Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: 1 ... 95 96 [97] 98 99 ... 124
1441
Handleidingen / Re: Tutorial voor een jeep.
« Gepost op: 18 juli 2015, 12:11:33 pm »
Deze tutorial werkt met de 2 arrays of je kunt kiezen voor een mirror en 1 aray, 2 keuzes die je kunt maken.
Hij werkt met een halve doorsnee  van een band met de uitleg, zelf ga ik liever voor een hele doorsnee en gebruik 1 array voor het profiel en 1 voor de ronding van de band, profiel en band gescheiden.

1442
Handleidingen / Re: Tutorial voor een jeep.
« Gepost op: 18 juli 2015, 11:17:57 am »
Vandaag de banden afgemaakt, nu op naar de details.




1443
Experimenten / Re: model raket start
« Gepost op: 18 juli 2015, 11:15:53 am »
Mooi gemaakt ,jammer dat smoke zoveel van de pc vergt ik vind het een boeiend iets.

1444
Een ander onderwerp ik zit te twijfelen ,eind van de maand is de update van windows naar 10,Wat doet het met de commercie of wat verandert er en is Linux een oplossing aangezien er vele programma's niet draaien op linux zonder al te veel zelf te hoeven instellen, ik heb daar geen zin in , lastig of heb ik t mis en Linux is al verder dan dat.

1445
Modelleren / Re: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen
« Gepost op: 16 juli 2015, 15:19:56 pm »
Blender heeft een lange weg om te leren en stap voor stap komen we er :)
Elk vak heeft ongeveer 5 jaar nodig, Blender leren is echt wel een vak om te leren zo is mijn ervaring, Blender heeft 3 jaar nodig zoals ze zeggen.
En dit is het mooie van dit forum , we leren van elkaar.
En je animatie ziet er grappig uit, je bent bijna klaar om je volgende ronde op te pakken animaties lol, veel succes :D
Blender is zo groot, maar we leren het, inderdaad zoals iedereen zegt"de aanhouder wint!" en zelf met moeilijkheden zit :)

1446
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 16 juli 2015, 14:54:37 pm »
Ik zat even terug te bladeren en zag je bug ben benieuwd, cycles is best leuk, vaak pak ik een configuratie op vanaf internet zonder allemaal video's te behoeven kijken google geeft afbeeldingen genoeg :) , ik zat er al die tijd tegen aan te hikken, tot je het licht ziet :)

1447
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 16 juli 2015, 14:33:42 pm »
Je hebt je fiets tenminste nog :D
Het ziet er super het model, zat mogelijkheden met het partikel system om dit te laten vonken en gif spuwen en kan volgens mij goed dienen als en soort ruimte schip in een andere scene.

1448
Handleidingen / Re: Tutorial voor een jeep.
« Gepost op: 16 juli 2015, 14:04:05 pm »
Toch is die fijn tuning handig, ik noem het maar zo .
Ik merkte het met de battlebot op hoogglans lak dan is het toch wel van belang, menig uurtje aan gespendeerd en veel geleerd, ik zag het terug in mijn werk.:)
De optie om dan naar sculpt te gaan en met smooth te werken is zelfs te grof soms, er zijn zoveel methodes en trukjes om foutjes weg te werken lol, dat is het leuke van blender als je het een beetje door krijgt.
De simpelste is veel looplijnen gebruiken, ik werk naar de kracht van me pc en dan ben ik aangewezen op low poly en het is tevens het moeilijkste met modeleren en aan de andere kant leer je goed werken met de subdivide.
Ik werk vaak op level 4 van de modifier zonder dat de pc al te sloom wordt door low poly.
Alles hangt ook af van wat je wil maken een grote scene vereist rekenkracht, heb je tijd om te renderen en uren geduld om je resultaat te zien of heb je weinig geduld zoals ik :)
Low of high poly.

1449
Handleidingen / Re: Tutorial voor een jeep.
« Gepost op: 16 juli 2015, 09:52:29 am »
Er bestaan 3 verschillende kleuren, voor de normals om te draaien en 1 voor het oppervlak de juiste geometrie te geven een fijn tuning zeg maar, tenminste  zo ervaar ik het, Ik weet de benaming er niet van :)



1450
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 16 juli 2015, 08:42:09 am »
Cycles werkt tegenwoordig best goed, mijn pc heeft er minder moeite mee als met de 2.6 versie van blender.

1451
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 15 juli 2015, 17:17:59 pm »
Als ik de plaatjes open zie jonge dames onder :)

1452
Handleidingen / Re: Tutorial voor een jeep.
« Gepost op: 15 juli 2015, 17:16:11 pm »
Het is een oefening Koos, deze jeep is in de dikte opgebouwd met een soldifi modifier weer een andere methode om te bouwen en levert ook automatisch andere problemen op ,wat weer te verhelpen is door gebruik te maken van Shift E :) Deze methode kan handig zijn maar niet voor wat complexere bouwsels,er onstaan snel dubbele faces .

Lowpoly oefeningen en daarom zijn rondingen lastig, het beeld van donkere faces of lichte komt dan snel om de hoek kijken wat met veel geduld per vertex is op te lossen als het zich voor doet, de rondingen van auto's hebben een flow in de ronding en dit maakt het lastig.
Ik maak een aantal modellen en ga me daarna richten op de texture mogelijkheden, de krokodil was wat te complex om er mee te starten :)

1453
Handleidingen / Re: Tutorial voor een jeep.
« Gepost op: 15 juli 2015, 14:47:56 pm »
Een jeep is goed te doen het model bevat niet zoveel rondingen, ik merk dat ik moeite heb om auto's te maken, rondingen zijn het moeilijkste om te maken een ander project tegelijkertijd :)



1454
Handleidingen / Re: Tutorial voor een jeep.
« Gepost op: 15 juli 2015, 14:20:39 pm »
Voor de aardigheid bezig met een jeep .


1455
Challenges / Re: Challenge #5 - Battlebot
« Gepost op: 13 juli 2015, 20:54:58 pm »
Geen probleem Rozz :D
Puik werk ijp, de omgeving is super, mooi gedaan.


Pagina's: 1 ... 95 96 [97] 98 99 ... 124