Topic: De afwas met Blender.  (gelezen 1820 keer)


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 17 december 2015, 12:34:14 pm »
Wij doen het nog gewoon met de hand.
Afwassen met Blender schoner kan haast niet.



Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 326
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2015, 13:36:11 pm »
Stoer je eigen flesje.
skypenaam wimeep
Amd Athlon(tm) II x2 240 Processor 2.80 Gig - 64 bits - ram 8 Gig

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,571
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2015, 16:18:29 pm »
En die voeg loopt recht naar beneden toe achter het flesje door terwijl die volgens mij door het buigen van licht vervormd zou moeten zijn...ik weet...mierenn**kerij....maar als we dan toch voor realisme gaan... ;D

Maar verder een super gaaf plaatje en echt gaaf gmaalt die fles...denk dat ik de vaatwasser ook maar de deur uit doe en een flesje ga modeleren.. ;D

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2015, 19:01:05 pm »
Hij ziet er inderdaad niet uit dat komt omdat ik hem per ongeluk op 50% gerenderd heb en ook nog een bewerking heb gegeven.
Hier de Blender verzie op 100% met 2000 samples.


De voeg heb ik ook maar even aangepast.








Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2015, 20:30:26 pm »
Ik heb een heel Grote plane gebruikt met een emission shader en Backfacing, de strength op 30.500 en saturation op 0.085

Bounces Min 0  / Max 8 
Diffuse 2
Glossy 6
Filterglossy 0.01
Caustics aan
Multiple Importance op 2048
2000 Samples ongeveer 5 uur gerenderd.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2015, 20:57:32 pm door ijp »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2015, 08:53:04 am »
En nog wat vergeten te vermelden ik heb ook nog een Environment textuur gebruikt met de strength 0.800

Offline dE.niz

  • Member
  • *
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2015, 11:41:18 am »
Slik slik  kon ik zoiets maar maken ...... wat moet ik nog veel leren

dE.niz
Roland PSR 800 - Yamaha T4 Black
Apple Macbook - Imac 27

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2015, 12:29:04 pm »
Veel Blender Guru tutorials kijken dan kom je er wel.
http://www.blenderguru.com/

En natuurlijk de tutorials van Rob wesseling.


Maar ik moet zeggen dat ik ook nog een lange weg te gaan heb hoor. ;-)

« Laatst bewerkt op: 19 december 2015, 17:57:08 pm door ijp »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 20 december 2015, 17:02:48 pm »
Toch nog wat toegevoegd en hopelijk is het een verbetering.



Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 326
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 20 december 2015, 17:17:22 pm »
Hij is prachtig, net een foto.

groetjes wim
skypenaam wimeep
Amd Athlon(tm) II x2 240 Processor 2.80 Gig - 64 bits - ram 8 Gig

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 20 december 2015, 22:43:26 pm »
De normals staan goed maar het was een bumpmap en een displacement op 1.000. :-(
Maar dat ik ga ik aanpassen en ik ga er ook nog meer leven in aanbrengen.
Binnenkort plaats ik mijn nieuwe render.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,378
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 21 december 2015, 09:15:35 am »
Mooie render ijp!  ;)

Hoewel ik mij niet zo met fotorealistische dingen bezig houd in Blender zie ik toch twee kleine puntjes die voor mijn gevoel niet helemaal kloppen.
De schaal van de structuurpleister op de achterste muur en dan vooral bij de borden lijkt mij wat te groot. Of de borden zijn te klein  ;). Ik kan niet precies zeggen welke van de twee het nu is.

En als tweede is de aansluiting van je aanrecht met de tegels wel heel erg strak. Ik mis daar een beetje een naad en een kitvoeg.  :P
Beetje mierenn.... zoals Koos vaak zegt maar die twee dingen vielen mij even op.

Maar verder is het zeer realistisch. Complimenten!

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #12 Gepost op: 21 december 2015, 10:55:29 am »
JvL je slaat de spijker helemaal op de kop de structuur is te grof dat is jaren 70 structuur en dat gaan ik oplossen.
De kit voeg heb ik in mijn nieuwe Blendfile al aangepast met een profieltje dus dat gaat al goedkomen.
Zelf was ik was ook nog niet tevreden over het afwas middel dus daar wordt ook weer aan gewerkt.
En beste mensen ik moet zeggen blijf vooral met zijn alle mierenn...... dan gaat mijn render er straks super uit zien.  ;-)

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 22 december 2015, 00:15:34 am »
Ik zie het niet meer zitten het is te donker.



Straks weer verder Als het licht is. ;-)

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #14 Gepost op: 22 december 2015, 15:08:28 pm »
Nou dat is lekker de hele ochtend is de laptop aan het renderen geweest en ik denk zal eens kijken hoe het er mee staat.
Nou niet goed ik heb een blauw scherm met de tekst Machine_ Check_Exception. :-( :-(
Ik denk dat mijn laptop te heet wordt of mijn grafisch kaart loopt op een eind. :-(
Dus nog geen render mijn image.  :-(