Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Maria

Pagina's: [1] 2
1
Blender Interface / Blender 2.78 c
« Gepost op: 09 maart 2017, 10:12:39 am »

2
Modelleren / Sculpt - snake tool
« Gepost op: 04 juli 2016, 00:24:37 am »
Ben aan het sculpten, gebruik de snake tool, heb daar een paar golvende bewegingen mee gemaakt. Oké denk je dan, het kan beter, ik start opnieuw.
Vervolgens vermoed ik dat ik iets fout heb gedaan bij de instellingen, want wát ik ook doe, met de snake tool krijg ik geen golvende beweging meer. Uitsluitend nog een soort scherpe pinnen.
Wie o wie weet wat ik voor doms heb gedaan..


3
Over Blender / hoe curve tree-menu sapling add tree terug oproepen
« Gepost op: 14 maart 2016, 23:34:00 pm »
Het menu waarmee ik een 'curve tree' wil bewerken, verdwijnt regelmatig en krijg ik dan niet meer terug.
Hoe kan ik het menu terug oproepen?



5
Over Blender / Kleuren in SVG niet zichtbaar in Blender Cycles hoe kan dat
« Gepost op: 28 februari 2016, 01:02:02 am »
Hieronder een printscreen van mijn logo als SVG.
Importeren in Blender Cycles lukt prima. Echter de kleurenverlopen kreeg ik van de vectormaskers (géén laag-maskers) zowel vanuit Photoshop als vanuit Illustrator niet mee. TOen heb ik de verlopen dan maar vervangen door volvlak kleuren. Ook toen kreeg ik bij het importeren geen kleurvlakken mee.

Als ik tutorials bekijk, krijgt iedereen probleemloos tegelijk met het svg óók de kleuren mee. In plaats van het 'zwart' dat ik in beeld krijg.
Iemand een idee, hoe dit kan?

Dus géén image as plane, import svg. Alle curven binnen de afbeelding komen als 'zwart' binnen. Dus niet met de kleuren die ze hebben binnen PS of AI.
Wie weet raad?



6
Beste mensen,

Wie o wie kan mij uithelpen. Wat ik ook doe ik kom er niet uit.
Er zijn drie lagen die ik wil renderen.

Als je het bestand in OBJECT MODE afspeelt, dan klopt alles zoals ik wil.
Ook is daar de SMOKE zichtbaar op het juiste moment.

Als ik het bestand render (in 'render animation' - zie printscreen) wordt het bestand juist niet zoals ik wil.
Laag 2,waarin de bewegende 'particles' , dan een 'onderliggende' laag die ik kennelijk niet uit kan schakelen en die in object mode niet zichtbaar was bij het afspelen.

Tevens mis ik dan de 'smoke' die in laag 3 wél zichtbaar is in object mode en niet in de gerenderde versie.




7
Toch echt wel eerder geschaald. Wat er nu is gebeurd, waardoor het hele object schaalt, terwijl alleen schalen van een selectie is bedoeld, daar begrijp ik echt niets van.
Wat kan ik hebben gedaan , dat dit nu zo functioneert?





8
Animatie en Rigging / Op zoek naar 'copy from active' in huidige versie 2.76
« Gepost op: 07 december 2015, 21:38:49 pm »
Bij huidige versie 2.76 -het is me een raadsel waarom ik het nu niet vind-  op zoek naar 'copy from active'  (bezig met rigid body tools).
Wie o wie kan mij helpen.. in tutorials vind ik enkel het menu dat ik ook in eerdere versies tegenkwam (en dan gewoon kon gebruiken, b.v. bij de kogel aan de ketting die heen en weer zwiept). Echter nu vind ik het niet terug in versie 2.76.


9
Belichting en Rendering / Camerabreedte aanpassen
« Gepost op: 11 november 2015, 23:05:27 pm »
Beste collega's,

Wie kan mij helpen het camera'beeld' van dit smalle langwerpige 'reepje' terug naar een gangbaarder rechthoekige breedte te verkrijgen (geen idee wat ik heb gedaan om een camerabeeld zo smal te verkrijgen??) Kom er zelf niet uit.


10
Blender Interface / Rood kader welke functie heeft het en hoe krijg ik het weg
« Gepost op: 18 oktober 2015, 11:28:31 am »
Tijdens het werken in een document is dit rode stippelkader in beeld verschenen. Ongetwijfeld heb ik het zelf gedaan, al kan ik niet herleiden hoe. Wat ik ook doe, het blijft in beeld. Ook deleten lukt me niet.

1. Welke functie heeft dit kader.
2. Hoe krijg ik het weg?



11
Binnen een woord is de letter 'p' gewenst aan de 'onderzijde' te 'lijnen' met de onderzijde van de overige letters. Hoe kan ik dit doen?
En doe ik dat pas, als ik het omgezet naar een 'mesh' of nog juist van te voren mogelijk?



12
Bij het 'halveren' van een icosphere en vervolgens glad effenen van de 'breuklijn' (eerst punten geselecteerd, vervolgens 'afgerond' s (scale) y), daarna diverse vertices gedeleted en sommige 'faces' weer compleet gemaakt met 'f'), zie ik vervolgens de door mij gewenste 'halve bol' in edit mode, terwijl diezelfde bol niet compleet is in object mode. Hoe kan dit en hoe te verhelpen?





13
Deze geschreven tutorial kan handig zijn voor alle beginnende Blenderaars.
Hoe ik zoiets voor you tube kan opnemen - geen idee. Daarom heb ik het in Open Office gemaakt. Dit bestand kan ik hier niet up-loaden (waarom - weet ik niet? misschien een te groot bestand). Vervolgens opgeslagen als pdf. Echter merkte ik zojuist , toen ik het plaatste in een reactie aan Daan, dat het pdf bestand gesplitst in pagina's wordt weergegeven en als zodanig te bekijken. Terwijl ik een volledig voor iedereen te downloaden pdf had bedoeld te maken.




















14
Over Blender / Animatie langer in maken in 'tijdseenheden' voor vloeiend einde
« Gepost op: 06 oktober 2015, 21:52:16 pm »
Op welke wijze kan ik de lengte duur van een animatie veranderen? In dit geval verlengen. Eigenlijk wil ik door verlenging uitproberen, of de animatie dan niet zo 'botweg' wordt afgekort, maar iets vloeiender 'af loopt'.



15
Scripts / Little script for cleaning up the image stack in blender files
« Gepost op: 06 oktober 2015, 19:00:35 pm »
Als je afbeeldingen wilt unlinken binnen je document. Als je in (grote?) projecten opgezadeld zit met (veel) duplicaten.

Je kunt handmatig de plaatjes weer aan je textures linken, en ze zullen niet worden weggegooid, als je een volgende keer je blenderfile opent.

http://blenderdiplom.com/en/tutorials/all-tutorials/522-a-little-script-to-clean-up-your-image-stack.html

Bovengenoemde kwam ik tegen in 'BlenderDiplom'.
Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

Pagina's: [1] 2