Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 136
1381
Onderbouwde kritiek / Re: De afwas met Blender.
« Gepost op: 22 december 2015, 21:23:38 pm »
Ik hoop dat de schade mee valt en anders dat je rijk genoeg bent om je laptop weer wat op te pimpen.

1382
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 22 december 2015, 17:09:18 pm »
Ik dacht dat hij bedoelde dat je in de animatie ziet dat het figuur een t-shirt aan trekt. Dus hoofd en armen onder insteken en dan de shirt over het hoofd trekken. Dat lijkt mij een hele klus om te animeren. ;D

1383
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 21 december 2015, 13:12:46 pm »
Heel zinnige vragen. De ideale manier weet ik ook nog niet. Het wordt veel tutorials doornemen voor jou. Zelf denk ik dat heel veel is op te lossen met actions en de NLa editor. Zo pak ik het op dit moment aan. Dus probeer daar veel over te leren. De NLA editor is ook van belang bij het maken van characters voor games. Heb je de serie bekenen over de action editor waar ik er een van hier geplaatst heb? Ik vind dit een eenvoudige heldere serie.

Verder oppakken van een bord met de child of constraint.

t-shirt aandoen lijkt me een geweldige uitdaging waar ik voorlopig niet aan begin. 

1384
Onderhanden werk / Re: Polly pocket stad.
« Gepost op: 21 december 2015, 11:10:16 am »
Heb het net een snelle test gedaan. Het werkt. Per rij een dak pan maken. eerst plat met de shrink modifier. apply modifier. extrude. en dan in de object mode kopieren roteren. Gaat heel goed. Natuurlijk de eerste dakpan voor het kopiƫren netjes strak maken met mean crease e.d..


Snel en slordig maar je krijgt zo toch een idee. Kan eventueel nog weer gejoint.

1385
Onderhanden werk / Re: Polly pocket stad.
« Gepost op: 21 december 2015, 09:59:11 am »
Ik heb nog een ander invalshoek. Zelf niet geprobeerd maar op de fiets onderweg naar mijn werk verzonnen. De originele dakpan zonder dikte plaatsen op de gladde kegel en dan een shrinkwrap modifier toepassen. Dan heb je de dakpan van een rij. die kun je kopiĆ«ren en roteren. Dit doe je voor iedere rij. Op deze manier heb  je precies de buiging die je nodig hebt.

1386
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 20 december 2015, 08:56:31 am »
Niet op dit moment. Toen ik enige maanden hierna weer een loopje moest maken vond ik het ook nog moeilijk om het weer goed te herhalen. In deze drukke maand heb ik helaas geen tijd om dit eenvoudiger te zeggen. De truc van JvL met de graph-editor is een slimme truc die op het oog ook goed werkt en eenvoudig is uit te voeren. De gedachten uitwisseling begint daar mee.

De basisgedachte is af te leggen afstand gedeeld door stapgrootte is aantal stappen. Daarna komt een compensatie voor het fijt dat  een voet even stilstaat. Met af te leggen afstand gedeeld door stapgrootte en dan rommelen met de graph editor kom je heel ver.

1387
Onderhanden werk / Re: Polly pocket stad.
« Gepost op: 20 december 2015, 08:45:55 am »
Ik doe zoiets nagenoeg niet, huisjes bouwen, maar ik doe een poging. Ik denk met je mee.
Ik zie van boven naar beneden 5 rijen. De dakpannen op iedere rij zijn anders van vorm. Ik zou een kopie maken van jou kegel. deze verdelen in 5 rijen en dan maken dat ik in het totaal 5 kopieen van deze kegel heb. Op iedere kopie maak ik dmv van cuts de vorm en grootte een dakpan die op die rij hoort. Ik extrude het en verwijder dan de rest van de kegel zodat ik een kegel over heb. Nu heb ik dus 5 verschillende dakpannen die goed aansluiten. Dan dmv roteren en kopieren de kegel met dakpannen bekleden.

Zelf nooit gedaan maar het lijkt mij een manier. Wie weet kan het roteren ook met een array.

Als mensen een andere oplossing hebben ben ik daar ook erg benieuwd naar.

1388
Experimenten / Re: [WIP] The sacred place
« Gepost op: 19 december 2015, 16:31:47 pm »
Het wordt vast weer moordadig mooi.

1389
Onderhanden werk / Re: The way of the samurai
« Gepost op: 19 december 2015, 14:21:04 pm »
Nieuwe PC?! Raad eens wie er jaloers is? ;D

1390
Onderhanden werk / Re: Ook weer eens begonnen
« Gepost op: 19 december 2015, 13:38:47 pm »
In de action editor. Eerst naar dopesheet en die dan op action editor zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=Gb152Qncn2s Dit is een een onderdeel van een serie die je kunt bekijken.

1391
Onderhanden werk / Re: Polly pocket stad.
« Gepost op: 17 december 2015, 14:29:01 pm »
De "z"na de "k" kende ik nog niet. Goeie tip. Bedankt.

1392
Mededelingen / Re: afwezigheid
« Gepost op: 17 december 2015, 08:52:34 am »
Fijn dat je ons hier op de hoogte houdt. Ik heb me vaak afgevraagd hoe het er bij jou voor staat, maar durfde niet te mailen om het te vragen. Als iedereen dat zou doen van het forum leidt dat te veel af. Gelukkig lijkt het allemaal goed te gaan. Veel geluk en sterkte de komende tijd. En een uodate af en toe over de ontwikkeling wordt door mij op prijs gesteld al heeft het niks met Blender te maken.

1393
Experimenten / Re: Leuk speelgoed...
« Gepost op: 15 december 2015, 09:26:54 am »
Ik woon bij/in Katwijk, dus het komt me bekent voor. Mooi gemaakt. Ik heb ook eens snel een zon willen maken. Als die zo was geworden als jij hem hier hebt dan was ik er blij geweest.

1394
Leuterhoek / Re: Prettige Feestdagen toegewenst.
« Gepost op: 13 december 2015, 15:00:54 pm »
Ik zat er al op te wachten. Gelukkig het is er weer de Ijpkaart.

1395
Experimenten / Re: Leuk speelgoed...
« Gepost op: 13 december 2015, 14:58:51 pm »
Verassend wat je allemaal met een drol kunt doen. ;)
Ik vind het oprecht inspirerend.

Pagina's: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 136