Topic: [Blender 2.78b] Geimporteerde "Wavefront (.obj)" model niet zichtbaar...  (gelezen 2875 keer)


superjamie

« Gepost op: 24 februari 2017, 09:38:45 am »
Hoi medeblenders...

Ik had gisteren avond in het programma FreeCAD (versie 0.17) een propellor schroef
achtige model (heeft 8 bladen) gecreƫrd wat half gelukt is omdat het programma vage
foutmeldingen aangeeft en vreemde dingen doet bij bepaalde tools..., maar goed...
dat doet er op dbc-3d dus niet toe... het gaat natuurlijk om blender... maar mijn
FreeCAD bestand heb ik een aantal keren opgeslagen terweil ik er mee bezig was...
en vervolgens geexporteerd als een "Wavefront (.obj)" model formaat...

Ik importeer mijn met FreeCAD gecreƫrde model vervolgens in het programma
blender 2.78b... maar nee hoor... het model is dus niet zichbaar, het enige wat ik zag
in object mode is dus de assen punt van het object (van het geimporteerde model),
terweil ik em toch echt zag staan in in de lijst met "cameras, lamps, objects enzo",
rechts boven het rijtje waar ook de object, ..., modifier, de materials, de textures en
de simulation panels te vinden zijn...

Hoe kan dat ?... hebben jullie enig idee wat het is of moet ik screenshots laten zien ?...

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn ?... zoja: dan wil ik het graag weten...

Alvast bedankt, groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2017, 09:53:39 am door superjamie »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2017, 12:54:28 pm »
Geimporteerde objecten zijn regelmatig erg groot of erg klein. Probeer eens met 's0.1' of 's10' de schaal met een factor 10 te verkleinen of vergroten, direct na het importeren, als het nieuwe object nog geselecteerd is.

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2017, 15:03:55 pm »
Geimporteerde objecten zijn regelmatig erg groot of erg klein. Probeer eens met 's0.1' of 's10' de schaal met een factor 10 te verkleinen of vergroten, direct na het importeren, als het nieuwe object nog geselecteerd is.

Tja... in mijn vorige versie van blender 2.78 (versie 2.78a) lukte het mij wel om
FreeCAD modellen van een "Wavefront (.obj)" in blender te importeren... dus
ik denk niet dat dit het is.


Voor alle blender-gebruikers:
Heeft iemand een andere idee, wat het kan zijn ?... of herkent iemand het zelfde
probleem met blender versie 2.78b ?.... in blender 2.78a lukte het mij wel...
maar ja... ik wil natuurlijk wel de hoogste versie van blender kunnen gebruiken,
zoals de meeste blender gebruikers ook willen, het heeft ook nieuwe features
en ik wil dus ook niet blijven steken in oudere versies natuurlijk...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, groetjes Jamie.



Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2017, 15:14:17 pm »
in blender 2.78a lukte het mij wel

Dat zijn nou typisch van die dingetjes die je dan in je eerste bericht even moet melden - dan had ik niet hoeven reageren...