Topic: CPU en gpu samen  (gelezen 8045 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2016, 17:45:00 pm »
Er is een betere (vergelijkbare) manier. Ik weet niet meer helemaal zeker of het zo werkt, dus je zult het moeten testen. Je begint hetzelfde met het twee keer openen van je scene, maar vervolgens moet je bij de render -> output tab (waar je ook de map waar het resultaat terecht komt selecteert) Overwrite uit- en Placeholders aanzetten. Vervolgens hoef je niks te veranderen aan welke frames worden gerenderd en kun je bij beide scenes op render animation klikken. Het idee is dat beide versies een lege afbeelding in de uiteindelijke map plaatsen zodra ze beginnen met een frame, en die vervolgens vervangen als het frame gerenderd is. De andere versie zal denken dat dat frame al gerenderd is doordat er al een (lege) afbeelding staat en zal verdergaan aan het volgende frame. Het enorme voordeel hieraan is dat je niet in hoeft te schatten hoelang je CPU en GPU er over doen, waardoor je niet hebt dat de een al lang klaar is terwijl de ander nog een hoop moet doen.

Nog wel een waarschuwing, GPU renderen werkt nog niet zo goed als CPU renderen, (wel sneller, maar er mist nog het een en ander) waardoor er kleine verschillen zijn tussen hetzelfde frame gerenderd door een CPU en een GPU. Het is daarom absoluut niet aan te raden CPU én GPU rendering te gebruiken in een animatie aangezien er dan constant gewisseld wordt tussen frames gerenderd door een CPU en een GPU.

hier weer ff ingedoken...die cpu is echt traag...zit nu naar twee schermen te kijken..de 1 rendert de eerste 10 frames met de cpu en de ander de rest met de gpu...i love the gpu...

De cpu render beïnvloedt zelfs mijn hele systeem (logisch natuurlijk) maar je eigen systeem als renderfarm gebruiken..zou het niet doen...
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2016, 17:47:46 pm door rozz »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 24 juli 2016, 00:32:12 am »
Heb al wel een paar keer bedacht dat ik op mijn workstation 2 cores , dus 4 threads samen met mijn GPU één blender laat stampen , de eerste helft van het filmpje...
En dan de andere 10 cores , dus 20 threads , ook een Blender laat draaien en over de CPU stampen.
Dat zou moeten werken.
De GPU doet dat namelijk exact hetzelfde als mijn CPU , mits ik Nvidia gebruik. Er zit een 750Ti in , niet de snelste maar best OK....

Ik zal het eens proberen en metenhoeveel winst ik zo haal. ;)