Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Zaph

Pagina's: [1] 2 3 ... 34
1
Mededelingen / Re: ISS
« Gepost op: 22 augustus 2017, 22:23:01 pm »
Nice - wie zet de textures even om voor Cycles? :)

2
Over Blender / Re: Voor de early adapters
« Gepost op: 07 augustus 2017, 12:28:50 pm »
Waarschijnlijk me een lege batterij geschreven... ;)

Nou ja - kon toch ook dat je zoiets bedoelde?  :)


3
Over Blender / Re: Voor de early adapters
« Gepost op: 07 augustus 2017, 11:00:12 am »
Adopters... ;)

4
Mededelingen / Re: gratis
« Gepost op: 01 augustus 2017, 16:56:14 pm »
Haha, een magazine op papier! Wat ouderwets!  :)

5
Over Blender / Re: Snel renderen.
« Gepost op: 30 juli 2017, 12:52:16 pm »
Volgens mij heeft Zaph hier ooit het een en ander over uitgelegd.
Toen ik dit las dacht ik dat je teveel gedronken had, maar blijkbaar heb ik teveel gedronken...  ;D

6
Animatie en Rigging / Re: Beginner - Animeren van een fietser / fietsster
« Gepost op: 29 juli 2017, 16:33:38 pm »
Ik denk dat je begrijpt dat een beginner als ik hier niet echt mee verder kan.
Nee, niet echt - je hebt de trappers weten te animeren, en nu moet je voor de pedalen exact hetzelfde doen, alleen in tegengestelde richting. Ik snap niet waarom dat opeens ingewikkeld(er) zou zijn.  :)

7
Animatie en Rigging / Re: Beginner - Animeren van een fietser / fietsster
« Gepost op: 29 juli 2017, 12:36:44 pm »
De pedalen hebben hun eigen as, waar ze met exact dezelfde rotatie omheen moeten draaien als de trappers, maar dan negatief.

8
Leuterhoek / Re: Corfu
« Gepost op: 16 juli 2017, 16:37:39 pm »
Blij dat geen van die vrouwen topless rondloopt...  :o

Veel plezier!  :)

9
Andere software / Re: [Microstation] vlakken projecteren op andere vlakken
« Gepost op: 15 juli 2017, 01:50:00 am »
Wat bepaalt de grens van 1 pixel per 5 m2 ?
Het maximale detailnivo van de hoogtekaarten op die website waar je eerder naar linkte is 5x5 meter.  ;)

Citaat
Renderen hoeft wat mij betreft niet.
Renderen, weergeven, visualiseren - ik ben heel flexibel! :)

10
Andere software / Re: [Microstation] vlakken projecteren op andere vlakken
« Gepost op: 12 juli 2017, 01:28:47 am »
Waar het aan ligt weet ik niet.
Er zijn twee factoren die hier van belang zijn: het aantal pixels in je height map, en het aantal vertices in je mesh. Als je een height map hebt waar 1 pixel gelijk staat aan een gebied van 50x50 meter, dan zal het resultaat nooit enigzins realistisch zijn (tenzij je het uitzicht uit een 747 wilt namaken, natuurlijk).

Dus als je ook maar een beetje detail wilt, close up, dan heb je al snel een pixel per vierkante meter nodig (ja, de maximale resolutie is 1 pixel per 5m2). Ga maar rekenen hoe groot je bitmap dan moet zijn als je een paar vierkante kilometer in je render wilt zien.

Daarnaast wil je dat die pixels dus vertices gaan verplaatsen in de hoogte - dus wil je eigenlijk een vertex per pixel hebben, anders is de resolutie van je height map voor niks.

Zie hieronder een stukje met de Waalbrug bij Nijmegen - veel beter gaat het niet worden met die kaarten...



11
Over Blender / Re: ik in 3d
« Gepost op: 10 juli 2017, 12:08:22 pm »
Wanneer moet je weer? Ga ik mee... :)

12
Andere software / Re: [Microstation] vlakken projecteren op andere vlakken
« Gepost op: 10 juli 2017, 10:59:14 am »
Sorry dat ik de verkeerde termen gebruik. Ik ben pas een paar weken aan het snuffelen in Blender.
Geeft niet - was alleen om even duidelijk te krijgen wat wat is.

Een mesh op een andere projecteren is niet echt wat je doet - een mesh is een combinatie punten die met lijnen met elkaar verbonden zijn, die op hun beurt weer met vlakken gevuld zijn om zo een oppervlak te krijgen. Die punten kun je bewegen, bijvoorbeeld omhoog en omlaag, om zo de mesh van een plat vlak naar iets anders om te vormen. Zoiets dus:




De vervorming van de mesh in de hoogte kun je ook realiseren door een hoogtekaart te gebruiken - daarbij geeft de kleur aan wat hoog en laag is. Wit is dan bijvoorbeeld hoog, en zwart laag, en grijs alle waardes daartussen. Je moet dan wel een mesh met veel punten hebben om een goede resolutie te krijgen.

Als de mesh dan de goede vorm heeft kun je daar een afbeelding, zoals een kaart, op plakken.


13
Over Blender / Re: ik in 3d
« Gepost op: 09 juli 2017, 22:35:23 pm »
Maar vertel - hoe heb je die gemaakt?

14
Ik heb een render van een custom particle system die ik graag met jullie wil delen.

Citaat
BFR particle systems

Copyright (C) 2017 by Big Fat Rhino, all rights reserved.

- Use only for our own projects
- Orginal Link: Smelly.

BFR's particle systems
Particle system - Desert

Deze render mag worden gebruikt onder elke onzin-post van Jamie.

Edit: ga alstjeblieft een andere hobby zoeken, of begin een weblog en zet daar alles wat je kwijt wilt in. ALSTJEBLIEFT! Ik heb geen zin om dit forum te moeten verlaten omdat ik die onzin van jou niet meer wil zien.

15
Over Blender / Re: ik in 3d
« Gepost op: 09 juli 2017, 00:07:24 am »
Ik heb je altijd al een beetje vaag en duister gevonden!  ;D

Pagina's: [1] 2 3 ... 34