Topic: Landschap Foto  (gelezen 15002 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 07 maart 2021, 11:49:16 am »
Hallo Blender fanaten hebben jullie ook nog andere bezigheden?
Ik wel, zo maak ik nog wel eens een foto met de Sony A68 en ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Dus bij deze plaats ik nu de foto en vanavond plaats ik de volledige verbouwing van de foto ;)
Dat wordt morgen avond :o


« Laatst bewerkt op: 07 maart 2021, 22:37:55 pm door IJpe »

ExLibris

« Reactie #1 Gepost op: 07 maart 2021, 12:29:21 pm »
Wow, wat een mooie foto. Die is bijna zo perfect dat het wel een render lijkt. Heb je ook voordelen van de fotogratie-hobby in combinatie met Blender? Ik kan me voorstellen dat er wel een overlap is tussen de settings op je fototoestel en de camerasettings in Blender bijvoorbeeld of qua compositie.

ExLibris

« Reactie #2 Gepost op: 07 maart 2021, 12:46:58 pm »
Hallo Blender fanaten hebben jullie ook nog andere bezigheden?


Nu moet ik oppassen dat ik geen heel epistel ga schrijven. Naast Blender verzamel ik oud papier en perkament (mijn nickname betekent "Uit de bibliotheek van..." in het Latijn). Ik ben dus een echte geschiedenis nerd...

Er zijn twee verzamelgebieden waar ik me op richt: Boeken die gedrukt zijn in Antwerpen voor 1750 en boeken die gebonden zijn met middeleeuws handschrift. Ik heb inmiddels zo'n 350 oude drukken in mijn verzameling, de oudste is uit 1506. Meer dan 500 jaar oud dus :). Het oudste handschrift dat ik in mijn verzameling heb is uit de 10e eeuw.

Op een ander forum heb ik een paar van mijn boeken gepost als je wilt weten hoe ze er uit zien:

https://www.antiquers.com/threads/missale-romanum-roman-missal-plantin-1574.54325/
https://www.antiquers.com/threads/new-addition-to-my-collection-a-post-incunable-1514.50837/
https://www.antiquers.com/threads/old-book-for-restoration.50623/

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 07 maart 2021, 17:07:37 pm »
Mooie hobby ExLibris daar kun je eeuwen mee vooruit ;)
jammer voor jou ExLibris bij het opruimen van de zolder geen oud perkament en middeleeuwse boeken tegengekomen ::)
Maar kom ik er ergens een tegen dan zal ik aan je denken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2021, 20:01:47 pm »
Hier is dan de verbouwing van de landschap foto maar dan onderhanden genomen met Krita open source painting program.
https://krita.org/en/




Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 08 maart 2021, 20:12:57 pm »
Wow, wat een mooie foto. Die is bijna zo perfect dat het wel een render lijkt. Heb je ook voordelen van de fotogratie-hobby in combinatie met Blender? Ik kan me voorstellen dat er wel een overlap is tussen de settings op je fototoestel en de camerasettings in Blender bijvoorbeeld of qua compositie.
Bedank ExLibris,
Ik heb er inderdaad wel voordeel bij gehad ik heb meer oog voor compositie ontwikkeld  8)
En door Blender camera instellingen had ik sneller de Sony camera onder de knie.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 maart 2021, 20:57:34 pm »
Schiet zelf, naast alle andere hobby`s ook graag een plaatje...
Gister tijdens het wandelen bij ons op de hatertse hei zag ik ook een mooi plaatje waarvan ik dacht, die moet ik vastleggen...
Gewoon met mijn mobieltje, huawei p20 pro.


Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 191
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 09 maart 2021, 10:26:10 am »
Naast 3D hou ik me ook nog bezig met fotografie, tekenen en schilderen en er gaat heel veel tijd en plezier in koken.

@ijpe: dat is een indrukwekkende transformatie.  Gebruik je daar een tablet voor?
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2021, 10:28:34 am door roobol »
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 09 maart 2021, 11:36:02 am »
Leuk dat er hier meer foto liefhebbers zijn maar koken is niet mijn hobby mijn eega kan ik wel zeggen is een top kokkinnetje en daar kan ik niet aan tippen  :)
Ik gebruik nu ongeveer 3 jaar een Wacom Intuos5 Touch en heb daarvoor altijd met de muis getekend maar als je eenmaal een tekentablet hebt geproefd kun je niet meer zonder :)



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2021, 10:56:27 am »
En nog maar een keer de rode kleur in het gras stoorde mij teveel dus in deze versie minder rood. :)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2021, 15:40:38 pm »
En het begon allemaal met een vredig plaatje. Hopelijk is dit niet Nederland na de verkiezingen. ;-)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2021, 11:36:55 am »
Hier weer een nieuwe foto metamorfose.
Eerst de originele foto gemaakt in Drunen en de 2e is hij door de wasstraat van blender gegaan alles is eigen werk foto plus alle bloemen, gras en onkruid.
De flora is gepland met de geometry nodes dit was werkelijk een aanslag op mijn laptop hij kon het met veel moeite maar net aan.  :-[



En hier de metamorfose.


ExLibris

« Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2021, 15:35:43 pm »
Hier weer een nieuwe foto metamorfose.
Eerst de originele foto gemaakt in Drunen en de 2e is hij door de wasstraat van blender gegaan alles is eigen werk foto plus alle bloemen, gras en onkruid.
De flora is gepland met de geometry nodes dit was werkelijk een aanslag op mijn laptop hij kon het met veel moeite maar net aan.  :-[


Ja, het gaat hard natuurlijk met de polygonen als je zoveel instances hebt. Heel mooi gemaakt!

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2021, 21:08:17 pm »
Misschien is het licht net even te hard om realistisch over te komen, of is het groen net effe te fel. Maar in eerste instantie vind ik het erg leuk om naar te kijken.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #14 Gepost op: 31 maart 2021, 18:40:57 pm »
Koos2,
Met veel moeite heb ik wat minder licht kunnen toepassen maar het is bijna niet te doen om alleen maar een lamp te verplaatsen met mijn zwakke laptop ::)
Maar koos2 hier is de nieuwe render en hopelijk beter.