Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 85
1
Modelleren / Re: Retopology
« Gepost op: 12 november 2017, 15:46:43 pm »
In Model en sculpt daar staan aardig wat comments en recent.
De techniek die ik gebruik bevalt me goed, eerst modeleren dan sculpten.
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1924.0

2
Materialen en Texturing / Re: Texture op binnenzijde object
« Gepost op: 12 november 2017, 15:41:53 pm »
Het werkt in beide gewoon als standaard instelling.

3
Onderhanden werk / Re: bezig met;
« Gepost op: 12 november 2017, 00:46:25 am »
Het ziet er goed uit, inderdaad herhalen en herhalen daar leer je mee modeleren.

4
Materialen en Texturing / Re: Texture op binnenzijde object
« Gepost op: 10 november 2017, 17:27:06 pm »
Standaard werkt het direct, heb je misschien iets uit gevinkt zoals de camera


5
Materialen en Texturing / Re: Texture op binnenzijde object
« Gepost op: 10 november 2017, 17:19:09 pm »

6
Materialen en Texturing / Re: Texture op binnenzijde object
« Gepost op: 10 november 2017, 17:16:14 pm »
Staat de camera in de sphere? Het probleem kan nooit groot zijn zodat je project mislukt.
Heb je de nodes aangesloten?

7
Materialen en Texturing / Re: Texture op binnenzijde object
« Gepost op: 10 november 2017, 16:45:20 pm »
Add een  lamp ?
Dom is als je nooit vraagt en vragen is nooit dom :P

8
en wat je zegt kan ook maar ik ga geen boekwerk schrijven :P

9
Het is just overzichtelijk, als je bijvoorbeeld 100 objecten hebt dan zijn er  met de eerste methode 100 materialen te zien ,bij jouw wens dubbel driedubbel?
Dan raak je het overzicht kwijt, 10 boeken drukken voor elk hoofdstuk of 1 boek met 10 hoofdstukken, de hiërarchie van een pc is toch ook zo opgebouwd.
Een diffuse node en een output zijn de standaard nodes en nu voeg je een texture node er bij plus een mix ,niet echt complex.

10
Mijn eerste antwoord is dus wat je wilt.
Kijk uit voor deze valkuil waar je in zit, je maakt het te complex.

11
Ondertussen nog even verder gegoogled, en eigenlijk komt mijn vraag op het volgende neer:

Hoe kan ik meerdere materials voor één face gebruiken, waarbij ik bij het bovenste material met een alpha werk om het onderste material te laten zien?
Dat kan niet 1 vlak kan 1 kleur bevatten.
Of je maakt een UV layout met texturepaint van diverse UV mappen zodat je deze in de foto met de kleuren mengt als aanzicht..

12
2 materialen klopt de texture en de achtergrond gemengd in 1 materiaal want je moet de mix node gebruiken op 1 materiaal.
Je hebt nu de beker onderverdeeld in 2 vlakken met elk een ander materiaal.
Zet de kleur gelijk. Kan met het pipet of met kleuren code hsv.
Maar dit is lastiger en onoverzichtelijk ,beter is 1 materiaal te gebruiken.

13
Wat ik zei is de methode die je nodig hebt, 1 materiaal voor diverse objecten.
Richt je op het bewerken van de UV en hoe je deze mixt, dus alpha met een materiaal voor het gebruik van 1 materiaal.

Methode 2 voor meer materialen op 1 object
Edit mode en assign steeds opnieuw een ander materiaal dit is wat je zoekt,en dit kan per vlak zonder UV .

14
Een UV map is gemaakt zodat het past op je object elk vlak moet je in de UV bewerken en niet in het model een vlak pakken met edit mode daar moet je vanaf blijven.
Dit is echter ook een techniek wat tot de mogelijkheid behoord, ja het is lastig uit te leggen.
Doordat het complex is verwar je het snel ,ik ook hoor ervaring leert je.
 Zoals Ijp al aangeeft met een tutorial is een andere methode.

15
"Hoe kan ik het material van de rode (achtergrond)kleur achter het material met de sticker krijgen?"
Via de node setting die je mixt met de color node ik dacht op multiply als setting, in mijn voorbeeld staat het op mix.
De node setting is je mengpaneel.
Als het andersom is plug je het anders in.
Blender heeft tijd nodig er is zoveel te vertellen hoe je dit moet doen en kan doen meerdere mogelijkheden
Er zijn genoeg tutorials te vinden ,we kunnen je op weg helpen naar het hoe en wat  of welke tutorial je nodig hebt in de materie
waar mee je werkt.
Het is te complex om het even snel onder de knie te krijgen.
Rustig aan en verken de boel en met vragen hier altijd welkom mits we het weten, alle zijn in studie hier :P

Pagina's: [1] 2 3 ... 85