Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: [1] 2 3 ... 100
1
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Gepost op: 22 januari 2018, 16:51:05 pm »
OOOh. Euh...  Probeer dan eens de armen zonder Ik te bewegen. Ik denk nu ik dit type dat je misschien de IK chain te lang hebt staan. Maar eerst maar eens de armen zonder IK testen met de pole hoeken in de situatie die het was toen je het downloadde. We moeten er maar van uitgaan dat dit goed is.

2
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Gepost op: 22 januari 2018, 13:13:33 pm »
De IK is het meest handig bij benen. Bij armen gebruik ik het zelden. Het is heel goed dat je zelf probeert een armature te maken. Maar misschien is het ook wel goed om een kant-en-klare armature te gebruiken. Blender beschikt over een goede. Het heet rigify en is een add-on. Op deze manier heb je dus een goede rig en kun je je concentreren op het animeren er van. Daar naast kun je dan weer kijken hoe je zelf een rig/armature moet maken.

Op internet staan heel veel tutorials over rigify.

3
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Gepost op: 20 januari 2018, 21:36:17 pm »
Als je niets van IK weet dan moet je je daar in verdiepen. Dat is de manier op een voet op zijn plaats te houden.

4
Animatie en Rigging / Re: rotatie van bodys ccw en cw
« Gepost op: 19 januari 2018, 19:24:23 pm »
Ik heb maar half gelezen dus mijn advies is waarschijnlijk dom, maar heb je je al eens verdiept in inverse kinematics "IK"?

5
Leuterhoek / Re: Wie o Wie
« Gepost op: 19 januari 2018, 12:22:20 pm »
Volgens mij kunnen we Ezra feliciteren. :)

6
Over Blender / Re: blender 2.71 sluit zichzelf af bij renderen
« Gepost op: 16 januari 2018, 09:23:53 am »
Volgens mij moet je om h.264 te kunnen renderen Quicktime installeren  (gratis). Zelf render ik altijd naar een png sequentie en maak daarna een filmbestand.

7
Eindresultaten / Re: Kans op een prijs
« Gepost op: 15 januari 2018, 16:19:48 pm »
Ik had ergens een texture van een slangenhuid inclusief bumpmap gevonden. Deze heb ik als uitgangspunt gebruikt voor de huid. Natuurlijk heb ik het in photoshop maar ook met de texture paint erg veranderd, Maar het was wel prettig om dit als uitgangspunt te kunnen gebruiken.

8
Eindresultaten / Re: Kans op een prijs
« Gepost op: 14 januari 2018, 14:55:29 pm »
Heb inmiddels gehoord dat ik de derde prijs gewonnen heb. De likes blijken nauwelijks een rol gespeeld te hebben. Gelukkig maar, want er waren er met veel meer. Toch nog hartelijk bedankt. :D

9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 14 januari 2018, 14:53:13 pm »
Heb onlangs ook wat van hdrihaven gedownload, maar nog niets mee gedaan.

10
Over Blender / Re: is dit iets?
« Gepost op: 08 januari 2018, 13:31:12 pm »

11
Modelleren / Re: weer eens begonnen...
« Gepost op: 08 januari 2018, 11:17:30 am »
Mooi, weet ik dat ook weer. Ik bedoel dat lock toe cursor. Heel handig om te weten.

12
Eindresultaten / Re: De eerste kleurige Blenderrender
« Gepost op: 08 januari 2018, 08:28:41 am »
De jaren '60 blijven doorschemeren in je werk. Ik hou daar wel van.

13
Eindresultaten / Re: Kans op een prijs
« Gepost op: 05 januari 2018, 19:54:44 pm »
Alle mensen die op mij hebben gestemd, bedankt.

Hoewel de prijs beoordeeld wordt door een vakjury en de likes een ondergeschikte rol spelen, kan ik nog wel wat likes gebruiken (je weet maar nooit), dus als jullie nog kennissen en/of vrienden/familieleden kunnen verleiden, graag. ;)

https://www.facebook.com/GarageFarm/photos/a.1546712528715367.1073741829.207608555959111/1546712805382006/?type=3&theater

14
Over Blender / Re: is dit iets?
« Gepost op: 05 januari 2018, 19:48:49 pm »
Een animatie van mij heeft gauw 1000 frames. Het zou voor mij veel te duur worden. Ik zou dan op E1000,- per film uit komen.

Er is toch ook een Blender render community? Dan is het "gratis" Je zou daar eens naar kunnen googlen.

15
Animatie en Rigging / Re: Hoe kan ik een animated mesh bakken?
« Gepost op: 05 januari 2018, 19:46:24 pm »
Ik weet niet precies wat je wilt doen, maar je zou het in een aparte renderlaag kunnen zetten, dan hoef je het niet telkens opnieuw te renderen voor de final render.

Pagina's: [1] 2 3 ... 100