Topic: [Verplaatsen] Model precies op de plaats (center) zetten [OPGELOST]  (gelezen 2658 keer)


superjamie

« Gepost op: 19 april 2016, 10:52:07 am »
Hoi medeblenders...

Ik ben momenteel aan het oefenen met texturen na modelleren en dan te baken,
maar het lijkt me handig om de model waarop het gebakt word precies in het
midden van de textuur model (de primitive model voor het baken) te zetten,
door ook de cursur, de x,y en z pijlen van het model in het midden van bijvoorbeeld
een plane te zetten, en in het midden van de primitive model voor het baken,
zodat het model (object) waarop het gebakt word gelijk is aan het andere primitive
model (andere object) voor het baken... zo hoop ik dat de baked textuur gelijk word
aan de orginele textuur... weet iemand hoe dat moet, alvast bedankt,

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 21 april 2016, 11:40:43 am door superjamie »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2016, 11:17:07 am »
Lijkt mij dat als je de x,y,z coordinaten van beide objecten het zelfde doet dat je dan hebt bereikt wat je wilt. Of denk ik nu te simpel?


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2016, 12:15:52 pm »
Je kunt je cursor in het midden zetten door shift c en dan je origin verplaatsen naar de cursor, onder de tab "object" in je 3d scherm zie je de optie transform en kies origin to cursor optie.
Zodra je model klaar is moet je het resetten met apply in dezelfde tab object, dan reset je schaal grote en rotatie weer naar standaard om problemen te voorkomen met modifiers.

superjamie

« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2016, 11:39:43 am »
Je kunt je cursor in het midden zetten door shift c en dan je origin verplaatsen naar de cursor, onder de tab "object" in je 3d scherm zie je de optie transform en kies origin to cursor optie.
Zodra je model klaar is moet je het resetten met apply in dezelfde tab object, dan reset je schaal grote en rotatie weer naar standaard om problemen te voorkomen met modifiers.

Ik heb gisteren geprobeerd wat jij bedoelt en het probleem is opgelost, bedankt voor
jouw reactie.

Groetjes Jamie.