Topic: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)  (gelezen 2951 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 999
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 07 augustus 2015, 19:01:31 pm »
Ach het is een oude hobby , vroeger op de MSX vond ik programmeren leuk , heb twee spelletjes gemaakt en talloze overgetypt uit tijdschriften... :)

Ik ga nu zelf explosies en vuur en smoke renderen om te gebruiken in mijn game , ze moeten PNG alpha zijn , dan kan ik ze "tilen" , ik hoop dat de pagina van GIMP 2 snel weer online is , want ik heb die plugin nodig..... de spritesheet plugin .

Ik voeg nog raketten toe , mooiere kogels en een vijand , die een geanimeerde mesh is , met functies....
Nu ga ik me richten op layover screens voor Life , Ammunition en Shield , en misschien kan ik een tweede Camera-modus inbouwen zodat je het vanuit de cockpit ziet....
Maar voornamelijk weer gewoon blenderen , want hier gaat nog wat tutorial-tijd inzitten :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 999
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2015, 02:01:57 am »
Update : inmiddels heb ik ontdekt dat mijn te grote textures voor getilede animaties op een plane , alpha ,
de stotteringen veroorzaakten , ik ben nu zelf explosies en vuurballen aan het renderen voor spritesheets , die ik met met
TexturePacker maak. is gratis programma.... demoversie.
Ik ga met de Game engine een demootje maken , maar de Game engine word Unity... 8)

Ik ben nu de game al aan het overzetten naar Unity , en de basics aan het leren... :)
Daar heb ik geen beperkingen qua engine-kracht , ik blijf alles in Blender ontwerpen , baken , textures renderen...
Echter particle systems zitten er standaard al in... hele brute ! :o

Ik ga vast mijn ruimteschip upgraden en even opnieuw bouwen , mooier <3

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,311
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2015, 10:22:07 am »
Daar ben ik wel benieuwt naar, hopelijk gaat het ruimteschip er uit zien als Descent. ;-)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 999
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2015, 19:16:12 pm »
ik post natuurlik een rendertje... cycles :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 999
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 26 augustus 2015, 02:04:07 am »
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....







Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,311
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 26 augustus 2015, 11:24:41 am »
Ziet er al goed uit maar ik mis wel een beetje de stoere uitstraling van je spaceship.
Maar dat mag de pret niet drukken het is al gaaf zat dat je een game kunt maken.

Online koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,394
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 26 augustus 2015, 12:03:43 pm »
Ik krijg dwingend de behoefte om :"Thunderbirds are go!" te roepen.  ;)
Ziet er leuk uit.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 999
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 07 september 2015, 02:03:26 am »
Inmiddels tutorials aan het doen , maar ik gebruik ook daarvoor liever mijn eigen ontwerpen...:)




Even een eigen spacefighter gebouwd , want die voor Pyro was te highpoly.....  8) Is voor een 2d spaceshooter in Unity !
« Laatst bewerkt op: 07 september 2015, 02:05:57 am door blenderbrammetje »

Online Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,167
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 07 september 2015, 10:50:53 am »
Het zal aardig gevordert zijn neem ik aan, benieuwd naar de game:)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 999
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 07 september 2015, 13:06:11 pm »
Ha , toch de texture nog kunnen fiksen... Zoek de verschillen ! ;)



Ziet er nicer uit zo , ook ff wat groter gezet want hij komt maar klein in beeld......

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 999
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 07 september 2015, 15:18:27 pm »
EnemyFighter5 ! :)




update... ik kon het niet laten.... maar dit is nog geen werkend spelletje hoor....


 ;D
« Laatst bewerkt op: 07 september 2015, 21:10:25 pm door blenderbrammetje »