Topic: 8 tot 10x sneller renderen in cycles...  (gelezen 540 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,376
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 23 januari 2017, 12:20:59 pm »
En het kost je maar 15% meer geheugen....

Hoe dan ook, het klinkt veelbelovend!
https://www.blendernation.com/2017/01/23/cycles-optimizations-improve-rendering-speed-10x/

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2017, 13:27:48 pm »
Dat gaan we gelijk eens proberen!! Ik zal laten weten of het ook echt zo is :)
Ik Blender op: Intel i5 4460 // 16gb Ram // Geforce GTX960 (4gb) //  Win10 pro //

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,453
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2017, 13:30:51 pm »
Ik heb de indruk dat het tijd bespaard als je de blur gebruikt en mirror e.d., maar heb maar heel kort gekeken en niets geprobeerd. Als het werkelijk zoveel sneller is wordt het misschien ook voor mij een optie om met cycles te gaan werken. Ik ben benieuwd.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2017, 14:26:17 pm »
Eerste testje gedaan... Om nu te zeggen 10x sneller, nee!!
Dit heb ik ff snel laten renderen:

Over de gpu ga ik het niet eens hebben, want die is na 10 min nog niet klaar....
Maar m'n cpu doet er in blender 2.78: 6.14.29 over en bij de laatste release,
dus blender 2.78.4, doet ie er: 5.06.80 over...

Dat is een ruime minuut sneller!!
Dus het scheelt wel iets, maar ik ga het nog verder uitzoeken voor jullie!!
Als er iemand een project heeft met (veel) hair, wil ik die ook best proberen.
Ben daar zelf nog niet echt mee bezig geweest, om eerlijk te zijn...
Ik Blender op: Intel i5 4460 // 16gb Ram // Geforce GTX960 (4gb) //  Win10 pro //

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,376
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2017, 14:40:07 pm »
Het leek mij al een "sensatie" bericht. Er zal wel een kern van waarheid in zitten maar waarschijnlijk vertellen ze niet het hele verhaal.

Bedankt voor je test! ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,453
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2017, 15:15:29 pm »
Ik heb wel iets met fur, maar niet in cycles dus daar heb je niets aan, helaas.
Maar bedankt voor het testje.

Offline Duketown

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2017, 16:19:57 pm »
Dit gaat om renderen met MoBlur toch? op de test graph van het artikel zie je ook alleen verbetering van rendertijden bij de stukken waar veel beweging in zit. dus op statische renders zonder blur heeft het nauwelijks effect. Bij een render hier  (op een oudere C2Q bak met 6 Gb ram op de GPU gerenderd) scheelde het 12 seconden (op een totaal van 08.52)


Offline Duketown

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2017, 15:05:30 pm »
even een geweldige sphere met een jaloersmakende coupe met haar gerendered.
Dit komt uit een animatie waarbij de sphere met haar heen en weer beweegt om motionblur te kunnen toepassen.
conclusie: sneller en minder mem in nieuwe build van cycles... dat is weer een andere inkijk :-)



Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2017, 20:15:32 pm »
Ok, dus het werkt wel...
En is het verschil heel groot? Minuten per frame of dat niet?
En heb je op gpu of cpu gerenderd?
Ben wel benieuwd eigenlijk ;)
Ik Blender op: Intel i5 4460 // 16gb Ram // Geforce GTX960 (4gb) //  Win10 pro //

Offline Duketown

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2017, 20:39:11 pm »
Bij mij klein verschil 11% sneller. de rendertijden staan op de jpg. Is op de GPU gerendered, CPU duurt 2x zo lang bij mij. Het aparte is wel dat er aanzienlijk MINDER mem gebruikt is niet 15% meer.