Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 124
1156
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 11 maart 2016, 21:15:05 pm »



1157
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 11 maart 2016, 19:58:15 pm »
Ja klopt ross er is niet zoveel materiaal beschikbaar als texture en ik heb er niet zoveel aandacht aan besteed, het mooie is je kunt de texture altijd wijzigen wat ik ook doe zonder dat het haar wordt aangetast.
Het haar is in ieder geval gelukt en heeft nog wat kleine aanpassingen nodig bij de oren wat langere haren, aangezien het beestje 1 kleur haar heeft kan hetzelfde partikel systeem gebruikt worden.
ik ga me nu richten op de texture en de neus mond.

1158
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 11 maart 2016, 19:11:46 pm »
De eerste fase van het haar is gedaan, nu de texture nog aanpassen en die grote dopneus.
https://www.youtube.com/watch?v=gckgntwOV90&feature=youtu.be

1159
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 11 maart 2016, 10:46:28 am »
Begonnen met het haar mijn gevoel zegt dat ik terug reis in de tijd van de 486 xd, wat een langzaam proces om haren te knippen, geduld is de zaak.
Voor ik er mee begon heb ik een kopie gemaakt van de blenderfile om het werk tot nu toe veilig te stellen.
De children zijn lastig om te knippen en hebben een sterk eigen willetje om zich niet te laten knippen net als in de echte wereld.



1160
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 10 maart 2016, 23:14:48 pm »
Inmiddels de weight paint gebruikt om de haren een beetje op zijn plaats te krijgen en de haren op 12.000 gezet de pc draait makkelijk en de render tijd met 60 children is goed te doen.
Als je in de kam modus gaat kun je dit getal (12.000)en de lengte van het haar niet meer aanpassen maar met de children kun je de hoeveelheid haar wel opvoeren.

In de object edit mode een groep aangemaakt voor het haar zie foto.


Het beestje is klaar om gekamd te worden.




1161
Animatie en Rigging / Re: Rigging Error
« Gepost op: 10 maart 2016, 21:28:45 pm »
Het beste is om je rig zelf te bouwen zodat je inzicht krijgt in de mogelijkheden met kant en klare rigs is het gevaar dat je vast loopt veel groter, wat ijp al zegt eenvoudig beginnen ,animatie maken is best leuk maar blender kost nu eenmaal tijd met alles en zit je vast probeer een ander onderdeel van blender uit laat het een tijdje rusten en probeer het opnieuw met de nieuw geleerde inzichten :)
Op het moment richt ik me op het haar gedeelte en dit is 1,5 jaar geleden terwijl ik wekelijks met blender bezig ben, animatie is ook een 2 jaar terug voor mij met de koala wil ik het ook weer oppakken.
Voor blender telt komt tijd komt raad.

1162
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 10 maart 2016, 16:22:35 pm »
Volgens mij is het een hij, er bestaan 2 soorten Koala's 1 met een dikke vacht in de koude gebieden en 1 met een zomer vacht.
Ik het de achterkant expres dichtgelaten i.v.m. Co2 uitstoot. :)

1163
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 10 maart 2016, 10:57:38 am »
Haar verbergt ook een hoop Rozz ,zoals je bij de witte rat kunt zien elke bobbel komt natuurlijker over door het haar. :P
Wat Koos al eerder aanhaalde met een texture kun je kleur variatie geven , nadat je een texture hebt geplakt  op je model kun je dit material verbinden met je particle system door in de particle tab bij de optie render het materiaal te kiezen en je hebt dan gemĂȘleerd haar, het werkt eenvoudig met een mooi resultaat.

1164
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 10 maart 2016, 10:12:16 am »
De eerste foto met haar nog onbewerkt.
Inmiddels is de koala goed de 5 poles zijn veranderd.
De texture en het haar zijn nu aan de beurt, dit was een test met 120.000 haren en children interpolated op 20 ingesteld hoger gaat niet anders klapt mijn systeem.


1165
Vacatures / Re: Talent gezocht voor produktanimatie en rendering
« Gepost op: 09 maart 2016, 23:19:53 pm »
Met camera tracking en motion tracking kun je een heel eind komen om film te manipuleren of alles animeren en dit is een langdurig proces..

1166
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 09 maart 2016, 23:14:16 pm »
Nog even over de 5 pole het partikel systeem plakt er geen haar op merkte ik en met een triangel wel, ik moet de topology weer nakijken lol ik dacht dat ik er was.
Weer een lesje geleerd.

1167
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 09 maart 2016, 12:35:44 pm »
Een kleine test de camera en een spot verbonden aan een empty geplaatst in het midden van de koala en een 360 draai gegeven over 240 frames met slechts 40 samples.
De camera instelling gezet op Fstop met een 0.1 nummer waardoor de achtergrond vervaagd met de plane.
Volgens mij is de texture klaar voor haar, het is niet perfect toch voldoende omdat het haar alles verbergt.
https://youtu.be/wI-e97gQ8Tw

1168
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 09 maart 2016, 11:22:11 am »
Ja dat is zeker, blenderen vereist toch ook enige studie van het object en aldoende leert men meer als de bedoeling was :P

1169
Experimenten / Re: point density
« Gepost op: 09 maart 2016, 11:08:01 am »
Het scheelt echt veel tijd Rozz, succes met experimenteren.

1170
Onderhanden werk / Re: Hair
« Gepost op: 09 maart 2016, 10:55:03 am »
Bezig met de texture aan te brengen en dan kan het haar er op.
Een gevilde koala als texture gebruikt wat uitstekend geschikt is voor texturing, tussen 1908 en 1927 zijn er meer als een miljoen uitgemoord slechts een paar duizend bestaan er nog op dit moment er zijn bontjes genoeg triest maar waar .



Pagina's: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 124