Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - reekje

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8
31
Materialen en Texturing / Re: Human skin textures
« Gepost op: 27 september 2017, 00:20:42 am »
Maak even bij het omkleden een foto van je dijbeen.
Doe die openen in de gimp
pas de canvasgrote aan
dat is rechtsklokken > afbeelding > canvas grote aanpassen
zet die op 1024x1024
schuif dan met je foto over het canvas tot je een mooi deel hebt crop het dan zodat je alleen het stukje over hebt dat je ziet
Sla dit op daarna maak je het seamles
dat kan heel makkelijk maar niet heel mooi daar rechtsklikken > filters > projecyies > naadloos maken
mooier is om het handmatig te doen
fan doe je het volgende rechtsklikken > laag > transformeren > versuiven
dan verschijnet er een venstertje daar in zet je de verschuiving op de helft van het aantalpixels dat je foto texture  breed en hoog is  dis 512 x512
dan zie je de randen
dan kan je met het cloon gereedschap de randen bij werken , hier is op youtube een tuterial van
gewoon even zoeken  op " Hoe gebruik ik het cloon gereedschap in the gimp? "

Hopelijk heb ik je hier mee geholpen

32
Heel hartelijk dank .
ik heb op verschillende plekken dingen gevonden die bruikbaar zijn
in de meeste gevallen zijn het effen wenskaarten die je zelf nog kan berwerken , die zijn van stevig katon
of het zijn vouwblaadjes
ik ben even wezen kijken bij de volgende winkels de action,een kaarten maak set met bruine kaarten en zwarte eveloppen bij de primera 120 grams vouwblaadjes in verschillende maten de primera en een plaaselijke klien hobbywinkel bij de laatste hadden ze inderdaad zwarte dubbel kaarten,dan hoef ik maar een zijde te sneijden
Dus kan ik gelukkig veel kanten uit .
nog maals dank jullie wel

33
voor het naadloos tekenen  is het de bedoeling dat ik de randen een voor een tegen elkaar aan moet kunnen leggen. anders heb je dat je naden ziet bij het op de cubus zetten in blender.
Het is makkelijker als ik ze metteen naadloos  te kunnen tekenen , door de papiertjes op de juiste manier tegen elkaar aan te leggen .
ls er vouwblaadjes in de juiste kleuren zouden bestaan dan zou ik die gebruiken

34
Hallo
Ik wil graag analoog mijn skyboxen en textures en dergelijke tekenen om ze uiteindelijk in blender op de gebruikelijke manier te gebruiken.
Nu weet ik wel hoe ik het moet doen.
6x een vierkant velletje en die tegen elkaar leggen als die naad aan de beurt is om naadloos te maken.
Maar ik heb een uurtje gegoogled naar vierkanstevig papier en dan ook nog voordeling.
Maar ik kwam alleen maar vouwblaadjes tegen in kleuren die ik nou net niet wilde.
Ik wil graag zwart, grijs, bruin, naturel. het liefst 20x20 cm of 30x30cm of er tussen in

Wie weet hier toevallig waar zijn vrouw de vierkante kaarten voor het kaarten maken vandaan heeft of weet toevallig tekenblokken in die maat ? Dat zou ik erg fijn vinden

Anders moet mijn begeleider het voor me snijden, en die heeft haar tijd wel voor andere dingen nodig
en moet ik er steeds op wachten.

In december/ januari ga ik weer verder met de cursussen en zal ik het een en ander laten zien
reek

35
Leuterhoek / Re: Blender voor werk of hobby
« Gepost op: 07 september 2017, 14:29:11 pm »
Ik ben blender nog aan het leren, in december kan ik daar mee verder , de hele zomer heeeft het stil gestaan door verplichtingen.
Ik gebruik het soms als hobby, maar ben het aan het leren omdat ik het wil gebruiken om een film te maken die ik ik via internet wil gaan aanbieden en er hopelijk indirecht ook iets mee te verdienen .
maar dat moet nog onderzocht . eerst indecember verder met de cursus.

36
Materialen en Texturing / Re: Grijp je kans.
« Gepost op: 25 januari 2017, 22:50:22 pm »
Ik kan er niet in komen
er is nergens een knopje om tid te worden
en als je bij het downloaden je mail adres en een wachtwoord op geft kom je er ook niet in en er staat ook geen link om te registreren
Dat is makkelijk om dan hoge kwaltijd aan te bieden die je niet kan binnen halen
of is die link ergens verborgen ?

als iemand een scherm afdruk kan geven met een pijltje naar die link graag

reekje

37
Over Blender / Re: Blender 2.78a
« Gepost op: 06 november 2016, 20:00:20 pm »
dankje
dank je de Linux versie is ook porteble

dank jullie wel

38
Over Blender / Re: Blender 2.78a
« Gepost op: 06 november 2016, 19:05:46 pm »
Dit is de linux versie
Kan die naast de andere beldner op mijn Linux systeem geïnstalleerd worden?
http://download.blender.org/release/Blender2.78/blender-2.78a-linux-glibc211-x86_64.tar.bz2

Ik kom niet helemaal uit de readme.html om hier achter te komen

reekje

39
Over Blender / Re: Blender 2.78a
« Gepost op: 06 november 2016, 17:52:06 pm »
sorry voor de type fouten 
 even  serieus

reekje

40
Over Blender / Re: Blender 2.78a
« Gepost op: 06 november 2016, 17:09:39 pm »
is deze naas een naudere versie te installeren ?
kan dit ook op een debian Linux machine ?
deze zint nog niet in de backports

reekje

41
Blender Interface / Re: Mijn blenderleer topic
« Gepost op: 03 november 2016, 19:14:40 pm »
Het is me gelukt
ad plane
dat dubbele balletje benecen op 3d cuser gezet en shift c gedaan
en toen kon ik inderdaad de plane middels slepen dupliceren en vervolgens
 de vier delen aan elkaar zetten middels de clipping

dank je wel nu kan ik het volgende onder de knie gaan krigen namelijk de loopcut

daar voor ga ik eerst het draadje lezen wat daar al over is

koos2 met naast elkaar aanluiten bedoel ik clipping maar dan niet zo als bij de modefiers maar als je bijvoorbeeld twee kubbesen strak tegelelkaar wilt zetten en er dan ook strak twee dakjes op wilt zeten zodat het een huisje wordt
zodat dat huis je er strak uit ziet en dat de lijnen van de onderdelen strak tegen elkaar aan zitten

reekje


42
Blender Interface / Mijn blenderleer topic
« Gepost op: 03 november 2016, 14:45:57 pm »
Hoi allemaal
Mijn begelijder en ik hebben afgesproeken dat de donderdag mijn vaste blender dag wordt .
tenzij het heel mooi weer is of dat er verplichtingen zijn.

Nu was ik een tijdje geleden met een ovening van sgcooky begonnen
deze ga ik van begin af op nieuw doen
Daar het in het engels is en niet alles even goed te zien is  zal ik regelmatig vragen hebben bij deze oevening en daar op volgende
daarom begin in maar een eigen draadje voor de lessen waar ik mee bezig ga

Hier zijn mijn eerdere draadjes over deze les:
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1510.msg14773#msg14773
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1516.msg14816#msg14816

nu loop ik al metteen tegen een heel dom beginners vraagje aan :
hoe kan je er voor zorgen dat de als ik dingen verplaats en naast elkaar zet dat ze automatich aansluiten n?
Ik heb het geweten maar ben het even kwijt

aan het begin van deze les:
https://cgcookie.com/exercise/modeling-a-stylized-building/
Geeft hij een plane een mirrormodefire mee  die
dan dupliceerd hij de eerste keer die op de x as
vervolgens verscijnen er twee naast elkaar op de y as
dan klikt hij clipping aan  in het dialoog van de mirror modefire
maar als ik dat probeer krijg is de planes niet aan elkaar  zoals in het filmpje onder aan deze les
Ik heb gedaan wat ik hier boven beschreven heb wat hij deed in het filmpje
Wellicht heeft hij ergens nog een knopje aan geklikt dat ik niet gezien heeft of 
komt het dat ik het voorgaande lesmateriaal niet heb kunnen volgen

kan iemand mij vertellen hoe ik toch bij het rezultaat kan komen wat hij daar heeft ?

reekje

43
Heel hartelijk dank
hier ga ik zeker nog mee aan de gang
maar het kadotje waar ik het voor vroeg heb ik al anders opgelost
dat wil niet zeggen dat ik hier niet mee aan de gang ga
maar eerst zijn mijn andere projecten weer aan de beurt
het huis het kopje koffie en een schouw met tegeltjes
de uitleg over de nodes is daarbij zeer welkom
ik ben ook al de node trees van allerhande materialen aan het bestuderen
dus gratis materiaal  pakken zijn welkom studie materiaal en dan met jouw uitleg in gedachten die bekijken en evt proberen na te bouwen
puur als oevening

nog maaks heel hartelijkdank

reekje

44
ikmgeef de moet voor voorlopig op ik doe het voor deze keer wel met een texture
ik heb meerder malen  de tuterial gekeken maar ik snap er niet veel van
hij laat ook niet zien wat hij aan klikt bij het maken van het partikel systeem
hij laat alleen zien hoe hij het gras maakt
laat ik me maar eerst bezig houden met texture in circles op eenvoudige modellen  dus bijvoorbeeld een grond plaine dat ik wat met sculpt bewerkt heb waar ik een moie gras texture op zet met een goede  bump en evt een displacement map

nogmaals sorry dit was een stap te ver

reekje

45
Hallo

Ik heb een bestand met partikels geprobeerd te renderen , dat bij die tuterial hoord
echter blender cachte zelfs als ik de reders mode deed

dus ik heb besloten een zo lowpoly mogelijk gras te gebruiken
namelijk deze
echter het orginele bestand is een obj
die krijg ik m wel geïmporteerd maar niet de textures en opnieuw textureren met de aanwezige textures lukt me ook niet 
hoe moet je de obj importeren dat de texture mee komt?
hoe kan je hem bewerken dat je hem kan textureren?
hoe kan je hem omzetten in een blendfile?
hoe zet je de nodes als je defuse normel spectal en transperantiemap hebt?

http://opengameart.org/content/grass-pack-01
http://opengameart.org/content/grass-pack-02

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8