Topic: Mijn Project voor 2017...  (gelezen 586 keer)


superjamie

« Gepost op: 23 december 2016, 21:42:48 pm »
Hoi medeblenders...

Ik maak nu mijn plannen bekend voor het komende jaar 2017...
Ik heb weer een nieuwe uitdaging te gaan, namelijk het genereren
van mijn eigen foto-realistische textures en shader mappen.

Ik heb gisteren en vandaag nog geoefend met het genereren van
textures, maar ik ben er dus achter gekomen, dat dit alleen werkt
wanneer voor brushes, althans... het kan wel, maar dan worden ze
lelijk... maar goed, ik wil het ook alleen gebruiken voor brushes,
om een voor een op modellen te tekenen... voor unity3d.

Ik ben van plan om van avond nog te gaan oefenen met het
genereren van textures, maar dan doe ik dat voortaan in
blender cycles, omdat dat geloof ik realistischer is... ik heb
dat net gezien op youtube.

Ik werk momenteel ook veel in de node editor, net zoals ik dat de
afgelopen acht maanden in cycles render hebt gedaan. Het genereren
van foto-realistische textures wil ik dus ook in cycles render doen.

Het genereren van textures is dan weer een nieuwe uitdaging voor
mij... ik moet er nog veel mee oefenen, door hoop ik veel tutorials
te gaan bekijken... ik hoop dat ik over een paar maanden weer een
stuk verder ben met dit.

Ik heb deze topic speciaal gestart om er over te leuteren... ik ben
dus benieuwd, wat jullie vinden van mijn nieuwe blender project...

Daarnaast ook prettige feest dagen, groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 24 december 2016, 15:40:29 pm door superjamie »

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 290
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2016, 23:21:02 pm »
"Ik heb gisteren en vandaag nog geoefend met het genereren van textures
Ik werk momenteel ook veel in de node editor, net zoals ik dat de afgelopen acht maanden in cycles render hebt gedaan."

Veel valt er niet over te leuteren; zonder beeldmateriaal kan ik weinig iets zeggen dan - succes!
Laat eens zien wat je allemaal hebt gedaan, zodat we tips kunnen geven. Misschien zelfs een makkelijke oplossing voor.
Bij een project gaat het niet om wát je doet (iedereen kan het nadoen), maar meer om hóe je het doet (efficiency, snelheid, gemakkelijkheid, tools etc.)  ... althans dat is voor interessanter...

Ave, morituri te salutant.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2016, 00:07:47 am »
Inderdaad wat minder leuteren en laat maar eens wat meer Blender werk zien.
Begin eens bij iets simpels en werk dat dan uit, kom je dan probleempjes tegen dan kunnen we ze helpen oplossen.

superjamie

« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2016, 10:29:07 am »
Inderdaad wat minder leuteren en laat maar eens wat meer Blender werk zien.
Begin eens bij iets simpels en werk dat dan uit, kom je dan probleempjes tegen dan kunnen we ze helpen oplossen.

Je hebt gelijk... maar vanavond kan ik daar helaas niet aan werken, want dan moet
ik (zoals meestal op dinsdag avond) gaan zwemmen in de vrijburgt zwembad in
vlissingen. Ik ben lid van het zwemmen van arduin (ik heb namelijk een verstandelijke
beperking en woont namelijk op arduin, in een woning) zoals je hier al leest:

Mijn voorstelling van inmiddels al acht maanden geleden of zo:
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1435.0


Maar goed, inmiddels ben ik alweer twee maanden geleden 24 geworden, dus word
het inderdaat tijd om aan de slag te gaan met textures genereren... Als ik wat in elkaar
hebt geknutselt met de texture nodes, zal ik het laten zien... al is het nog maar beginlijk.

PS: ik denk dat ik het genereren van textures toch beter met de texture nodes kan doen
en dan vervolgens op bijvoorbeeld een omgeving tekenen met blender's ingebouwde
texture painter, maar misschien dat ik vanmiddag (aangezien ik niet hoeft te douchen,
i.v.m. zwemmen) iets wil proberen met vertex groups en texture painting... maar dan moet
ik dus eerst kijken of ik daar tijd voor heb. Ik wilde dat eigenlijk vanmorgen doen, maar
ik was nog zo moe en ik zit nu op de Glazenpui Vlissingen... dus ik zal kijken of ik daar
venmiddag nog tijd voor heb.

Jamie.


« Laatst bewerkt op: 27 december 2016, 10:37:58 am door superjamie »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2016, 11:12:53 am »
Ik zou zeggen stop met zelf textures maken en haal ze gewoon gratis hier.
http://www.textures.com/

Je kunt ze ook bij Blender of Blender Guru halen hier moet je wel voor betalen.
https://cloud.blender.org/p/textures
https://www.blenderguru.com/articles/introducing-poliigon-new-texture-site/

Begin gewoon eens met iets na te maken wat je leuk vindt en gebruik de textures die je gratis kan kijgen.
Een mooi voorbeeld je woond op Arduin daar is in of buiten het gebouw echt wel iets te vinden wat je mooi vind.
Dat kan bijvoorbeeld een Hoekje met een tafeltje zijn of een uitzicht buiten.

Voorbeeld.


Succes in 2017.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2016, 11:21:46 am door ijp »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2016, 11:57:18 am »
Als je al je tijd die je aan het schrijven hebt besteed, aan Blender had besteed was je al een heel eind op weg geweest met blender.
Dus meer Blenderen en minder schrijven.

superjamie

« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2016, 16:43:38 pm »
Als je al je tijd die je aan het schrijven hebt besteed, aan Blender had besteed was je al een heel eind op weg geweest met blender.
Dus meer Blenderen en minder schrijven.

Ik heb al iets geproduceert hoor, hier is de link: http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1756.0

Ik ben van plan om de komende weken, waneer ik tijd heb een cycles render te creëren,
volledig met generated textures, inclusief alle generated shader mappen.

Die wil ik dan genereren en vervolgens "1 voor 1" op elk model painten...

Textures in alle basisen:
- Diffuse
- Normal
- Height
- Speculair
- Emission


Dit zijn de basis shader textures, die ik voor dat project wil genereren,
Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2016, 17:30:27 pm door superjamie »