Dutch Blender Community

Creaties => Eindresultaten => Topic gestart door: superjamie op 14 januari 2017, 16:06:21 pm

Titel: [Cycles] GlozzyShapes (nieuwe update):
Bericht door: superjamie op 14 januari 2017, 16:06:21 pm
Hoi medeblenders...

Dit heb ik gemaakt op de glazenpui, in blender cycles. Dit zijn drie soorten vormen...
basic shapes...





Images (Cycles Renders)

GlozzyShapes 1.0 (https://www.mupload.nl/img/yylqhsftq5mgd.png)
GlozzyShapes 2.0 (https://www.mupload.nl/img/yfavleyk6scyb.png)


Wat vinden jullie hiervan ?... ik had alleen wat meer subdivision surface moeten
gebruiken op die apenhoofd... zoals je ziet is het een beetje hoekerig...
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes
Bericht door: rozz op 14 januari 2017, 17:16:24 pm
Yes, eindelijk werk van jamie.
Top. Nu nog zelf een model maken en dan renderen met die glossy shaders.
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes
Bericht door: IJp op 14 januari 2017, 18:11:25 pm
Goed bezig Superjamie je hebt al een mooi begin met deze kleuren.
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes
Bericht door: koos2 op 14 januari 2017, 20:28:32 pm
Heel mooi. Leuk die gekleurde weerspiegeling van de figuren in de figuren.
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes
Bericht door: Ezra op 14 januari 2017, 20:48:47 pm
Ga zo door.
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes
Bericht door: Ruud op 14 januari 2017, 22:25:46 pm
Mooi Jamie, probeer de roughness eens uit op een iets lagere instelling nu lijkt het metaal van goedkope kwaliteit zodra je dit mindert komt het meer naar een ander soort metaal toe.
Jouw werk is goed maar door kleine varianten geef je het een andere look.
Net als in blender render de hardness knop is roughness dit in cycles.
Ik wacht op je volgende werk :)
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes
Bericht door: P D op 15 januari 2017, 10:28:23 am
Goed zo Jamie,
Zo zijn we allemaal begonnen. ;)
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes
Bericht door: superjamie op 15 januari 2017, 14:33:56 pm
Mooi Jamie, probeer de roughness eens uit op een iets lagere instelling nu lijkt het metaal van goedkope kwaliteit zodra je dit mindert komt het meer naar een ander soort metaal toe.
Jouw werk is goed maar door kleine varianten geef je het een andere look.
Net als in blender render de hardness knop is roughness dit in cycles.
Ik wacht op je volgende werk :)

Hoe bedoel je precies ?.... leg deze tip ee s uit in stappen ?...

Alvast bedankt voor uw tip !... groetjes Jamie.
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes
Bericht door: Ruud op 15 januari 2017, 14:47:11 pm
Een foto is makkelijker blender render en cycles.
(https://s24.postimg.org/m2aebmzhd/15jan.png) (https://postimg.org/image/m2aebmzhd/)


(https://s24.postimg.org/nnxcgdx5d/15jan2.png) (https://postimg.org/image/nnxcgdx5d/)
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes
Bericht door: superjamie op 21 januari 2017, 15:47:35 pm
Hoi mensen...

Ik heb een versie 2.0 gemaakt van mijn cycles render !.

Kijk maar eens bovenaan deze post...



Jamie.
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes (nieuwe update):
Bericht door: rozz op 21 januari 2017, 15:58:40 pm
Heb je dit met de node editor gedaan?
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes (nieuwe update):
Bericht door: superjamie op 21 januari 2017, 21:16:28 pm
Heb je dit met de node editor gedaan?

Ja zeker... ik heb gewoon een voronoi texture (of terweil een producal vororoi texture
node) gebruikt en em dan in de "roughness" input gedaan van de glozzy node (shaders).....

Dan heb ik als voronoi producall texture cells gebruikt en em dan in die rougness input
van de glozzy node gedaan.

Hier kun je dus informatie vinden over texture nodes in blender cycles: https://www.blender.org/manual/en/render/cycles/nodes/types/textures/index.html
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes (nieuwe update):
Bericht door: rozz op 22 januari 2017, 18:14:13 pm
denk dat we allemaal onze resources hebben jamie, geloof niet dat het op dit forum gewaardeerd word dat jij ons op dingen wijst die we al wisten en/of weten...
Titel: Re: [Cycles] GlozzyShapes (nieuwe update):
Bericht door: superjamie op 27 januari 2017, 13:09:23 pm
Ik heb nu wat ruimte gemaakt in mijn post (bovenaan)...

I.p.v. dat de images te zien zijn in de post zelf, zijn er twee linken...
Naar image 1.0 en 2.0.

Jamie.