Dutch Blender Community

Hulp => Animatie en Rigging => Topic gestart door: pimarthijssen op 11 maart 2019, 13:54:43 pm

Titel: renderen
Bericht door: pimarthijssen op 11 maart 2019, 13:54:43 pm
Beste allemaal,
Het is goed dat jullie weten dat ik bijna helemaal nieuw ben in Blender.
Ik ben begonnen met Blender 2.79 en heb daar als test een 2 sec animatie laten renderen. Dat ging goed. Ik heb er zelfs een mov file van gemaakt.
Maar ik ontdekte dat 2.8 de nieuwste was, dus heb ik dat programma gedownload en hetzelfde uitgeprobeerd als in 2.79. Helaas. Zodra ik ga renderen word mijn beeld ineens veel te groot voor mijn scherm. Weet iemand misschien hoe ik dat kan verhelpen?
Bij voorbaat geweldig bedankt.
Titel: Re: renderen
Bericht door: Rezzy777 op 11 maart 2019, 16:07:35 pm
Even in dat 'te grote' renderscherm op Numtoets 1 drukken voor ware grootte (niet de 1 bovenaan je toetsenbord dus ;) )
Dit betekent waarschijnlijk dat je gewoon te ver bent ingezoomd. Als het beeld hierna nog steeds te groot is, heb je waarschijnlijk gewoon een te hoge resolutie ingesteld voor de render.

Met toets Shift+Home kun je het beeld passend maken in het scherm.
Titel: Re: renderen
Bericht door: pimarthijssen op 12 maart 2019, 11:39:37 am
Hallo Rezy777,
Bedankt voor je hulp, maar het lukt niet zoals het hoort.
Ik werk op een mac, misschien dat het daar aan ligt. Ik zoek verder.
Groeten.
Titel: Re: renderen
Bericht door: Ruud op 12 maart 2019, 17:03:11 pm
Hi de 2.8 is nog steeds in testfase kan een bug zijn.
Titel: Re: renderen
Bericht door: Rezzy777 op 13 maart 2019, 08:33:49 am
Ik werk ook op een Mac ;)

Kun je eens een printscreen maken van het totale scherm?