Topic: Intro DBC gemaakt met Element 3d voor After Effects.  (gelezen 5148 keer)


Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 januari 2017, 19:50:57 pm »
Hallo luitjes!!

Vandaag weer wat nieuws geprobeerd met Ae.
De plugin "Element 3d" gebruikt voor een intro.
Ben nog aan het leren en dat is ook wel te zien.., sommige instellingen
net iets teveel gebruikt.. :(
Maar het begin is er, nu nog even fine tunen...
Het is een intro voor deze geweldige community!!!
Geniet!! https://youtu.be/M8DYjb8uXsc

Greetz!!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2017, 19:56:23 pm »
Nice!  8)

Ae is een leuk programma om mee te werken. Jammer genoeg heb ik er al een tijd niets meer mee gedaan.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2017, 21:26:52 pm »
Ziet er prachtig uit. Ik ken de plugin niet. Ga zo direct googlen. denk dat ik het hard kan gebruiken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2017, 11:39:04 am »
Mooi gemaakt maar kun je dit ook met Blender.
Ae zal zeker een leuk programma zijn maar ik denk wel dat het een heel duur programma is. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2017, 11:47:55 am »
Ook daar is een opensource variant van hoor. ;)

https://natron.fr/features/

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2017, 13:20:14 pm »
Is dit helemaal met de plugin gemaakt? Dus Blender is hier niet aan te pas gekomen?
Ik heb het achteraf nu nog even niet nodig, maar in de toekomst vast wel. Weet je een eenvoudige manier om de camera incl. beweging en visa-versa over te nemen in AE?  Enige tijd geleden heb ik er naar gezocht maar niets eenvoudigs gevonden.
AE is wel bezig met integratie Cinema 4d.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2017, 23:40:49 pm »
Is dit helemaal met de plugin gemaakt? Dus Blender is hier niet aan te pas gekomen?
Ik heb het achteraf nu nog even niet nodig, maar in de toekomst vast wel. Weet je een eenvoudige manier om de camera incl. beweging en visa-versa over te nemen in AE?  Enige tijd geleden heb ik er naar gezocht maar niets eenvoudigs gevonden.
AE is wel bezig met integratie Cinema 4d.

Dit is idd zonder blender gemaakt!! Dus het standaard After Effects, en dan het volume en belichting met de plugin verder uitgewerkt..
En met de camera is voor mij soms ook nog zoeken, gebruik het ook nog niet zo heel lang... Ik kan je daar nu nog niet
mee helpen, helaas.. :(


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2017, 08:53:06 am »
Ik denk dat het nog toekomst muziek is, maar het zal niet heel lang meer duren en dan zal er wel een manier zijn om camera's van verschillende programma's met elkaar uit te wisselen. (Hoop ik tenminste)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2017, 10:02:32 am »
Dat is er al Koos. ;)

https://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/Adobe_After_Effects

We even goed lezen want er gelden wat beperkingen natuurlijk omdat je van 3D naar 2D gaat.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2017, 10:04:57 am door JvL »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2017, 10:44:26 am »
Bedankt. Zo gauw als ik tijd heb ga ik het proberen. Op het moment, als ik tijd heb om te Blenderen ben ik met volumetrics met de internal renderer bezig.Waarschijnlijk laat ik dat binnenkort zien. Het filmpje dat ik laatst heb gepubliceerde daar komt een mist bij.

De opdracht waar ik de camera import voor nodig zou hebben is veanderd, waardoor ik het helemaal in After effects kan doen. Maar ik ga het wel gauw proberen want voor dat je het weet moet je het toch weer gebruiken.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2017, 11:14:37 am »
Als ik het zo hoor heb jij nog steeds leuker werk dan dat ik heb. :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2017, 11:27:41 am »
Ooit hadden we een stagiair en hij zei vol verbazing:"En jij wordt hiervoor betaald????" Hij vond het allemaal zo leuk om te doen wat ik doe.
Daar staat tegenover dat jij veel meer zal verdienen dan ik.

En het is lang niet altijd leuk als je in een hele korte tijd heel veel afbeeldingen moet maken. Spierpijn en muisarm is mij niet vreemd.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 04 februari 2017, 14:18:52 pm »
Mooi filmpje. Ik vind het een leuke uitdaging voor leden om iets vergelijkbaars of mooiers te renderen met cycles...
Ik heb niets tegen AE maar ben voornamelijk met Blender bezig... Dat mogelijkheden genoeg bevat om gloeiende randjes te renderen....
Wil niet zeggen dat het mij zomaar even lukt. Mijn compositing skills heb ik verwaarloosd , word aan gewerkt !  ::)