Topic: Snelle Blender.  (gelezen 4668 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 10 februari 2017, 16:57:24 pm »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2017, 18:13:02 pm »
Net even een klein testje gedaan.
Als ik kijk in Rendered , Render preview, verdwijnen alle objecten en is er niets meer te zien. :-\
Alles is transperant.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2017, 18:59:52 pm »
O, hier werkt het wel PD, sommige versies sluiten niet aan op hardware, ik heb het in het verleden gehad met de 2,7 serie dat er weinig werkte.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2017, 19:09:15 pm »
Ik werk op een Mac, misschien dat het daar aan ligt.
Bij eerdere versies van Blender nooit problemen gehad.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2017, 19:42:47 pm door P D »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2017, 15:08:11 pm »
Ik merk geen verschil met Cycles render nog net zo traag. ;)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2017, 16:08:55 pm »
Ik heb het programma eraf gegooid.
Er gaat vanalles mis, vooral alles wat met renderen te maken heeft werkt niet.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2017, 23:28:20 pm »
is vooral bedoeld als je met depth of field in combinatie met blur en particles werkt...is wel een specifiek bedoelde verbetering...niet dat cycles ineens 10 keer sneller is....
dus vooral voor de geavanceerde animators is dit een behoorlijke stap voorwaarts.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2017, 23:29:57 pm door rozz »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2017, 07:43:24 am »
Nu bemerkte ik dat met image als achtergrond de camera view niet werkte , elke versie heeft wat :)
Ik ben ook weer terug op 2.78 A.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2017, 17:29:02 pm »
Ik merk geen verschil met Cycles render nog net zo traag. ;)

ja ja..voor weinig cuda`s op de eerste rang willen zitten.. ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2017, 19:07:26 pm »
Ja ik zit te wachten tot mijn laptop begint te roken dan moet ik een nieuwe kopen ;D

Offline Duketown

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2017, 19:19:09 pm »
volgens mij kan dit onderwerp samengepakt worden met een andere thread : http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1783.msg17383#msg17383

superjamie

« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2017, 10:26:14 am »
Ik heb ook een paar dagen terug blender versie 2.78b gedownload, maar of het sneller
is weet ik niet. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Maar voorderest... ik ga als het goed is in april naar HCC Zeeland, om daar te vragen
of iemand mij kan leren modelleren, zodat ik straks hopelijk nog veel serieusere blender-
projecten kan creëren. Ik denk dus dat ik dan wil vragen of iemand mij kan leren om mijn
modellen en 3d-geprinte onderdelen in een "open source CAD programma" te kunnen
creëren. Voor blender als voor 3d-geprinte onderdelen.

Maargoed... om terug te komen op de snelle blender cycles render, waar deze topic dus
over gaat... ik heb geloof ik nog niet geprobeerd om via cycles render in blender 2.78b
een cycles plaatje of animatie te renderen, maar ik heb voor derest op wat betreft
blender 2.78b nog geen problemen gehad met cycles render... maar of het sneller is...
dat heb ik nog niet uitgeprobeerd, zeker niet met wat betreft animeren.

Jamie.