Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Over Blender / Re: de verschillende manieren om vertrex colors te gebruiken maar Hoe?
« Laatste bericht door Feeaphinya Gepost op Vandaag om 10:26:59 »
After reading this, it ends. I feel that it is a very useful content for the reader.
2
Mededelingen / Re: Nieuw forum > The vault
« Laatste bericht door Feeaphinya Gepost op Vandaag om 10:26:50 »
It is something that everyone should read and learn about it. Because it is useful.
3
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 22 januari 2018, 16:51:05 pm »
OOOh. Euh...  Probeer dan eens de armen zonder Ik te bewegen. Ik denk nu ik dit type dat je misschien de IK chain te lang hebt staan. Maar eerst maar eens de armen zonder IK testen met de pole hoeken in de situatie die het was toen je het downloadde. We moeten er maar van uitgaan dat dit goed is.
4
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door erwinvs Gepost op 22 januari 2018, 15:34:58 pm »
Hey Koos2,

het figuur dat ik gebruik is een bestaande figuur; gedownload van inet, rigged en alles er op en eraan.
5
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 22 januari 2018, 13:13:33 pm »
De IK is het meest handig bij benen. Bij armen gebruik ik het zelden. Het is heel goed dat je zelf probeert een armature te maken. Maar misschien is het ook wel goed om een kant-en-klare armature te gebruiken. Blender beschikt over een goede. Het heet rigify en is een add-on. Op deze manier heb je dus een goede rig en kun je je concentreren op het animeren er van. Daar naast kun je dan weer kijken hoe je zelf een rig/armature moet maken.

Op internet staan heel veel tutorials over rigify.
6
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door erwinvs Gepost op 22 januari 2018, 11:52:20 am »
Hey allen,

Ik heb verschillende tutorials bekeken en ben erin geslaagd om de Inverse kinematics op mijn figuurtje toe te passen. Ik vecht alleen nog heel erg hard met de instellingen ervan en het gebruik.

Telkens als ik een arm in een normale, menselijk houding wil plaatsen draait ergens mijn schouder of elleboog 10 graden rond of plooit mijn arm IN het lichaam. Ik heb al gespeeld met de pole hoek van -90 iover 0 naar 90 graden, maar kom nooit op een bruikbaar iets uit. Ofwel staat mijn bot dat de richting aanduidt ergzens geheel buiten beeld en wordt het niet meer bruibaar, ofwel omgekeerd doet het alles behalve wat ik wil.

Stel dat ik gewoon de hand op de heup wil laten leggen waarbij de elleboog normaal naar achteren plooit en de schouder normaal blijven staan, wat is dan een normale, bruikbare of juiste instelling voor de IK?? Ik geraak er niet aan uit.... Wordt dit dan ook anders voor de instellingen op de rechterarm of knie links /rechts.

IK weet dat het kan, het lijkt allemaal zo eenvoduig op de tutorials ... alleen... niet hier bij mij  :D :D :D

7
Leuterhoek / Re: Wie o Wie
« Laatste bericht door ijp Gepost op 21 januari 2018, 12:09:53 pm »
Ezra,
Het is nu aan de Albert heijn en PostNL
Het pakket zal een deze dagen bij je binnenkomen.
8
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 20 januari 2018, 21:36:17 pm »
Als je niets van IK weet dan moet je je daar in verdiepen. Dat is de manier op een voet op zijn plaats te houden.
9
Leuterhoek / Re: Wie o Wie
« Laatste bericht door ijp Gepost op 20 januari 2018, 10:13:17 am »
Gefeliciteerd Ezra hij is voor jou.

Ik stuur je een PM.
10
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Laatste bericht door erwinvs Gepost op 19 januari 2018, 22:48:55 pm »
@koos, erzijn geen domme reacties.

Er wordt idd veel over die inverse kinematics gesproken, dat is allemaal nogal vaag, vooral als je maar net begint.

@ijp, bedankt voor de nederlandse versies, ik ga die morgen zeker eens bekijken.

Ik heb al enkele voorbeelden bekeken en geprobeerd, maar nog niet veel succes mee gehad. Doe waarschijnlijk nog wat fout...
Pagina's: [1] 2 3 ... 10