Topic: [Project: Menar Liberation] Material Shaders + Simulaties Animeren  (gelezen 2694 keer)


superjamie

« Gepost op: 24 augustus 2016, 10:40:27 am »
Hoi medeblenders...

Ik wil over een poos een film gaan ontwikkelen over een toemomst plan
van mij (een wens), dat te maken heeft met iets dat ik wil gaan ontdekken (voor
derest hou ik mijn ontdekking even geheim, omdat ik de eerste wil zijn die het zal
ontdekken, op de hoop dat het ooit zal lukken)...

Maar goed... mijn vraag is hoe je material shaders en simulaties kunt animeren in
blender, ik moet zeggen dat ik helemaal niets van phyton scripting weet en ik wil
het gaan ontwikkelen in cycles render, om het zo realistisch mogelijk te laten lijken.

Ik noem een paar voorbeelden:

1) Waneer iemand een lamp aan doet (een animatie-gedeelte dat de emission
rough  op 0.0 staat en later op 1.5 bijvoorbeeld)

2) Een wekker of klok waarvan de tijd-cijfers verspringen of wijzers verplaatsen
waneer het later word.

3) Simulaties zoals cloth en dergelijke animeren om kleding en gordijnen er in te
laten voor komen.

Dit zijn enkel drie voorbeelden.



Kan iemand mij duidelijk uitleg geven, over hoe je dit soort dingen kunt animeren ?,
alvast bedankt.

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2016, 11:17:54 am door superjamie »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2016, 13:04:25 pm »
Er zijn zo veel tutorials voor Blender probeer die maar eens goed door te nemen en heb je dan nog specifieke vragen dan kun je het altijd vragen.

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2016, 21:26:44 pm »
vrij simpel.
Probeer eens in de node editor the gaan. En dan druk je op i wanneer je muis boven een nummer/value hangt.
dan zet je een keyframe
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

superjamie

« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2016, 09:58:57 am »
Bedankt voor de antwoord over het animeren van shaders, dank aan jouw heb ik weer
een hoop geleerd en ontdekt op het gebied van animeren in blender cycles render. Ik
ben hiernaast ook gelijk er in geslaagd om de snelheid van de motion paths te kunnen
animeren en zelfs modifiers en object constraints.

Bedankt van je reactie, Ionwe !.





Ik wil misschien nog tot 26-10-2016 oefenen met blender... daarna is mijn plan om
me veel te gaan richten op heel iets anders waarvoor ik blender uiteindelijk wil kunnen,
ik ben dus van plan om een grote pauze in te lassen op het leren blenderen.

Dus het is dan mogelijk, dat ik vanaf 26-10-2016 verlopig niet meer aanwezig ben op
het blender forum...

Groetjes Jamie.



« Laatst bewerkt op: 10 september 2016, 13:59:56 pm door superjamie »