Dutch Blender Community
Hulp => Blender Interface => Topic gestart door: kippie600 op 29 juli 2016, 12:03:19 pm
-
Ik probeer een DNA molecuul te maken in Blender, en kom een heel eind, maar het is nog niet perfect.
Wat ik gedaan heb is dit.
- Twee cylinders gemaakt en tegen elkaar gezet. Aan de buitenkant twee cubes die plat gemaakt zijn.
- Dit stukje telkens gekopieerd en er bovenop geplakt (niet als array, want ik wilde de kleuren nog aanpassen)
- Simple deform modifier, twist om het te draaien
Dit resulteert in bijgevoegde afbeelding.
Wat me nu nog enorm stoort, is dat het een erg hoekige helix geworden is, en dit zou ik graag vloeiend zien.
Wie weet hoe ik dit voor elkaar krijg? Het is niet zo makkelijk als gewoon smooth toepassen...
(https://s32.postimg.org/vooxrfgm9/DNAcolored.png) (https://postimg.org/image/vooxrfgm9/)
Alvast bedankt!
-
Gebruik wel smooth maar pas daarna een Subdivision Surface toe.
Om scherpe randen te creƫren plaats extra loop cuts.
Hier wordt ook DNA gemaakt mischien heb je er wat aan.
https://www.youtube.com/watch?v=8yDwOGJYoho
Succes.
-
Dank voor de snelle reactie! Dit heeft inderdaad gewerkt :)