
juiste plaats te richten, in het midden van dat gesellecteerde deel vam dat model ?...



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2017, 11:39:01 am »
Je leert het meest als je alle opties even probeert! Dan zie je gelijk wat de andere mogelijkheden zijn. Ik weet niet precies wat je wilt, maar als je kiest voor "selected" dan gaat het naar het midden van de selectie. ;D

superjamie

« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2017, 16:29:41 pm »
Je leert het meest als je alle opties even probeert! Dan zie je gelijk wat de andere mogelijkheden zijn. Ik weet niet precies wat je wilt, maar als je kiest voor "selected" dan gaat het naar het midden van de selectie. ;D

Gelijk heb je... het is gelukt om de muis cursor in blender op een bepaalde vertices/edge/face te kunnen
plaatsen. Ik heb het zelf uitgeprobeerd door "Shift + S" te gebruiken en dan inderdaad verschillende
opties geprobeerd en zo uitgezocht welke optie ik moet gebruiken...

Bedankt voor je hulp... het probleem is opgelost.

Jamie.