Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 4
1
Mededelingen / ISS
« Gepost op: 22 augustus 2017, 20:24:49 pm »
Kant en klaar model gemaakt door NASA als blend file.
https://nasa3d.arc.nasa.gov/detail/iss-internal

2
Onderhanden werk en demo's / Model en sculpt
« Gepost op: 17 augustus 2017, 11:39:03 am »
Nu een paar jaar verder en ik ga een poging wagen om het moeilijkste in modeleren te maken, een mens.
Mensen zijn moeilijk :P
Voor mezelf meer een inkijk hoever ik ben in blender nu in het vierde jaar.
Als het model klaar is waag ik me aan het sculpten voor de details.
De start is er, de topology is minder moeilijk geworden door de ervaring bemerk ik prettig in voortgang, tot zover het werk.
Raden mag wie het is dit gaat makkelijker worden na verloop van tijd als het goed is.
Tot zover het werk, Topology van het mond neus gebied is te zien.

 




3
Over Blender / Snel renderen.
« Gepost op: 28 juli 2017, 20:47:03 pm »
Sneller renderen ,geen probleem 2 renders tegelijkertijd.
Op GPU en CPU.



4
Leuterhoek / Overclocking
« Gepost op: 21 mei 2017, 20:58:56 pm »
Vandaag eens in deze materie gedoken en de kaart wat opgevoerd, de GPU +200 en de memory klok +400 op een render van rond de 1:33 pak ik er 13 seconden mee de werk temperatuur blijft rond de 68graden normaal 54 graden dit kun je weer afstellen door de fan speed wat te verhogen die nu rond de 40 % staat op 65% gezet en de temperatuur is 60 graden.
Een aanzienlijke tijdwinst en veilig voor de kaart met deze werk temperatuur, happy met deze tool.
Deze tool kan ook handig zijn als je kaart snel warm loopt door je fan speed wat te verhogen zonder dat je over klokt. Misschien wat voor Koos.

6
Andere software / Smoke Fire en transparantie in een video.
« Gepost op: 05 mei 2017, 10:28:25 am »
Rook en vuur als video in je project in plaats van de smoke generator maakt je scene werkbaar maar hoe doe je dit.
Als eerste maak je natuurlijk rook en vuur naar wat je wilt in smaak en gebruik, vervolgens render je dit tot een film een 100 frames kan voldoende zijn om een leuke animatie weer te geven door in cycles bij image texture de cyclic vink aan te klikken loopt de animatie door,  gebruik je het op deze manier in je scene dan is renderen goed te doen als je een grotere scene hebt, daarom een video als alternatief omdat de smoke generator gewoon teveel MB kost en tijd.
Ik ben een aantal dagen aan het zoeken geweest wat nu de manier is om je image as plane transparant te krijgen in cycles zwarte background in plaats van transparant was de ergernis uiteindelijk is dit gelukt en achteraf kijken we de koe in de kont en zeggen dan dat is makkelijk :P. Ik kan weer verder in mijn battlefield scene ik liep er op stuk.
Om rook en vuur te maken staan er genoeg tutorials op het net , als je de animatie gaat renderen zorg dat transparantie is aangevinkt zie foto.


 Niet elk formaat video herkent de rbga(rood blauw  groen en alpha) dit moet je even apart instellen voor je de rook gaat renderen, Zie foto rbga moet zichtbaar zijn wil je de alpha gebruiken.


Tot zover het werken met de smoke generator.

Nu de animatie klaar is kun je deze in je scene importeren gevolg zal zijn een video met zwarte achtergrond ,1 vinkje aanklikken tijden het importeren van image as plane verhelpt dit (use Alpha)zie foto.



 De node setup voor de image as plane.





7
Experimenten / Bomen
« Gepost op: 10 februari 2017, 10:57:57 am »
2 Takken met bladeren geanimeerd plus de tak waar deze op aansluiten geanimeerd, alles met shape keys, 

8
Materialen en Texturing / cycles nodesetting.
« Gepost op: 24 januari 2017, 13:03:32 pm »
Cycles node settings is best makkelijk :)


10
Onderhanden werk / Fun in Blender.
« Gepost op: 26 oktober 2016, 23:47:11 pm »

11
Onderhanden werk / Karakter rigging
« Gepost op: 15 oktober 2016, 15:52:39 pm »
Eindelijk weer eens tijd :)

Een mooie methode om je armature op te bouwen met dank aan Darrin Lile.
Er wordt een script gebruikt voor de shapes.

12
Over Blender / release/Blender2.78/ testfase
« Gepost op: 27 september 2016, 21:55:34 pm »
Na de 2.77 niet werkbaar voor mij met vele bugs werkt 2.78 prima.
https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.78

13
Experimenten / cellfracture
« Gepost op: 26 september 2016, 15:41:41 pm »
Aan het spelen in blender met cell fracture en animatie.

14
Onderhanden werk / Openstraatmap
« Gepost op: 05 september 2016, 12:27:00 pm »
Niets gemodelleerd een landkaart geimporteerd en een add on werkt goed.
De scene gebruikt slechts 128 mb goed te doen.




15
Onderhanden werk / Horloge
« Gepost op: 23 april 2016, 13:39:51 pm »
Aan een nieuw project begonnen met het maken en animeren van een horloge of het lukt is een tweede.



Pagina's: [1] 2 3 4